rolfa@live.no
01/01/12, 13:04
Har en V70II -09
Har problemer med lås og vindu på H.bakdør.
Får ikke låst opp døren hverken med sentral-låsen eller manuelt med "pinnen" på innsiden.
Av og til virker heller ikke vindusheveren, hverken fra panel i førerrdør eller på bakdøra.
Hadde tidligere lignende problem på en V50. Der var det et meget kjent problem, på V50
"irrer" kontakten i A-stolpen v.side. Der gjorde jeg rent og børstet kontaktene.
På min V70II har jeg sjekket samme kontakt men den er fin som ny. Har og sjekket samme
kontakten på de øvrige dørene og alle ser like fine ut.
Var innom Volvoverksted og feilkoden sier at det er komunikasjonsfeil til døra.
Dette tyder da på at det er en dårlig kontakt eller et ledningsbrudd en eller annen plass.
Har mål spenning til døra, finner spenning på flere av pinnen på kontakten i høyre B-stolpe.
Kan feilen ligge i selve døra? Tenker om det kansje er dårlig kontakt inn på sentral-låsmekanismen,
men synes det virker rart siden vindusheisen også ofte ikke virker.
Problemet med låsemekanismen på H.bakdør er nå konstant.
Hvordan er det å få av dørtrekket på bakdøra nå når den ikke lar seg åpne?
Er det noen som har vært borti samme problem?
Håper på svar fra noen som vet hva/hvor feilen ligger.
Har problemer med lås og vindu på H.bakdør.
Får ikke låst opp døren hverken med sentral-låsen eller manuelt med "pinnen" på innsiden.
Av og til virker heller ikke vindusheveren, hverken fra panel i førerrdør eller på bakdøra.
Hadde tidligere lignende problem på en V50. Der var det et meget kjent problem, på V50
"irrer" kontakten i A-stolpen v.side. Der gjorde jeg rent og børstet kontaktene.
På min V70II har jeg sjekket samme kontakt men den er fin som ny. Har og sjekket samme
kontakten på de øvrige dørene og alle ser like fine ut.
Var innom Volvoverksted og feilkoden sier at det er komunikasjonsfeil til døra.
Dette tyder da på at det er en dårlig kontakt eller et ledningsbrudd en eller annen plass.
Har mål spenning til døra, finner spenning på flere av pinnen på kontakten i høyre B-stolpe.
Kan feilen ligge i selve døra? Tenker om det kansje er dårlig kontakt inn på sentral-låsmekanismen,
men synes det virker rart siden vindusheisen også ofte ikke virker.
Problemet med låsemekanismen på H.bakdør er nå konstant.
Hvordan er det å få av dørtrekket på bakdøra nå når den ikke lar seg åpne?
Er det noen som har vært borti samme problem?
Håper på svar fra noen som vet hva/hvor feilen ligger.