PDA

Vis full versjon : volvo 940 fb



Smedsrun
01/04/10, 15:29
hei.

jeg har fått tak i en b200 ET jeg vil bytte med min b230 fb. er det noen som kan fortelle meg hvor mye jeg må bytte av ledningsnettet? om jeg må bytte gjennom torpedoen eller om det er det samme?. eller kort sakt hva må jeg gjøre?

henrik940
01/04/10, 15:38
Du må bytte til LH 2.4 elnett til F motorer. Det er lettest og billigst :)

Jobbe88
01/04/10, 16:36
Du må bytte til LH 2.4 elnett til F motorer. Det er lettest og billigst :)

Han skriver at han har fått tak i b200et han vil bytte mot sin FB , da må han nok ikke bytte til LH2.4. FB motorer har LH2.4 nett.

Smedsrun
01/04/10, 16:40
men luftmengde måleren og lamda sonden sitter på motsatt side. det samme gjør batteriet. men har det noe betydning?

henrik940
01/04/10, 16:53
Åja, så det nå. Da trenger han ikke bytte noe da :)

Jobbe88
01/04/10, 17:01
men luftmengde måleren og lamda sonden sitter på motsatt side. det samme gjør batteriet. men har det noe betydning?

Om du skal bruke orginal luftfilterboks er batteriet et problem. Flytt det å skøt kabelen , eller ennda enklere.. Monter ett åpent filter , de er jo mye mindre.

Lamda sitter ikke på motsatt side? uansett , den skal stå i eksosen , så hvilken side den står på har 0 å si. LMM skal på turbomotor egentli stå på sugesiden. Men kan godt stå på trykksiden å. Ser det er mange som har den der hvertfall.

Smedsrun
01/04/10, 17:10
Om du skal bruke orginal luftfilterboks er batteriet et problem. Flytt det å skøt kabelen , eller ennda enklere.. Monter ett åpent filter , de er jo mye mindre.

Lamda sitter ikke på motsatt side? uansett , den skal stå i eksosen , så hvilken side den står på har 0 å si. LMM skal på turbomotor egentli stå på sugesiden. Men kan godt stå på trykksiden å. Ser det er mange som har den der hvertfall.

ergo så trenger jeg ikke bytte noe annet enn styre enhetene for tenning og innsprøytning?. for da trenger jeg ikke flytte batteriet osv osv?.

kabelen for lamda sonden går inn på h\s på den med b200et. men på den som det sitter b230fb på går den inn på v\s. derfor bynte jeg og bli redd av att jeg må bytte hele ledningsnettet.

Jobbe88
01/04/10, 17:37
ergo så trenger jeg ikke bytte noe annet enn styre enhetene for tenning og innsprøytning?. for da trenger jeg ikke flytte batteriet osv osv?.

kabelen for lamda sonden går inn på h\s på den med b200et. men på den som det sitter b230fb på går den inn på v\s. derfor bynte jeg og bli redd av att jeg må bytte hele ledningsnettet.

Nei nei nei. Hvis noe er for kort forlenger du dem :)

Men er usikker på om pluggene på 2.4 nettet passer på følerne på et motoren. Men er ganske så sikker på at du bare kan flytte over følerne om dette skulle bli ett problem.

Jobbe88
01/04/10, 18:01
http://forum.volvoforum.no/viewtopic.php?f=22&t=467

Christian
03/04/10, 20:41
B200ET?

Jeg ville heller satt turboen på FB motoren, og kjørt overlading på den. :)

jonass
03/04/10, 20:55
B200et finnes ikke, kan være en b200ft.

Jobbe88
04/04/10, 09:33
B200ET?

Jeg ville heller satt turboen på FB motoren, og kjørt overlading på den. :)

Kan man dreie ned stemplene i FB motoren får å få ned kompen uten at stemplene blir (mye) dårligere av det?

henrik940
04/04/10, 10:55
Kan man dreie ned stemplene i FB motoren får å få ned kompen uten at stemplene blir (mye) dårligere av det?

Da ville jeg heller bytta stempler :p

jonass
04/04/10, 10:55
Kan man dreie ned stemplene i FB motoren får å få ned kompen uten at stemplene blir (mye) dårligere av det?

Ja det kan man, men hvorfor? Er da ikke så høy komp uansett.

Jobbe88
04/04/10, 11:01
Ja det kan man, men hvorfor? Er da ikke så høy komp uansett.

Vet ikke hvor høy komp det er oginalt i en FB jeg men. Ser for meg det blir mer holdbart om man senker kompen litt..