PDA

Vis full versjon : VCCN Trackday - Rudskogen 18/7 2010 OPPDATERT INFO! Påmelding i gang



Sider : [1] 2 3

Per Turbo
18/12/09, 11:54
Da har vi satt dato for sommerens VCCN Trackday!

18 Juli 2010 fra 13.00 - 19.00 på Rudskogen Motorsenter

http://www.rudskogen.no/bilder/Fra-s%C3%B8r-%C3%B8st-fly.jpg

VCCN ønsker velkommen til Trackday for alle Volvoentusiaster, og etter flere års suksess gjentar vi denne og leier Rudskogens hovedbane for en hel dag til deres og vår glede.

http://forum.vccn.no/img-dump/2009/12/1322.jpg


Her kan alle som har en Volvo, uansett motor, få prøve seg på banekjøring med egen bil. Tidligere treff viser at de som ikke har kjørt før og prøver seg blir fullstendig bitt av basillen og syns dette er utrolig morsomt! Men det skal også være lærerikt, du vil få kjenne dine egne, og bilens begrensinger.
Nytt for denne dagen er at vi får en time mer å kjøre på, før var det bare til kl. 18.00 men denne gangen har vi fått tillatelse til ha kjøring til kl. 19.00!


Litt informasjon:

- Portene åpner kl. 10.00 for innsjekk, teknisk kontroll og plassering av utstillingsbiler.
- Førermøte vil holdes kl. 12.00 i møterommet under kantinen.
- Kjørestart etter utført støymåling kl. 13.00 (MAKSIMALT 100dB)
- Det vil bli kjørt nybegynnerheat kl. 14.00, 15.00 og 16.00 dersom det er ønskelig og behov.
- Kjøreslutt kl. 19.00

Pris pr. deltaker er kr. 550,- for VCCN medlemmer.
Er du ikke medlem koster det 750,- Meld deg inn her (http://forum.vccn.no/showthread.php?t=3202)
(Kr. 200,- i tillegg pr. ekstra fører)
Bindende påmelding, innbetalt påmeldingsavgift vil ikke bli returnert!

Påmelding ved å sende mail til post@vccn.no med:

* Navn
* Adresse
* Epost
* Telefon
* Skiltnummer

For allerede registrerte medlemmer, trenger vi medlemsnummer og navn, samt skiltnummer på bil. Innbetaling til konto nr:

1503.15.14654


TEKNISK
Det vil bli utført teknisk kontroll på ALLE kjøretøy før utslipp hvor dette vil bli sjekket og skal være i orden:

- Støykontroll (Skal samsvare med vognkortet, men ikke over 100 dB). Åpen wastegate
godtas ikke da disse ikke støyer før motoren belastes. Det kan brukes stålull for å
dempe støyen på kjøretøyet, men denne må festes
forsvarlig, slik at den ikke faller ut under kjøring på banen. Det er også støymåler langs banen, ikke bare ved teknisk kontroll.
- Bremser/bremseveske (BØR SJEKKES/BYTTES FØR KJØRING!)
- Ingen lekkasje fra kjøretøyet
- Alle løse gjenstander i bilen skal fjernes, batteri skal være fastmontert.
- Sikkerhetsbelter og stoler (innfestning/skader)
- Alle kjøretøy som er registrert skal samsvare med vognkort/kjøretøyforskriften.
- Uregistrerte kjøretøy skal inneha lisens NBF eller NMF.
- Godkjent hjelm med forsvarlig hjelmstropp. Både hel- og halvhjelm er godkjent.
- ALLE førere skal fremvise førerkort.
- 1-en passasjer er tillatt. Aldersgrense 16 år!


KJØREREGLER
- ALL kjøring skjer på eget ansvar. Vis hensyn, forbikjøring skal kun skje på lang/rettstrekker. Gi tegn til høyre når du vil slippe forbi.
- Vinduer skal være lukket der det sitter personer. Andre vinduer kan være åpnet med maks. 5cm evt. vipperuter kan være åpne.
- Takluke skal være lukket, eller satt i vippeposisjon.
- Lys skal være tent
- Sikkerhetsbelter skal benyttes under all kjøring, spesielt på bane
- Ut- og innkjøring skal foregå på steder som er ment for dette. KJØR ALDRI I MOT KJØRERETNINGEN!
- Villmannskjøring skal ikke forekomme. Drifting er ikke tilllatt! Skrensing i svinger skal holdes til ett minimum.
- Følg anvisninger fra flaggvakter. Det er en grunn til at de er der.

