PDA

Vis full versjon : Problemer med sentral-låser og vindushevere V70II



rolfa@live.no
01/01/12, 13:04
Har en V70II -09
Har problemer med lås og vindu på H.bakdør.
Får ikke låst opp døren hverken med sentral-låsen eller manuelt med "pinnen" på innsiden.
Av og til virker heller ikke vindusheveren, hverken fra panel i førerrdør eller på bakdøra.
Hadde tidligere lignende problem på en V50. Der var det et meget kjent problem, på V50
"irrer" kontakten i A-stolpen v.side. Der gjorde jeg rent og børstet kontaktene.
På min V70II har jeg sjekket samme kontakt men den er fin som ny. Har og sjekket samme
kontakten på de øvrige dørene og alle ser like fine ut.
Var innom Volvoverksted og feilkoden sier at det er komunikasjonsfeil til døra.
Dette tyder da på at det er en dårlig kontakt eller et ledningsbrudd en eller annen plass.
Har mål spenning til døra, finner spenning på flere av pinnen på kontakten i høyre B-stolpe.
Kan feilen ligge i selve døra? Tenker om det kansje er dårlig kontakt inn på sentral-låsmekanismen,
men synes det virker rart siden vindusheisen også ofte ikke virker.
Problemet med låsemekanismen på H.bakdør er nå konstant.
Hvordan er det å få av dørtrekket på bakdøra nå når den ikke lar seg åpne?
Er det noen som har vært borti samme problem?

Håper på svar fra noen som vet hva/hvor feilen ligger.

Stig-Arne
01/01/12, 16:07
Er det ikke garanti på bilen? La volvo få iorden greiene.

rolfa@live.no
01/01/12, 17:08
Bilen er nå kjørt over 100.000km og således uten nybilgaranti.

MadAss
01/01/12, 21:30
Har vært bort i brudd inne i dørene

CID
02/01/12, 14:00
Er jo ikke ukjent at dørlåsene på disse bilen fryser veldig lett. Er det kaldt der du bor?
Kan også være at kommunikasjonsfeilkodene kan ha kommet fra den gangen du koblet ifra kontaktstykket i dørstolpen, men regner nesten med at verkstedet har tatt det med i betraktningen.

rolfa@live.no
02/01/12, 14:26
Takker for innlegg.
Problemet har vart siden i høst.
Har hatt temperaturer helt opp i +10gr så jeg tror ikke det er frosten som her er problemet.
Har vært innom Volvoverkstedet og de slettet feilkoder, før de koblet fra utstyret kom allerede feilkoder tilbake.
Jeg lurer egentlig på om det:
*Kan være brudd i en ledning inne i døra.
*Eller tilkobling til sentrallåsen der.
*Eller kan sentrallåsmekanismen i bakdøra være årsaken?
*Kan det være styringsboksen i førerdøra?

Har noen opplevd lignende?
Håper på flere forslag siden jeg sitter inne med brukket rygg.
Håper å ha noen gode tips til jeg er klar for litt mekking igjen.

Dimmur
03/01/12, 20:59
Hm, hadde det ikke vært for at du har feil på vindusheisen også, ville jeg ha bannet på at feilen lå i selve låsekasetten. Du skulle ha tatt av dørtrekket, og sjekket alle ledninger og kontakter i døra, men det er nok litt leit å få til når døra ikke går opp ja. Det positive er at trekket sitter kun med klips bortsett fra to skruer (mener jeg å huske) bak dørhåndtaket. Så kan være at du er griseheldig og klarer å vippe det av uten å ha døra oppe.

thomasmartinsen
03/02/13, 16:32
Har du finni ut av dette??, har samme problem med høyre fordør på min -02 V7 fikk Texa testern greier ikke komunisere med den modulen. Har målt på modulen å det er strøm å gods forbindelse å det "durer" veldig i den, regner med den er gåen i å med att både vindu, låsing og speilvarme går via den boksen å ikke noe av det virker .... å den må sikkert programeres i tilegg vil jeg tru

JørgenT
07/02/13, 09:36
Dra av gummibeskyttelsen der som ledningsmatta går inn i B stolpen. Mulig det er en ledning som er brudd på.

JørgenT
07/02/13, 09:37
Har du finni ut av dette??, har samme problem med høyre fordør på min -02 V7 fikk Texa testern greier ikke komunisere med den modulen. Har målt på modulen å det er strøm å gods forbindelse å det "durer" veldig i den, regner med den er gåen i å med att både vindu, låsing og speilvarme går via den boksen å ikke noe av det virker .... å den må sikkert programeres i tilegg vil jeg tru

Bytt dørlås du:)