PDA

Vis full versjon : Volvo 245 gl ulelyder



Voolvoo
27/12/11, 21:16
ja. lurer litt på den ulelyden som holder på og ta livet av meg :p

Lyden er der i alle gira.. værst når man har en javn fot på gassen.

Hørt at det kan være inngående lager i girkassa ?

Men virker som at lyden kommer bakfra.

Noen ideer?

Voolvoo
27/12/11, 21:23
Når jeg bytta bakbremser i dag så var det vanskelig å snurre på stikkakselen.. den holdt igjen. dro den litt tilbake så fraover igjen.. dette uten skiver på. små rare lyder fra klokka.



Evt åssen kan jeg finne ut helt sikkert om det er M47kassa eller diffen?

Steffen91
29/12/11, 09:38
følger det farta eller turtallet? kommer det ved pådrag? motorbrems? litt mer info :P

Voolvoo
29/12/11, 18:50
Farta. hører ikke i lave hastigheter. tenker ca 50+ Lyden er borte ved hard pedal, men når jeg gasser ''mykt'' og ligger i 80-100 i enten 4 eller 5 gir så er lyden der konstant. lyden er der og ved motorbrems ja. forsvinner helt når jeg trår inn clutchen i 80-90 og.


Girkassa er litt trå å få i 1,2 og revers når den er kald.

Steffen91
05/01/12, 13:22
følger farta og forsvinner når du tar in clutchen ..høres for min del ut som at clutchen har noe med det å gjøre. har du sjekka olja i diffen og kassa?

Voolvoo
05/01/12, 18:14
bytta begge oljer :P skal prøve å bytte hele diffen UFO lyd.. tror det er inngående nålelager i diffen ellerno

Voolvoo
08/02/12, 21:53
prøver å få tak i mer info her nå :)

Som sagt rimelig HØY ulelyd bakfra, vært på høyre siden sett bakfra :P Kan det være så enkelt som hjullager? har ikke kjent noe hjullager slark.

Hyperion
11/02/12, 14:40
Jeg har samme ulyd i min 91' 240 stv. Stort sett mellom 50 og 80km/t uansett gir og clutch. Høres ut som lyden kommer fra bakaksling. Har skiftet diff-olje uten at det ble noen forbedring. Mistenker et lager eller, som jeg leste på et amazon-forum, at pinjongen sitter feil. Hadde vært flott om noen her har løst lignende problem før. Frister å bytte hele bakakslingen, men ser for meg at det blir en tung jobb..

Voolvoo
11/02/12, 15:37
Jeg skal prøve å bytte hjullager på høyre side i dag. melder ifra om det hjelper eller ikke.. muligens 390kr i dass :P

Voolvoo
11/02/12, 21:23
Hjalp desverre ikke å bytte hjullager... :(

Vurderer å sveise den før evt jeg bytter den ut til våren :P