GRØNT FLAGG Kjør, klar bane
GULT FLAGG Hendelse eller hindring, kjør sakte. FORBIKJØRING ER FORBUDT!
RØDT FLAGG Løp/heat avsluttet, forlatt banen i rolig tempo.
BLÅTT FLAGG Slipp frem biler bak deg, gi tegn til høyre med blinklys.
SVART FLAGG Brudd på kjøreregler, kjør til depot for informasjon.
SJAKK FLAGG Heat avsluttet/Mål

Brudd vil føre til at du blir tatt av banen, ved grove eller gjentatte brudd kan man bil nektet kjøring. Innbetalt kjøreavgift vil ikke bli tilbakebetalt.

Etter endt heat/kjøring anbefales det at man kjører rolig "kjølerunde" til depot. Rudskogen er en intens, kort og svingete bane. Dette gjør at bilens motor og bremser får lite kjøling, og denne banen tærer veldig godt på bilen.


PARKERING
Vi henstiller alle besøkende til å parkere langs grusveien og veien opp til Rudskogen. Men sørg for fri ferdsel for utrykningskjøretøy!
Parker med hodet, ikke lysten. Folk med spesielle behov, handicap etc. bes kontakte oss for tilegnede plasser/fremkommelighet.

For deltakere: De som har med bil på tilhenger setter av bil i depot, og flytter henger til grusplass på nedsiden av kart-banen.

UTSTILLING
Som tidligere år vil depotplassen bli benyttet til både utstilling og depot for de kjørende, derfor er det begrensede plasser.


SERVERING
Rudskogen har egen kantine hvor det serveres mat og drikke. Her finnes det også toaletter. Åpent 13-19.



DET VIL KOMME OPPDATERINGER HER FORTLØPENDE, SÅ FØLG MED!

Påmeldte:

1 Paul Hestnes 750
2 Terje Andre Jacobsen
3 Kjell Erik Beil 550
4 Christian Myhre Lundheim 550
5 Sondre Skogen Haugerud 550
6 Jonas Aleksander Stenseth 550
7 Per-Knut Ødegård 750
8 John Andre Lier
10 Nina Cecilie Gulbrandsen 550
11 Pål Tjerbo 550
12 Joachim Muri
13 Thoralf Fidjeland 750
14 Nina Cecilie Gulbrandsen 550
16 Knut Skogen Haugerud 550
17 Morten Authen 550
18 Gisle Börte 750
19 Magnus Opsahl
20 Lars Petersen
21 Kristoffer Grønvold
22 Alexander Steen 550
23 Nicklas Oskarsson
24 Runar Jahren 750
25 Philip Kristiansen
26 Vetle Perskaas 550
27 Remi Tranum
28 Roy-Magne Mo
29 Espen Bratteli
30 Thomas Engebretsen 550
31 Alexander K Lundgaard
32 Kevin Sæther 550
33 Martin Storesund
34 Øyvind Gantenbein
35 Arne Martin Lundhaug 750
36 Oskar Melbye

VolvoJenta86
18/12/09, 12:03
Det blir spennende :)

Per Turbo
18/12/09, 12:05
Det blir spennende :)

Jeg har meldt deg på kjøringen, så bare å stille Linda ;)

gaupe
18/12/09, 12:12
Og då fekk alle volvoprosjekt i Norge ein dato å forhalde seg til :)

Per Turbo
18/12/09, 12:18
Og då fekk alle volvoprosjekt i Norge ein dato å forhalde seg til :)

Ja, det fikk vi :)

microplex
18/12/09, 12:27
hehe da er det bare og sette igang for fult :D

VolvoJenta86
18/12/09, 13:00
Jeg har meldt deg på kjøringen, så bare å stille Linda ;)

Hva??? :eek:
eeeehem, tror kanskje.. host.. jeg har andre planer den dagen jeg :rolleyes:
Hehe ;) Neida, kommer jeg ;) Men kjøre har jeg egentlig ingen planer om ;)

gaupe
18/12/09, 13:04
Hva??? :eek:
eeeehem, tror kanskje.. host.. jeg har andre planer den dagen jeg :rolleyes:
Hehe ;) Neida, kommer jeg ;) Men kjøre har jeg egentlig ingen planer om ;)

Har vi nok jenter til å stille jenteheat?

DanSteffen
18/12/09, 13:16
Tøfft:D Skal jeg melde meg på kjøring med min 850 da(?)
Var jo bare 1(?) 850 uttpå i år tror jeg!

VolvoJenta86
18/12/09, 13:17
Har vi nok jenter til å stille jenteheat?

