PDA

Vis full versjon : Hjul tar i skjerm, feil innpress?



Testdriver
01/04/10, 16:56
Sommerhjulene mine tar i skjermen når jeg svinger. Er jo litt synd at jeg ikke får utnyttet den gode svingradiusen som bilen min egentlig har. Siden de tar i skjermene når jeg svinger er det da feil innpress jeg har?
Skriver litt info om dekk og felg:

Dekk: 205/55 R16 91V

Felg: Wia. Merket heter CSA
341/96
2169-21
7J x 16h2

Det som sto inne i felgen der sier meg ingenting, hva skal innpresset være? Må jeg kjøpe nye felger?

metrakit
01/04/10, 18:22
om det er 745 du har så er vell inpresset et25

ang den koden kan eg desverre ikkje lese noko ut av den:P

Testdriver
01/04/10, 19:35
om det er 745 du har så er vell inpresset et25

ang den koden kan eg desverre ikkje lese noko ut av den:P
Ja det er 745. Så da er det altså feil innpress som gjør at hjulene tar borti?
Men se denne "koden" : "2169-21". Det betyr kanskje at innpresset på felgene er et21?

metrakit
01/04/10, 19:58
det skal gå med et21 og jp er jo et0 og det går jo:P
men noen må da kunne lese ut et ifra alle nr over vell?

Testdriver
01/04/10, 20:27
Men uansett så må jeg nok få tak i andre felger, eller eventuelt space ut disse felgene. Men har hørt at det ikke er bra for bilen (hjuloppheng) med spacere så må nok bite i det sure eple å kjøpe meg nye brukte felger. Men det behøver jo ikke koste mye da. :)

Refinement!
01/04/10, 22:48
Hvor tar dekket i, på innsiden eller yttersiden?

Tar det i på innsiden er innpress for høyt, ofte er det nok med en liten spacer for at det skal gå klar.

Tar det i på yttersiden er andre felger med høyere innpress, eller smalere dekk alternativet

At spacers er veldig skadelig for hjuloppheng/hjullager er en myte sålenge en ikke avviker mye fra originalinnpresset. JP-felger med et0 eller Phoenix med et5 sliter mer på lager enn 850-felger med 25mm spacers, da totalinnpresset på sistnevnte ligger nærmest originalt, til tross for spacer.