PDA

Vis full versjon : Ryggelys feil



mbs94O
28/12/11, 16:50
Jeg har ett problem med ryggelyset mitt... Setter jeg inn en pære i den så lyser den hele tiden. Jeg tenker at det er "ryggebryteren" som har hengt seg opp.. Hvor sitter denne på girkassa??
eller er det noe annet som kan være feil??

850GLTsilver
28/12/11, 16:57
Jeg har ett problem med ryggelyset mitt... Setter jeg inn en pære i den så lyser den hele tiden. Jeg tenker at det er "ryggebryteren" som har hengt seg opp.. Hvor sitter denne på girkassa??
eller er det noe annet som kan være feil??


TENK om du hadde fortalt hva slags bil du har?
Og om du hadde inkludert informasjon om du har manuell eller automatisk kasse?

For ikke å snakke om å titte litt under topic: TipsTriksHowto eller lignende?

Tror feilen ligger der et sted. ;)

mbs94O
28/12/11, 17:02
Beklager det!! Er en volvo 940, 1992 mod med manuell m90 kasse ;)

850GLTsilver
28/12/11, 19:24
Beklager det!! Er en volvo 940, 1992 mod med manuell m90 kasse ;)

Mener reversbryteren sitter på toppen av girkassa.
Montert inn i et hull i et område der som er nedsenket i forhold til resten av toppen på den.
Vet ingenting om den er tilgjengelig innefra.
(Viss fare for at det er OD-bryteren ser jeg nå når jeg titter litt nærmere.
VADIS er faktisk ikke helt bra på dette.
I så tilfelle så sitter reversbryteren meget sannsynlig i bunn av girspakmekanismen.

Se der du.
Den som leter skal finne.
Reversbryteren sitter i bakkant av kassa, rett ved utgående aksel.
BILDE
513

mbs94O
28/12/11, 23:30
hvis det er ryggelysbryter så kan det bli vansklig... sist jeg sjekket under så var det ingen ting som var koblet til den der...

Men virkelig takk for hjelpen :)!!

850GLTsilver
29/12/11, 07:58
hvis det er ryggelysbryter så kan det bli vansklig... sist jeg sjekket under så var det ingen ting som var koblet til den der...

Men virkelig takk for hjelpen :)!!

Er mere enn en ting som er merkelig da.
I følge VADIS så skulle ikke bilen din ha en M90 heller. Den kassa kom først i 1994.
Jeg får se på 1993-modellen og se hvor de eventuelt har gjemt den da.

Vel.
M47 har kontakten der jeg ventet å finne den på M90 også.
Oppe på kassa i den fordypningen som er der.
Du får se etter der da. Del 26 i dette bildet.
515

mbs94O
29/12/11, 15:38
Hmmm da må den ha blitt satt inn senere da..
Jeg får gå under og se hva jeg finner!! Veldig fint at du hjelper til!

merkelig...a

850GLTsilver
29/12/11, 15:57
Hmmm da må den ha blitt satt inn senere da..
Jeg får gå under og se hva jeg finner!! Veldig fint at du hjelper til!

merkelig...a

Ja for greia er den at på M90 så er det OD-kontakten(solenoiden??) som er koblet til der oppe. (Slik ser det ut på VADIS i alle fall)
Og da er det i tilfelle solenoiden, så er det ikke rart at ryggelyset lyser (litt svakt formoder jeg) hele tiden.

mbs94O
29/12/11, 17:29
okey!
Når jeg satt inn pære så virket det som det lyset sterkt egentlig.. Hvis det er den kontakta som du sendte meg på det bilde av m90 så må jeg jo finne en kontakt som skal dit...

850GLTsilver
29/12/11, 18:50
okey!
Når jeg satt inn pære så virket det som det lyset sterkt egentlig.. Hvis det er den kontakta som du sendte meg på det bilde av m90 så må jeg jo finne en kontakt som skal dit...

M90 var ikke levert originalt med din bil, så den kontakta er rett og slett ikke der.
Derimot så er den der oppe på toppen av kassa, med mindre den som byttet til M90-kasse også tok med seg kabelsettet.

mbs94O
02/01/12, 16:46
Jeg får vel nesten bare ta og se under bilen! Se hva jeg finner så får jeg si ifra tilbake til deg :)
Men da må jeg vel ut med kassa da??