Syns det begynner å bli ganske mange jenter her jeg :)

Joakim-G_R
18/12/09, 13:53
Jeg kan stille i jenteklassen jeg:D

Får stå på nå da, og håpe bilen er kjørbar innen den tiden. :)

Mona_Helen
18/12/09, 14:37
Syns det begynner å bli ganske mange jenter her jeg :)

Dersom alle jentene *host* hadde hatt en volvo så!:p

gaupe
18/12/09, 14:56
Dersom alle jentene *host* hadde hatt en volvo så!:p

Har du vel! Er Torgeir vanskeleg med deg? Skal vi ta han?

A.Finstad
18/12/09, 15:37
jeg er med hvis bilen er klar til det for den skal gjennom gå en liten kosmetisk oppgradering og litt annet div i vinter.

Per Turbo
18/12/09, 16:45
Jeg er helt klart åpen for ett kjerringheat om det er nok jenter som vil prøve seg!!! Dere vil ikke angre jenter, tro meg..

Du Linda har jo motorsporterfaring, så du har ingen unnskyldning:cool:

microplex
18/12/09, 16:52
Jeg er helt klart åpen for ett kjerringheat om det er nok jenter som vil prøve seg!!! Dere vil ikke angre jenter, tro meg..

Du Linda har jo motorsporterfaring, så du har ingen unnskyldning:cool:

jentene kommer til og få blod på tann;)

Magnum
18/12/09, 17:44
Morro:D
Regner med å ta turen, forhåpentligvis med litt flere runder på banen enn i år..hehe

Euro-96
18/12/09, 17:54
Dritbra!
jeg gleder meg!!
Kommer med den skuddsikre besjingen jeg vettu..

Borge
18/12/09, 19:38
18 April er iallefall holdt av nå :D

THolandsli
18/12/09, 19:47
18 April er iallefall holdt av nå :D

For å feire at det er 11år siden Molde stadion ble åpnet? :D

Joakim-G_R
18/12/09, 20:35
18 April er iallefall holdt av nå :D

Hva skjer 18. april?

TeamBørnOut
18/12/09, 21:03
hmmm jeg får vell bygge sammen en bil med lyddemper denne gangen da :D

Må bilen ha skilter? eller holder det med prøveskilter?
Hmmms hva skal man stille med denne gangen tro :cool:

microplex
18/12/09, 22:08
hmmm jeg får vell bygge sammen en bil med lyddemper denne gangen da :D

Må bilen ha skilter? eller holder det med prøveskilter?
Hmmms hva skal man stille med denne gangen tro :cool:

mazda mx3 ;)

Joakim-G_R
18/12/09, 23:20
mazda mx3 ;)

Volvo-kaross er vel cluet denna dagen...

Volvo 66 med raksexa! :)

TeamBørnOut
18/12/09, 23:32
biler med volvo motor / understell er ikke lov?
for 66n er faktisk mindre volvo en hva mx3n blir :D
men skal nå alltid få frest en volvologo i 316 som blir polert som jeg kan ha i grillen på mxn :D

TeamBørnOut
18/12/09, 23:45
Vil dere meg så vondt?
http://forum.vccn.no/img-dump/2009/12/1371.jpg

Joakim-G_R
18/12/09, 23:48
Vil dere meg så vondt?
http://forum.vccn.no/img-dump/2009/12/1371.jpg

Hehe, såpass.. Tror ikke du hadde blitt ledd av med en sekser i den 66'en, velting er vel en annen sak.. :p

Borge
19/12/09, 08:39
Hva skjer 18. april?

Da ser det ut som jeg skal kjøre alene på rudskogen xD

Fighter
19/12/09, 09:15
Vil dere meg så vondt?
http://forum.vccn.no/img-dump/2009/12/1371.jpg

HAHAHAHAHA ler så jeg griner:D

Even
19/12/09, 13:12
Treff-crew?Jeg stiller som alltid opp:)

Joakim-G_R
19/12/09, 13:58
Kan sikkert stille til disp som mannskap jeg og, sålenge dere finner partytelt i refleks-utgave, og jeg får evt kjøre litt selv også.. :)

Marius
19/12/09, 14:38
hmmm jeg får vell bygge sammen en bil med lyddemper denne gangen da :D

Må bilen ha skilter? eller holder det med prøveskilter?
Hmmms hva skal man stille med denne gangen tro :cool:

du trenger absolutt en bil med lyddemper ja, og ikke noe jall løsning med en gammel madrass stappet inn som spruter over banen denne gang. hehehehe

Marius
19/12/09, 14:41
og Per jeg er seff med. men skulle dere ikke få til to treff? ett i starten og ett i slutten av sesongen?

