PDA

Vis full versjon : Svinghjul, forskjellige utgaver?



Geir
27/12/11, 16:26
Skal skifte svinghjul på 850 95, det gamle har hull i kransen for impulsgiver, mens det nye har et annet opplegg, ser ut som starterkransen med tenner rundt i stedet for hullene som var på det gamle.
Noen som har sett dette før og om det evt har noen betydning

850GLTsilver
27/12/11, 16:30
Fikk ved et tilfelle beskjed om at det neppe var så lurt å bytte type krans.
Er totalt forskjellige signaler som blir å gå fra den med tenner i forhold til den med hull.

Geir
27/12/11, 17:11
Fikk ved et tilfelle beskjed om at det neppe var så lurt å bytte type krans.
Er totalt forskjellige signaler som blir å gå fra den med tenner i forhold til den med hull.

Har aldri sett den type med tenner før, hvilke 850 sitter de på, svinghjulet er bestilt fra Volvo etter rett type, men eksen var kun merket med delenr skrevet for hånd, feilpakking mon tro?

850GLTsilver
27/12/11, 17:56
Har aldri sett den type med tenner før, hvilke 850 sitter de på, svinghjulet er bestilt fra Volvo etter rett type, men eksen var kun merket med delenr skrevet for hånd, feilpakking mon tro?

Ville gjort meg bryet å høre med Volvohandleren i alle tilfelle. Er direkte surt å ha vært ute med motor for å få skiftet det svinghjulet, og så fungerer det ikke når du er ferdig. Hvilket delenummer er det snakk om forresten? Kunne jo sjekket i VADIS

Geir
27/12/11, 23:24
Ville gjort meg bryet å høre med Volvohandleren i alle tilfelle. Er direkte surt å ha vært ute med motor for å få skiftet det svinghjulet, og så fungerer det ikke når du er ferdig. Hvilket delenummer er det snakk om forresten? Kunne jo sjekket i VADIS

folka på Volvo verkstedet var også i tvil, dele nr er 9454774 og hører til turbo bil, dette nr sjekket jeg selv på Vadis og VIDA viser det samme.
De fikk svinghjulet sendt fra et annet Volvo verksted og på esken var som sagt delenr kun påskrevet med penn, ingenting på esken slik det bruker være,så tror de skal få bestille nytt fra hvoedlager i sverige

850GLTsilver
27/12/11, 23:46
folka på Volvo verkstedet var også i tvil, dele nr er 9454774 og hører til turbo bil, dette nr sjekket jeg selv på Vadis og VIDA viser det samme.
De fikk svinghjulet sendt fra et annet Volvo verksted og på esken var som sagt delenr kun påskrevet med penn, ingenting på esken slik det bruker være,så tror de skal få bestille nytt fra hvoedlager i sverige

Åssen motor er det på din da?

Geir
28/12/11, 00:48
Åssen motor er det på din da?

Motoren på bilen det gjelder er B5234T5 1995 Modell

850GLTsilver
28/12/11, 16:23
Motoren på bilen det gjelder er B5234T5 1995 Modell

9454774 er delenummeret som kommer opp da.
Er et slikt svinghjul med hull som er boret inn i svinghjulet.
Så da skulle det i grunnen være greit..... får man tro, OM nå ikke svinghjulet er feilpakket.