PDA

Vis full versjon : Ujevn tomgang på Regina



Falco760
02/01/12, 19:48
Har byttet motor i min 91' modell 745. Det står det fantastiske Regina insprutet i denne bilen.
Bilen starter greit, men kan av og til svive litt på 3 syl. når den er kald. Så når den begynner å bli varm jager den på tomgang. Noen ganger værre enn andre. Den kan også finne på å begynne å jage så mye at den stopper helt, mens noen ganger går den relativt jevnt. Ved pådrag og kjøring fungerer den utmerket. Men Coen er for høy og den bruker mer enn normalt. Har byttet alt av tenningsdeler, map føler, "luftsensor", prøvd en annen hjerne og en annen lambda føler. Men ingenting hjelper. Noen Ideer?
På Forhånd takk.

Veslegilli
03/01/12, 21:56
vanntemp sensoren til hjernen under innsuget punktum :)

Falco760
10/01/12, 21:43
Jeg prøvde ny temp føler. Hjalp desverre lite. Har en 240 delebil med vanlig LH 2,4. Er det kanskje like enkelt og bare bytte til dette ledningsnettet? Bosch systemet er vel litt mer.. stabilt enn dette Regina greine.

Veslegilli
11/01/12, 00:27
Jeg har lednings nett til bilen din så det blir lh2.4, simpelt som bare det å koble opp da du rett å slett bare bytter den ene kabel matta på sjåførsiden ut i motor rommet, er en kontakt under dashen hvis jeg ikke husker feil, har ferdig oppmerka nett å hjerne hvis du er interisert

kayboy
11/01/12, 06:48
hadde du av svinghjulet? isåfall kan du ha satt dette på feil da det passer overens med alle bolt hull... har driti meg ut på dette før på bilen til en kompis som var som din :P går strøkent nå :)

Falco760
16/01/12, 01:57
Hmm.. Tror svinghjulet står rett ja. Men er litt usikker på tilstand til motoren jeg satt i. Kan være den har litt dårlig komp.
Kan dette ha noe å si?

kayboy
16/01/12, 07:47
kanjse... sleit faktisk no jævlig med bilen i hælja... nesten samme problem... da hadde den "mutteren" på tennpluggen løsna... har ikke regina men kjenner en som har det og hos han hadde tomgangsregulatoren gått... kjørt diagnose på den?

ovlov86
08/07/12, 22:58
Sjekka du noengang innsugspakning? Den var gåen på min og da gikk den akkurat sånn du sier...

kristofferlund
12/07/12, 12:54
Har du funnet ut noe? tror vi ha samme problem, jeg har en 740 tic B230ET. noen ganger så fusker den mere en vanelig, RPM måleren går fra 300-1000 omd. :( vet noen ??
vet at Svinghjulet står riktig :O