Kjell V70
19/12/09, 15:18
Jeg kan bli med på jenteheat jeg, med 850 Turbo'n... Jeg stiller til kjøring i 2010, har holdt av datoen, kommer det noe i veien så får det bare vente...

:)

TeamBørnOut
19/12/09, 17:35
jaja, da ble det volvo 66. vi begynner i romjula

Næssen
19/12/09, 21:24
Gleder meg TBO.. Alltid hatt lyst til å se en 66 på bane:D

TeamBørnOut
19/12/09, 22:16
vi har begynt å legge en plan hvertfall. vi vet bare ikke hvordan drivlinja blir. Det blir R6 hvis vi får tak i 850 girkasse med stikkaksler etc. ellers blir det B230 med overladning av noe slag.
http://forum.vccn.no/img-dump/2009/12/1394.jpg

Per Turbo
20/12/09, 00:01
Lag en egen tråd om denne 66'en du TBO, så kan denne tråden dreie seg om selve arrangementet.

Thanks.. :)

ChrML
20/12/09, 12:53
Drifting er ikke tilllatt! Skrensing i svinger skal holdes til ett minimum.

Er det ikke best å kjøre to typer løp kanskje? En for FWD gutta og de som ønsker å kjøre sporvalg, mens en er for flertallet som ønsker å skrense i svingene?

Kjenner jeg treffet rett så vil 95% skrense alle svingene, mens 5% blir irritert fordi det går for sakte i svingene :).

henrik940
20/12/09, 13:15
Enig der ChrML! De fleste med bakhjulstrekk vil jo sladde :P !

TeamBørnOut
20/12/09, 13:48
Kan det ikke heller være sånn at de som vil sladde får slippe forbi folk? Fungerte jo bra sist jeg var med. måtte bare kjøre litt slalom :)

det er så sinnsykt kjedelig å ville legge den ut litt i langsvingen for å så bli bremsa resten av banen pga en sliten 245.

ChrML
20/12/09, 14:21
Kan det ikke heller være sånn at de som vil sladde får slippe forbi folk? Fungerte jo bra sist jeg var med. måtte bare kjøre litt slalom :)

det er så sinnsykt kjedelig å ville legge den ut litt i langsvingen for å så bli bremsa resten av banen pga en sliten 245.
Yep, eller det. Et Volvotreff må jo ha sladding og masse blårøyk i svingene :D, det er jo det som er all morroa.

TeamBørnOut
20/12/09, 14:44
Spar det innlegget der. du kommer til å sitte i bilen å skrike å banne fordi det ikke går fortnok på dette treffet :D

2 grupper er jo egentlig greit. men da må det være lov å være med på begge :)

Jeg har vært ute på treff før hvor det har vært en sladde gruppe og en spor gruppe. Å sladde gruppa er grusomt trege og tilbringer en del tid på grusen / gresset og ødelegger for alle andre.

Kjell V70
20/12/09, 18:07
Jeg er interessert i kjøre fortest mulig overalt, så jeg stemmer for å dele opp i forskjellige heat. Bakhjulstrekk i et heat og feilhjulstrekk i et annet heat. Så slipper vi å kjøre forbi dere i svingene, og bli svartflagga... :)

TeamBørnOut
20/12/09, 18:26
hvorfor fordele fwd og rwd? som kjører av RWD bil så blir det JÆVELIG kjedelig å kjempe med 2-3 biler (resten cruser rundt og spinner på innern i slaktern). fwd bilene prøver jo hvertfall komme seg litt rundt utpå der.
(håper ikke du var seriøst på det innlegget kjell :D husk hvor dere har motorn :D)

microplex
20/12/09, 18:59
2 type grupper:

''Drifting'' / ''Time ''

Enkelt og greit

Volvo360tic
20/12/09, 19:38
Opprinnelig postet av Per Turbo
Drifting er ikke tilllatt! Skrensing i svinger skal holdes til ett minimum.


HVA:O da kommer jeg ikke:)

TeamBørnOut
20/12/09, 19:41
Det der så ikke jeg. Da er det jo mulig å få kjørt hele tia :D
Jo pell deg ned. liten lett bil er moro selv om man ikke får sladdet! du har mye mye mye raskere bil en hva halvparten der nede stiller opp med 360tic

ChrML
20/12/09, 19:47
Det der så ikke jeg. Da er det jo mulig å få kjørt hele tia :D
Jo pell deg ned. liten lett bil er moro selv om man ikke får sladdet! du har mye mye mye raskere bil en hva halvparten der nede stiller opp med 360tic
Trodde du elsket sladding og blårøyk?

