PDA

Vis full versjon : Problemer med montering av anlegg i 855



Håvar Nygård
26/12/11, 19:40
strukket alt av kabler og koblet på de rette stedene med fungerende sub og forsterker, men når jeg skal koble på jordinga så kommer det ikke gnister og det blir dermed ikke liv i forsterkeren.

Har sjekka alt av sikringer og kabler og alt er helt og pent.

Må jeg evt strekke en minus kabel helt i fra batteri til bagasjerom?

Eviltoy
26/12/11, 19:46
strukket alt av kabler og koblet på de rette stedene med fungerende sub og forsterker, men når jeg skal koble på jordinga så kommer det ikke gnister og det blir dermed ikke liv i forsterkeren.

Har sjekka alt av sikringer og kabler og alt er helt og pent.

Må jeg evt strekke en minus kabel helt i fra batteri til bagasjerom?

Har du pussa ned der du har jordinga? altså så det er på bart metall? eventuelt sjekke remote og sikringer ;)

R-M-I
26/12/11, 19:51
Minus/jord til forsterker kan du vel snekre fra bagasjeromslåsen, beltefeste eller annet som går rett i gods? Har du evt. målt med multimeter?

Håvar Nygård
26/12/11, 19:55
Har du pussa ned der du har jordinga? altså så det er på bart metall? eventuelt sjekke remote og sikringer ;)

skrapte vekk lakken der hvor jeg satt jordinga remote og sikringer er helt nytt :s

Håvar Nygård
26/12/11, 19:55
Der kom en gnist en sjelden gang, men så skjedde det ikke noe mer..

mrstfu
26/12/11, 20:21
om du har 12v på både remote og hovedstrøm, i tillegg til god jordslutning, ligger feilen i forsterkeren. regner med du har skjekket sikringer på selve forsterkeren? om disse er hele (du burde måle, både strøm og kontinuiteten i sikringene) er feilen elektronisk, dvs noe som må repareres av folk som kan det.

har vært borti interne sikringer på amper før, men da i forbindelse med overspenningsvern og slikt, som regel noe forsterkeren klarer seg uten.

850GLTsilver
27/12/11, 15:43
Der kom en gnist en sjelden gang, men så skjedde det ikke noe mer..

BAD medisin for forsterkere å sjekke om det er strøm der ved å lage slike "gnister".

Som Mrstfu sier, er det spenning på remote og power men stille forsterker, så er forsterkeren død.

s0lv3
04/01/12, 00:42
Er det ikke livstegn i det hele tatt? enkelte forsterkere går i "nødmodus" hvis det er koblingsfeil.
Og sikring ved batteri og sikringer i forsterker er hele?
Har du målt at den får strøm fra remote ledningen?

Håvar Nygård
05/01/12, 18:33
Fant problemet! :)

Viste seg til at remoten hadde tatt kvelden.