Vis full versjon : Hjul tar i skjerm, feil innpress?
Testdriver
01/04/10, 16:56
Sommerhjulene mine tar i skjermen når jeg svinger. Er jo litt synd at jeg ikke får utnyttet den gode svingradiusen som bilen min egentlig har. Siden de tar i skjermene når jeg svinger er det da feil innpress jeg har?
Skriver litt info om dekk og felg:
Dekk: 205/55 R16 91V
Felg: Wia. Merket heter CSA
341/96
2169-21
7J x 16h2
Det som sto inne i felgen der sier meg ingenting, hva skal innpresset være? Må jeg kjøpe nye felger?
om det er 745 du har så er vell inpresset et25
ang den koden kan eg desverre ikkje lese noko ut av den:P
Testdriver
01/04/10, 19:35
om det er 745 du har så er vell inpresset et25
ang den koden kan eg desverre ikkje lese noko ut av den:P
Ja det er 745. Så da er det altså feil innpress som gjør at hjulene tar borti?
Men se denne "koden" : "2169-21". Det betyr kanskje at innpresset på felgene er et21?
det skal gå med et21 og jp er jo et0 og det går jo:P
men noen må da kunne lese ut et ifra alle nr over vell?
Testdriver
01/04/10, 20:27
Men uansett så må jeg nok få tak i andre felger, eller eventuelt space ut disse felgene. Men har hørt at det ikke er bra for bilen (hjuloppheng) med spacere så må nok bite i det sure eple å kjøpe meg nye brukte felger. Men det behøver jo ikke koste mye da. :)
Refinement!
01/04/10, 22:48
Hvor tar dekket i, på innsiden eller yttersiden?
Tar det i på innsiden er innpress for høyt, ofte er det nok med en liten spacer for at det skal gå klar.
Tar det i på yttersiden er andre felger med høyere innpress, eller smalere dekk alternativet
At spacers er veldig skadelig for hjuloppheng/hjullager er en myte sålenge en ikke avviker mye fra originalinnpresset. JP-felger med et0 eller Phoenix med et5 sliter mer på lager enn 850-felger med 25mm spacers, da totalinnpresset på sistnevnte ligger nærmest originalt, til tross for spacer.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.