Volvo360tic
20/12/09, 19:51
sladding og blårøyk som er fett:):D

kan ikke du heller komme 1mai på frøyabanen da TBO? så skall du få se blårøyk å sladding på høyt nivå:P hehe


er ikke på bane for å kjøre rundetider:)


har ikke testa 360n enda så er ikke så sikker på om den e så kjapp:P

microplex
20/12/09, 20:00
Opprinnelig postet av Per Turbo
Drifting er ikke tilllatt! Skrensing i svinger skal holdes til ett minimum.


HVA:O da kommer jeg ikke:)


derfor det var ''drifting '' ;)

TeamBørnOut
20/12/09, 20:01
Er glad i fart også jeg :) men jeg ser ikke at jeg ikke sladder for det :D
sist på banen så gikk det breit nok og kjapt nok hvertfall. ble svartflagga fordi det gikk for breit men kjørte greit i fra folk :D
Er nok ikke ferdig til 1. mai. begynner med bilen i romhjula :) men vi får ikke herpe denne tråden mer nå :P
Skal lage prosjekt tråd i kveld!

Rockeren
20/12/09, 20:04
Detta må jeg jo få vært med på...Endelig med en bil som har en liten sjanse til å kanskje få ut hekken litt i svingene...Får håpe motoren og kassa holder da og at jeg ikke blir svartflagga pga for mye motorrøyk :D

microplex
20/12/09, 20:05
skal lage prosjekt tråd i kveld!


bra!!!!

TeamBørnOut
20/12/09, 20:13
Trodde du elsket sladding og blårøyk?
kjører man fort er det aldri noe problem å sladde :D
Men det er problem hvis det ligger noen forran som bremser ned forran svingene, gir på igjen før svingen for å clutche den ut og snurre! Det er nok det de vil ha vekk

Per Turbo
20/12/09, 20:41
I bunn og grunn er det ikke tillatt å sladde på Rudskogen i det hele tatt, men de ser igjennom fingrene på det så lenge det ikke blir helt på styr og null kontroll.

Derfor sier jeg at DRIFTING, og å sladde på langstrekker ikke er tillatt, men å vifte litt med stjerten i svingene er det vi "ikke ser" så nøye på.


Vi kan legge til på påmeldingsskjemaet hvor man kan krysse av for om man vil kjøre spor eller bredt, så ser vi hvor mange som vil hva, og ut i fra det vil vi heller avgjøre om vi splitter heatene. :)

TeamBørnOut
20/12/09, 20:43
men kan man da melde seg på begge deler? Det er kjedelig å velge enten eller! om stjerten kommer litt på langstrekka eller i slaktern så børr man jo ikke bli straffet.
går fortere rundt banen med litt overstyring vettu :D

VolvoJenta86
20/12/09, 20:49
Jeg er helt klart åpen for ett kjerringheat om det er nok jenter som vil prøve seg!!! Dere vil ikke angre jenter, tro meg..

Du Linda har jo motorsporterfaring, så du har ingen unnskyldning:cool:

Jajaja ;) Vi får nå se da vettu ;)

Volvo360tic
21/12/09, 08:13
kan ikke dem sette av en liten plass for dem som måtte ha behov for å få brukt opp siste rest av dekka sine? :D

Dagge91
21/12/09, 16:00
det er ikke mulig å ha et heat eller noen få runder for oss nye som ALDRI har kjørt på bane før så man ikke føler seg så pressa og "dårlig" forhold til andre? så vi faktisk kan finne utav litt ting og føles oss trygge, og ikke så stressa av alle andre enn om man begynner rett på "herjinga". jeg ser hvertfall for meg at jeg kommer til og stresse, og når man stresser går det somregel ikke så bra altid.

