PDA

Vis full versjon : lokalisering av forsterker i 940?

nord93
30/12/11, 14:32
jeg har akuratt kjøpt meg en 944 som det satt orginal volvo radio i.
den har jeg tatt ut å den skal erstattes med en sony spiller men jeg tror det sitter en forsterker som driver høytalerne i dørene foran og bak for når jeg setter på musikk så spilles det kun i høytalerne i dasjen å det er en rund svart kontakt som satt i den gamle spilleren som jeg ikke vet hva er.
så er det noen som har noen tips til meg om hva det er og hva jeg burde gjøre med det ?

850GLTsilver
30/12/11, 14:35
jeg har akuratt kjøpt meg en 944 som det satt orginal volvo radio i.
den har jeg tatt ut å den skal erstattes med en sony spiller men jeg tror det sitter en forsterker som driver høytalerne i dørene foran og bak for når jeg setter på musikk så spilles det kun i høytalerne i dasjen å det er en rund svart kontakt som satt i den gamle spilleren som jeg ikke vet hva er.
så er det noen som har noen tips til meg om hva det er og hva jeg burde gjøre med det ?

Følge den kabelen som den sorte runde er i, så finner du forsterkeren.
Undrer om den ikke sitter rett bak spilleren, eventuelt under førersetet.
Årsmodell?
Du kan også se på denne (http://forum.vccn.no/showthread.php?41-Utstyr-Tilbeh%C3%B8r-700-900-X90-serie) Er sikker noen tips der.

nord93
30/12/11, 14:50
det er en 90 modell men jeg håpa på at jeg kunne slippe å demontere hele bilen min men hvis jeg må så må jeg bare

nord93
30/12/11, 15:13
jeg har funnet ut at den kabelen går til en forsterker men spørsmålet mitt er hvordan skal jeg koble den til spilleren min? skal jeg bare klippe av kabelen å klemme på noen kabelsko å koble dem til den multikoblinga?

850GLTsilver
30/12/11, 16:25
Finner ikke helt ut av hvor på bilen dette er, men dette er altså originalforsterker på 740 og hvor den skal sitte.
518

Du finner det sikkert.

Christian
30/12/11, 19:00
Bildet er hvertfall tatt inn fra pasasjerdøra foran, altså at den sitter bak handskerommet.

nord93
30/12/11, 22:16
ja det er nå greit det men dette er jo ikke 740 da menn en 940

850GLTsilver
30/12/11, 22:23
ja det er nå greit det men dette er jo ikke 740 da menn en 940

Ok.
Da sitter den på ene siden av midtkonsollen (Kan sitte på begge sider av den) , samt på samme plass som på 740.
520

nord93
31/12/11, 20:16
er det noen som har et koblingssjema for den 6 polede kontakten som skal inn i spilleren fra forsterkeren

850GLTsilver
01/01/12, 14:33
er det noen som har et koblingssjema for den 6 polede kontakten som skal inn i spilleren fra forsterkeren

Ta en titt på skjemaene under Howto tips og triks / alle modeller / Skjemaer.

nord93
02/01/12, 22:43
men det er ikke koblingssjema over den ene kontakten der heller

850GLTsilver
03/01/12, 04:38
men det er ikke koblingssjema over den ene kontakten der heller

OK.

Men du får overganger på den der hos Bilradiospesialisten

Enkelt fortalt så er det slik:

Når du ser på kontakten rett forfra så ser du at det er fem pinner rundt og en i midten.

Fra venstre så er de koblet slik: Venstre kanal bak, Høyre kanal bak, Jord, Høyre kanal foran, Venstre kanal foran.
Pinnen i midten er remote.

nord93
03/01/12, 16:45
OK.

Men du får overganger på den der hos Bilradiospesialisten

Enkelt fortalt så er det slik:

Når du ser på kontakten rett forfra så ser du at det er fem pinner rundt og en i midten.

Fra venstre så er de koblet slik: Venstre kanal bak, Høyre kanal bak, Jord, Høyre kanal foran, Venstre kanal foran.
Pinnen i midten er remote.

takk for det (Y)

nord93
12/01/12, 22:19
jeg har nå satt inn en 12" basskasse og har tenkt til å bytte ut den og sette inn to som er sterkere med annen forsterker oxo da er det noen som sier at jeg burde sette in en kondensator å det er jo ganske greit egentlig men nå som jeg ser på noen kondensatorer å ser på priser så skjønner jeg egentlig ikke hva som gjør at den ene er dyrere en den andre er det pga. hvordan dem ser ut eller er det noe inni dem (med digital voltmeter)?

noen som kan forklare meg litt om detter :P

850GLTsilver
13/01/12, 09:40
jeg har nå satt inn en 12" basskasse og har tenkt til å bytte ut den og sette inn to som er sterkere med annen forsterker oxo da er det noen som sier at jeg burde sette in en kondensator å det er jo ganske greit egentlig men nå som jeg ser på noen kondensatorer å ser på priser så skjønner jeg egentlig ikke hva som gjør at den ene er dyrere en den andre er det pga. hvordan dem ser ut eller er det noe inni dem (med digital voltmeter)?

noen som kan forklare meg litt om detter :P

Bruk heller penger på et batteri der bak.
MYE bedre virkning enn hvilken som helst kondensator.