PDA

Vis full versjon : KAN STENGES/SLETTES: Oljenivå M46



spettnils
27/12/11, 18:12
Har en M46 i 940'n. Lurer på om det ikke er nok olje på girboksen. Overdrive'n vil nesten aldri slå inn. Kan jeg fylle/peile OD-delen for seg selv? For på selve girboksen renner det over.
Takker for alle relevante svar!

spettnils
29/12/11, 15:15
Ingen?

gull pilen
29/12/11, 15:17
skal være nokk olje om det renner ut igjen påfyllings hullet...
er en sil bak i overdrive delen som kansje er tett...

OddOpd
01/01/12, 13:20
Kontroller lednigsnett og rele. Releet fusket på min 740, da koblet od inn bare når det passet seg. tok ut releet og loddet over kontaktpunkter inne i rele.
Har fungert siden...

spettnils
01/01/12, 15:15
skal være nokk olje om det renner ut igjen påfyllings hullet...
er en sil bak i overdrive delen som kansje er tett...

Okay. Hvor står den silen da? I klossen på undersiden?


Kontroller lednigsnett og rele. Releet fusket på min 740, da koblet od inn bare når det passet seg. tok ut releet og loddet over kontaktpunkter inne i rele.
Har fungert siden...

Er ikke noe tull elektrisk, for jeg har satt direkte spg via sikring og av/på-bryter i bilen, så den får konstant strøm. Likevell fusker den. Mistenker oljetrykk eller magnetventilen, men ville høre om noen hadde forslag før jeg begynte.

alecxz
03/01/12, 22:41
Har du fylt vanlig olje eller automatolje?

spettnils
06/01/12, 11:25
Har du fylt vanlig olje eller automatolje?

ATF ja. Men fant problemet tidligere en dag. Skulle ta ned sila, og tilfeldigvis sto bryteren på. Mens jeg løsna skruene til bunnplata, kom jeg borti jordingskabelen på ventilen, og da slo den. Viste seg at kabelskoen var dårlig innvendig, men en kunne ikke se det utenifra. Så laget en ny kabel. Jeg tok ned sila med det samme det var løsnet. Den var helt ren, noe som overrasket meg siden boksen har gått 420.000+km :) Så nå funker den helt ned i 25-30km/t uten å hoppe ut (har ikke fått tid til å koble tilbake til rele'et ennå:p)

ArneR
06/01/12, 22:40
Flott at du fant feilen. :)

Da stenger jeg tråden som du ber om..