TeamBørnOut
21/12/09, 16:30
nei? er ofte kjøring på rudskogen. meld deg på en av de andre dagene :P

microplex
21/12/09, 17:00
det er ikke mulig å ha et heat eller noen få runder for oss nye som ALDRI har kjørt på bane før så man ikke føler seg så pressa og "dårlig" forhold til andre? så vi faktisk kan finne utav litt ting og føles oss trygge, og ikke så stressa av alle andre enn om man begynner rett på "herjinga". jeg ser hvertfall for meg at jeg kommer til og stresse, og når man stresser går det somregel ikke så bra altid.

som regel er heat nr 1 sånn nybegynner heat...
var hvertfall det på vålerbanen 18 april som var...
men kommer jo ann på hvor mange som evt vil ha det da... er det bare deg, så tror jeg nok det går litt dårlig.

men og kjøre på bane er ikke noe og stresse seg opp for ;)

Per Turbo
21/12/09, 17:02
Litt informasjon:

- Portene åpner kl. 10.00 for innsjekk, teknisk kontroll og plassering av utstillingsbiler.
- Førermøte vil holdes kl. 12.00 i møterommet under kantinen.
- Kjørestart etter utført støymåling kl. 13.00 (MAKSIMALT 100dB)
- Det vil bli kjørt nybegynnerheat kl. 14.00, 15.00 og 16.00 dersom det er ønskelig og behov.
- Kjøreslutt kl. 19.00

Se hovedinnlegget, og punkt 4 :)

Joakim-G_R
21/12/09, 17:04
Er ikke tillatt med drifting på rudskogen, men allikevel så arrangeres det powerdrift der? :P

Stemmer iallefall for littegranne splitting, da jeg syntes det er mange med hårete baller som skal prøve å ta deg på innern, fordi de tror de sitter som smørt på veien.. Liker å vifte me ræva jeg, men til sommern skal jeg prøve litt "tid" også, så hadde vært fint å fått kjørt i begge heatene.. Iallefall et par ganger.

Per Turbo
21/12/09, 17:17
Hva er Powerdrift? Aldri hørt om.. :rolleyes:

Jeg er som sagt helt åpen for å dele opp heat i grupper for spor og lek dersom ønskene taler for det. Man kan så klart få kjøre begge deler så lenge man selv klarer å holde seg til det heatet man er i med tanke på sladding.

Ved påmelding kan man godt krysse av for begge, men velg en av dem som dere foretrekker mest, så ser vi hvor interessen ligger. Hva man velger å kjøre selve dagen er så opp til hver enkelt. :)


Det er deres treff, så fortsett å kom med ønsker, tips og innspill! :cool:

TeamBørnOut
21/12/09, 17:27
Et heat på slutten eller midt på dagen hvor de "raskeste" gutta får prøvd seg litt mot hverandre? Det er litt moro å kjempe litt og ikke bare ligge bak noen som prøver ut en helt standar bil på banen for å få prøvd det.
Det er jo noen raske volvoer rundt om i norge :)

Per Turbo
21/12/09, 17:48
Om ikke alt av redskap er flagga av eller brukt opp så er det noe vi kan se på også ja :)

TeamBørnOut
21/12/09, 17:49
Var derfor jeg skrev midt på dagen etterpå :D alt over orginaleffekt i en volvo er problemer :D

Joakim-G_R
21/12/09, 21:13
Hvordan er det egentlig med tidtagning her, er det noe man må organisere selv med no kompiser, eller er det mulig å få til no "offisielle tider" ?

ChrML
21/12/09, 22:51
det er ikke mulig å ha et heat eller noen få runder for oss nye som ALDRI har kjørt på bane før så man ikke føler seg så pressa og "dårlig" forhold til andre? så vi faktisk kan finne utav litt ting og føles oss trygge, og ikke så stressa av alle andre enn om man begynner rett på "herjinga". jeg ser hvertfall for meg at jeg kommer til og stresse, og når man stresser går det somregel ikke så bra altid.
Det er egentlig ikke noe problem. Ingen som stresser deg, bare å slippe folk forbi der du kan.

Kjør som du normalt skulle kjørt på veien og sladd/lek deg der du føler du har kontroll. De andre viser respekt og det er ingen som hiver seg inn i sia på deg i svingene :). Det er ikke et race på liv og død som kjøres ;).

Jeg kjørte på bane for første gang i fjord sommer. Det gikk kjempefint, ingen problemer i det heletatt.

Dagge91
21/12/09, 22:56
ja ok;) nei men vet bare at jeg fort blir hissig på veien om folk kjører som noen lusinger osv:P men er vel kansje ikke sånn på bane folk vil jo ikke riskere vrak, men det blir jo arangert nybegynner heat, så da er jeg fornøyd:D

microplex
21/12/09, 23:50
ja ok;) nei men vet bare at jeg fort blir hissig på veien om folk kjører som noen lusinger osv:P men er vel kansje ikke sånn på bane folk vil jo ikke riskere vrak, men det blir jo arangert nybegynner heat, så da er jeg fornøyd:D


jeg kjørte førestegang på bane i år, og det var bare drit gøy!!!!:D
Tro du meg, du blir nok ikke stressa men bare gira.
og du kommer til og gi flatt jern hele tiden hvis du er litt små amper i trafikken til vanlig ;)

Lindquist
22/12/09, 01:25
Dette blir sikkert gøy! får skru som en tulling for og få ferdig bil'n til treffet.

microplex
22/12/09, 09:38
Dette blir sikkert gøy! får skru som en tulling for og få ferdig bil'n til treffet.

+1:D!!

Anders-
22/12/09, 14:43
Det er ikke poeng å være nervøs selvom det er første gangen, de treffene jeg har vært på hittill har det så og si aldri vært noe kluss.. Bare vær oppmerksom, følg med rundt deg, slik som du alltid skal gjøre når du kjører bil, så går det bra

Dagge91
22/12/09, 15:48
det er godt og høre;)

Christian
22/12/09, 16:51
Skru som faen for å få klar 244 turbo da :D

Turbokassa
22/12/09, 18:19
Stemmer for heat til drifting og heat for tidkjøring.
Om de kjører sammen, er det litt ødeleggende for hverandre.
:cool:

Petter
24/12/09, 11:42
Kommer nok denne gangen også.

-Gtj-
24/12/09, 14:27
tar nok turen ja!^^

V3gard
26/12/09, 15:49
Vil så gjerne komme men jeg står vel på slottet da :(

Morgis
26/12/09, 16:05
Vil så gjerne komme men jeg står vel på slottet da :(

Garden? :D

TeamBørnOut
26/12/09, 16:19
Det blir som vanlig crusing til oslo etter disse treffene. burger + bilprat. Vi kan jo stikke oppom :) hvertfall sende deg en meld :)

V3gard
28/12/09, 20:59
Garden? :D

Hehe, japp!

Per Turbo
28/12/09, 21:23
Der er jo vårt medlem Brynjar befal, så du får se etter han og hans lekre S60R AWD :)
Den er stadig å se i vaskehallen på 0 plan!

Du får godsnakke deg til perm den helgen ;)

Paul H
28/12/09, 22:58
kommer nok med en 242 turbo som trengs litt juling

volvo villmann
29/12/09, 05:30
Det står at registrerte biler skal samsvare med forskriften/vognkort må vel innrømme at min 242 ikke er godkjent med v8 men har det noen betydning for å kunne kjøre? noen som hvet hvor hardt det kommer til å bli praktisert? hvis jeg får kjøre laster jeg gjerne hengeren og kommer en tur jeg :)

TeamBørnOut
29/12/09, 05:47
Skal de være så pirkete så får ikke en eneste med 3" eksos lov å kjøre der :)
I værstefall så kan du lage ditt egne lille vognkort å vise :D

Per Turbo
29/12/09, 06:22
Dine løsninger har vi jo sett eksempler på før TBO, og hvor mange meter holdt de?

TeamBørnOut
29/12/09, 13:28
Overaskende mange fler en jeg trodde det skulle holde! Men det viser bare hvor teit det er å ikke ha "diselstuss" :P
Men slapp av! kommer med eksosanlegg som ikke skal lage mye lyd nestegang :D (sleeper :D)

ChrML
29/12/09, 16:16
Forrige treff på Rudskogen så bare kjente han på batteriet mitt (som satt ganske løst, men ikke helt løst) og sa "Jæ, det detter vel ingen steder", ba meg tape batteripolene og kikka ikke på noe annet.

De går ikke over bilen, tenker ikke på vognkortet engang. Jeg kjørte uten håndbrekk forrige Rudskogen treff, det er heller ikke lov langs veien ;). Ikke at det egentlig er så lurt da i tilfelle bremsene skulle overopphetes så brekket blir eneste mulighet.

Yngste Haugerud
29/12/09, 18:23
Når kommer påmeldingen? Venter i spenning:) Det var veldig gøy i fjor og fikk flere runder på banen en jeg hadde trodd.

Hva med en liten stand der man selger VCCN duppeditter?

The Sven
29/12/09, 23:11
Forrige treff på Rudskogen så bare kjente han på batteriet mitt (som satt ganske løst, men ikke helt løst) og sa "Jæ, det detter vel ingen steder", ba meg tape batteripolene og kikka ikke på noe annet.

De går ikke over bilen, tenker ikke på vognkortet engang. Jeg kjørte uten håndbrekk forrige Rudskogen treff, det er heller ikke lov langs veien ;). Ikke at det egentlig er så lurt da i tilfelle bremsene skulle overopphetes så brekket blir eneste mulighet.

Håndbrekket er ikke dimensjonert for å stoppe bilen i slike farter allikevel, å kalle et originalt håndbrekk en nødbrems er under all kritikk spør du meg. Du vil mest sannsynlig miste all kraft i det etter å ha kanskje fått ned farten 10 kmt/t.

En annen morsom sak var vel at jeg fikk beskjed om å teipe minuspolen. Tenkte å spørre om jeg skulle teipe resten av karosseriet også, men... hehe..

Olav'en
30/12/09, 01:21
Kjør som du normalt skulle kjørt på veien og sladd/lek deg der du føler du har kontroll.

Den der skurra litt synest eg, sladder / herjer da over allt sjøl om du ikkje alltid føler du har kontroll vell? ;)
Også er det ingen ting for meg som heiter kontroll, allt er basert på flaks :p

Satser på att eg kan få køyrt vogna denne gangen da. :)

Per Turbo
30/12/09, 02:30
Fint at dere kommer med tilbakemeldinger på teknisk kontroll, så vi kan innskjerpe rutinene til neste gang.

TeamBørnOut
30/12/09, 15:18
sjekke at folk har bremselys! det var noen som ikke hadde det sist. og sånn som en del drev å bremsa 100meter før svingen på langsletta så var det litt skummelt

ChrML
30/12/09, 17:05
Den der skurra litt synest eg, sladder / herjer da over allt sjøl om du ikkje alltid føler du har kontroll vell? ;)
Også er det ingen ting for meg som heiter kontroll, allt er basert på flaks :p
Selvfølgelig prøver jeg etter beste evne å ha kontroll når jeg sladder / herjer, ellers risikerer jeg jo både bil, liv og helse. Har jo alltid i bakhodet at man når som helst kan møte bil, at noen kan gå der osv... Kaster den ikke på tvers av veien inn i en uoversiktlig sving for eksempel uten å vite hva man kan møte.

Hatt lappen i 2 år nå med sladding hver dag omtrent og har fortsatt til gode å få laget en sladdebulk. Men innrømmer at det har vært nære på et par ganger :).

Det jeg mente er hvertfall at man kjører etter evne på bane. Hvis man er usikker så tar man det bare litt ekstra rolig i starten.

henrik940
30/12/09, 17:24
...kaster den ikke på tvers av veien inn i en uoversiktlig sving for eksempel uten å vite hva man kan møte.



Føler meg skyldig her. Spesielt ved næringsparken..

ChrML
30/12/09, 17:50
Føler meg skyldig her. Spesielt ved næringsparken..
Svingen fra gamlebrua og inn mot nedre? Eller ved barnehagan der? :P

henrik940
30/12/09, 18:14
Ved barnehagen :P

Joakim-G_R
30/12/09, 19:02
Holde seg til emnet kanskje..

ChrML
06/01/10, 14:17
Forslag: Hva med å dele ut passe store merkelapper med forumnicket som festes i bakruta på bilen under treffet? Savnet dette på forrige treff. Artig treff med mange gromme biler, men er ofte vanskelig å knytte mange av bilene mot personene på forumet.

VolvoJenta86
06/01/10, 14:32
Forslag: Hva med å dele ut passe store merkelapper med forumnicket som festes i bakruta på bilen under treffet? Savnet dette på forrige treff. Artig treff med mange gromme biler, men er ofte vanskelig å knytte mange av bilene mot personene på forumet.

Det syns jeg var en veldig god ide :D

Morgis
06/01/10, 14:48
Forslag: Hva med å dele ut passe store merkelapper med forumnicket som festes i bakruta på bilen under treffet? Savnet dette på forrige treff. Artig treff med mange gromme biler, men er ofte vanskelig å knytte mange av bilene mot personene på forumet.
+1 http://forum.vccn.no/images/icons/icon14.gif

henrik940
06/01/10, 14:50
Forslag: Hva med å dele ut passe store merkelapper med forumnicket som festes i bakruta på bilen under treffet? Savnet dette på forrige treff. Artig treff med mange gromme biler, men er ofte vanskelig å knytte mange av bilene mot personene på forumet.

"Du har blitt forbikjørt av *nick*" :D

Moseby Racing
07/01/10, 22:09
da er datoen krysset av på kalenderen så da er det bare og få bilen ferdig til den tid!blir moro:)

TeamBørnOut
07/01/10, 22:35
Forslag: Hva med å dele ut passe store merkelapper med forumnicket som festes i bakruta på bilen under treffet? Savnet dette på forrige treff. