PDA

Vis full versjon : Krem i oljepåfyllingslokk 230fk/ft.



Pwrvolvo
01/04/10, 14:09
Hei

Driver litt på med en b230ft og har et problem med at den lager hvit krem i oljepåfyllingslokk etter kun noen minutter med kjøring. Har tenkt over toppakningen , men ser ikke antydning til vann i oljen på motorn eller olje i vannet. Så synes det er litt rart.

Ellers så er jo vannkjølingen koblet til turbon (orginale turbo) , men ser ikke for meg at den kan være noe skyldig her.

Veivhusventilasjonen er helt åpen, hadde den av når motorn var ute og renset, så den skal være åpen og ren.
Motorn starter fint og går som normalt. Men det blir hvitt i lokket med en gang.

Noen som har noen ideer som kan sjekkes?

SirKim
01/04/10, 14:35
Motor du har overhalt eller noe? Eller bruksbil? jeg fikk hvit guffe/krem på min 230F i en 240 jeg hadde pga mye kaldstart å fikk aldri kjørt den skikkeli varm. Ble borte etter at jeg tok noen skikkelige langkjøringer med den å sluttet å kaldkjøre den så mye :)

Pwrvolvo
01/04/10, 17:57
Nei, har ikke overhalt motoren . er vel gått ca 170tkm.
Men har ikke kjørt bilen så mye , mest vært prøvestarting i løpet av vintern når man satte motorn nedi. Og litt prøving for og se om alt funker. Har tenkt på og leie et prøveskilt og få kjørt den litt mer før man evt begynner og skru på den.

Testdriver
01/04/10, 18:02
Da er det nok lurt å ta en skikkelig kjøretur å se da. Er fort at det blir skum ved kaldkjøring

egil
03/04/10, 00:03
Kondens etter mykje småkjøring. Hadde det samma "problemet" på kjerringa sin 240. Puttle tura te butikken og jobb. Ut å gje da ladetrykk, så kommer den seg:)

TeamBørnOut
03/04/10, 00:18
Kjører man på E85 er det veldig viktig å få noen langturer... så spriten dunster vekk :)