PDA

Vis full versjon : LØST - Ryggelys som virker av og til



Dcd36
02/01/12, 23:03
På min 855 så virker ryggelysene av og til. For noen dager så jeg en 1.gen V70, hvor ryggelysene på den ikke lyste da den rygget.
Regner med at det er samme eller nesten samme opplegget på 855 og 1.gen V70

Har ikke sjekket ledninger eller kontakter.

Er dette en svakhet på begge modeller?

Ryggelysbryter er byttet, så nå fungerer lysene.

hammerpaal
02/01/12, 23:58
På min 855 så virker ryggelysene av og til. For noen dager så jeg en 1.gen V70, hvor ryggelysene på den ikke lyste da den rygget.
Regner med at det er samme eller nesten samme opplegget på 855 og 1.gen V70

Har ikke sjekket ledninger eller kontakter.

Er dette en svakhet på begge modeller?

Har du automat eller manuell girkasse?
Sannsynligvis en ryggelysbryter som er dårlig. Fikses lett ved å kjøpe ny bryter, fjerne luftfilterboks, etc. slik at du kommer til der eksisterende bryter sitter. (på oversiden av girkasse ved giroverføringer) - Dette gjelder manuell girkasse.

På automat er det vel en pnp-switch, tror jeg.

Dcd36
03/01/12, 01:04
Har manuell kasse, skal prøve å bytte ryggelysbryter når det blir litt varmere ute :)

kjetil850
03/01/12, 14:59
Har du automat eller manuell girkasse?
Sannsynligvis en ryggelysbryter som er dårlig. Fikses lett ved å kjøpe ny bryter, fjerne luftfilterboks, etc. slik at du kommer til der eksisterende bryter sitter. (på oversiden av girkasse ved giroverføringer) - Dette gjelder manuell girkasse.

På automat er det vel en pnp-switch, tror jeg.

Det er PNP-Switch på automat ja :)

850GLTsilver
03/01/12, 15:12
Det er PNP-Switch på automat ja :)

Som også lar seg reparere.
Gleder meg til å kunne tilby dette til en rimelig penge fremover.
Venter inn reservedeler til de når som helst nå, og kan love gode resultater.

hammerpaal
04/01/12, 00:52
Til trådstarter: http://volvospeed.com/volvo_repairs_how_tos/resetting_service_lighting/manual_backup_light_switch.html

Sjekk ut denne linken, der har du fremgangsmåten for å skifte ryggelysbryter for manuell girkasse. :cool:

brynna
04/01/12, 14:40
Eller les denne tråden.
http://forum.vccn.no/showthread.php?18813-Ryggelyset-streiker-(V70)

kjetil850
06/01/12, 17:32
[QUOTE=850GLTsilver;499308]Som også lar seg reparere.
Gleder meg til å kunne tilby dette til en rimelig penge fremover.
Venter inn reservedeler til de når som helst nå, og kan love gode resultater.[/QUOTE

Og æ glede mæ tell å komme å få den bytta hos dæ ;-) blir nokk ett par kassa pils på dæ da :)

850GLTsilver
07/01/12, 23:49
[QUOTE=850GLTsilver;499308]Som også lar seg reparere.
Gleder meg til å kunne tilby dette til en rimelig penge fremover.
Venter inn reservedeler til de når som helst nå, og kan love gode resultater.[/QUOTE

Og æ glede mæ tell å komme å få den bytta hos dæ ;-) blir nokk ett par kassa pils på dæ da :)

lItj å glæ dæ for my no.
Kainn heinn at du får besøk som du itj ane konsekvensan av.:D

Sætt klar pilskassan......

mrstfu
08/01/12, 00:44
[QUOTE=850GLTsilver;499308]Som også lar seg reparere.
Gleder meg til å kunne tilby dette til en rimelig penge fremover.
Venter inn reservedeler til de når som helst nå, og kan love gode resultater.[/QUOTE

Og æ glede mæ tell å komme å få den bytta hos dæ ;-) blir nokk ett par kassa pils på dæ da :)

Forsiktig med hva du ønsker deg, når han gjorde dette for meg, ble jeg møtt med et hyggelig smil og urovekkende mengder fett og glidemiddel.;-)

kjetil850
08/01/12, 10:41
[QUOTE=kjetil850;501267]

Forsiktig med hva du ønsker deg, når han gjorde dette for meg, ble jeg møtt med et hyggelig smil og urovekkende mengder fett og glidemiddel.;-)

OH:-D. fett og glidemiddel e det bæste æ veit;-).
uannsett. Pils skal du få;-)