PDA

Vis full versjon : Volvos far vender hjem



gaupe
18/12/09, 12:27
Sjølv om eg vil kalle mange andre meir for far enn han, ein interessant artikkel:

http://www.dn.no/dnBil/article1801447.ece

boman
18/12/09, 16:10
Jippi! Jeg venter i spenning på flere biler med rwd! :D 940'n kommer tilbake!! :D

(er lov å drømme ihvertfall .. :( )

TeamBørnOut
18/12/09, 16:13
Jippi! Jeg venter i spenning på flere biler med rwd! :D 940'n kommer tilbake!! :D

(er lov å drømme ihvertfall .. :( )

en volvo 940 er en 70tals bil. farlig å krasje med. får heller håpe de gjør en av de nyere bilene med breiere rammevanger til rwd.
Men det skjer ikke likevell... Blir vell bmw når man blir voksen :D

gaupe
18/12/09, 16:25
en volvo 940 er en 70tals bil. farlig å krasje med. får heller håpe de gjør en av de nyere bilene med breiere rammevanger til rwd.
Men det skjer ikke likevell... Blir vell bmw når man blir voksen :D

Heilt enig, den generasjonen der er død.

Hadde gjerne sett at ein hadde utvikla vidare på 960 95+ konseptet, aller helst i 95 og framover på heile 900-serien.

Men ein kjem nok ikkje til å sjå ein Volvo utan tverrstilt motor i uoverskuleg framtid, og då vert det litt rart med rein RWD.

Horbury kjem frå den tida vi har i dag, var slutt på RWD-bilen då.

boman
18/12/09, 16:48
Heilt enig, den generasjonen der er død.

Hadde gjerne sett at ein hadde utvikla vidare på 960 95+ konseptet, aller helst i 95 og framover på heile 900-serien.

Men ein kjem nok ikkje til å sjå ein Volvo utan tverrstilt motor i uoverskuleg framtid, og då vert det litt rart med rein RWD.

Horbury kjem frå den tida vi har i dag, var slutt på RWD-bilen då.

Jada jada .. ikke vær så negative da :(

Jeg vet at 940 ikke er sikker osv.. men jeg sa en ny utgave ;)
Og ja.. jeg så det i artikkelen at han begynte når det var slutt på RWD bilen .. (han begynte i 1991, da var jo 940 ferdig utvikla..) ;)

TeamBørnOut
18/12/09, 17:07
Jada jada .. ikke vær så negative da :(

Jeg vet at 940 ikke er sikker osv.. men jeg sa en ny utgave ;)
Og ja.. jeg så det i artikkelen at han begynte når det var slutt på RWD bilen .. (han begynte i 1991, da var jo 940 ferdig utvikla..) ;)


en 850 med riktigstilt motor hadde vært noe (850 konseptet) med 960 bakstilling er noe jeg skal ha som familiebil en gang! det ble bestemt for snart 7år siden :D
960n ble bare utviklet litt ekstra i forhold til 940n fordi motoren er så jævlig tung å ha i fronten(ikke noe i forhold til nyere volvo) men i forhold til 4ern så er det mye større påkjenning på karoseri og hjuloppheng. Når bmw klarer å få bilene sikkre så kunne volvo fortsatt å prøvd også. man får ikke noe som er så lite eksklusift som en FWD bil. det OSER fattigdom... Det er det som er så synd med volvo... :(

ChrML
25/12/09, 19:34
en 850 med riktigstilt motor hadde vært noe (850 konseptet) med 960 bakstilling er noe jeg skal ha som familiebil en gang! det ble bestemt for snart 7år siden :D
960n ble bare utviklet litt ekstra i forhold til 940n fordi motoren er så jævlig tung å ha i fronten(ikke noe i forhold til nyere volvo) men i forhold til 4ern så er det mye større påkjenning på karoseri og hjuloppheng. Når bmw klarer å få bilene sikkre så kunne volvo fortsatt å prøvd også. man får ikke noe som er så lite eksklusift som en FWD bil. det OSER fattigdom... Det er det som er så synd med volvo... :(
Hvorfor ikke 850 med 1165 bakstilling? Samme konseptet som 960 bakstillinga. Og med FWD-en fjerna og svingradiusen øket :).

Per Ulv
29/12/09, 19:58
Hehe mannen sier MB oser kvalitet når lukker døra, joda i salgs hallen, blir annen låt når setter på tenninga å du har 55 gul/rødelamper som blinker eller din ny R320 står på bakken å trenger to nye støtdempere bak etter 50.000km å til 7000kr stk...

DieselDriver
03/01/10, 14:32
Kjører du en vinter med r320 må bakluka lakkes på grunn av rustflekker.

TeamBørnOut
03/01/10, 15:01
Hvorfor ikke 850 med 1165 bakstilling? Samme konseptet som 960 bakstillinga. Og med FWD-en fjerna og svingradiusen øket :).
Fordi 960 bakstillinga er mye bedre. fwdn skal jo seff vekk. 5ern skal jo ligger bak forstillinga og lage lyd :)

TeamBørnOut
03/01/10, 15:05
Hehe mannen sier MB oser kvalitet når lukker døra, joda i salgs hallen, blir annen låt når setter på tenninga å du har 55 gul/rødelamper som blinker eller din ny R320 står på bakken å trenger to nye støtdempere bak etter 50.000km å til 7000kr stk...


alle biler har lamper etc. nye støtdempere etter så kort tid? bruker feil. jeg kan nårsomhelst sprenge volvos nivåmatdempere til 21000kr sammlet hvis jeg vil jeg også!
Ny mercedes ser dyr og fin ut. en ny volvo ser ikke dyr eller fin ut. kanskje ikke så rart når det i bunn og grunn er en ford. man får ikke gjort allverden for å øke utseendet da. volvo har en bil som ser lit dyr ut. xc90. men den er jo bra også:) selv om den har enormt mye feil med bremser etc.

Men la oss gå litt tilbake i tid. Man kjøpte en ny volvo R. og fordelings kassa røyk etter ei uke :D kvalitet? nei.. bedre med rust på bagasjeluka da gitt :D

olavxxx
03/01/10, 18:59
Jada jada .. ikke vær så negative da :(

Jeg vet at 940 ikke er sikker osv.. men jeg sa en ny utgave ;)
Og ja.. jeg så det i artikkelen at han begynte når det var slutt på RWD bilen .. (han begynte i 1991, da var jo 940 ferdig utvikla..) ;)

He he, det skjer neppe.. Med mindre det er for lansering i Afrika el. lign.

bigswede
23/01/10, 11:16
Peter Horbury er erkebritisk, det ser man på hele han. Tøft! Nå må ikke Volvo bli for avhengig av Peter, det vil være skadende. Noen ny bakhjusltrukket Volvo tror jeg vi må vente lenge på.