PDA

Vis full versjon : lekker vann trenger midlertidig løsning :S



Steffen91
30/12/11, 09:27
skulle bytte vannpumpe fordi den lakk, så så jeg at de to øverste skruene var knekt og gikk i et med blokka (b230f)
brøvde å borre men er ikke helt dreven på det derre, så pressa den bare på å limte for å få den hjem, måtte fylle fire ganger, og det er en kort strekning. den spruter vann i hele motorrummet :S
er mulig jeg kan få en til å se på det og muligens borre og jenge på nytt, men da må bilen enda lengre. ikke no greit å taue på de veiene.
er det no midlertidige løsninger jeg kan bruke? så jeg ikke trenger å stoppe hvert 5 min :(
takker for svar.

JonasS
30/12/11, 13:22
Eneste jeg kan komme på er f.eks. Tec7, samt få stramma fast pumpa inn mot blokka med strammebånd eller lignende. Dette er dog en dårlig løsning, da du må rengjøre pakningsflatene når du skal montere den igjen. Men det kan gå for å kjøre bilen fra a-b. Kjør rolig med lite turtall, så motoren ikke blir kokvarm. Termostat kan også tas ut samt ta av lokket til exp.tank slik at du ikke får trykk på systemet. Følg godt med, stopp å sjekk flere ganger. Følg selvfølgelig med tempen hele tiden.

Steffen91
05/01/12, 10:05
prøvde med pakningssilikon fra biltema ..noen som vet om herdinga blir ødelagt av minusgrader? :S
bilen står ute i mellom 5minus til 5 pluss.

havkattnorge
07/02/20, 13:40
Har noe erfaring med knekte bolter.

vanligvis ryker de av jevnt med eller like under anleggsflaten. Hva vi har gjort er å legge en mutter opp på bolten, sveise mutteren innvendig mot bolten og deretter skru den av. Noen sveiser først fast en skive til bolten og deretter mutteren til skiven.

Ganske enkelt, men pass på varmen.

https://www.youtube.com/watch?v=KbKZgJs5-k8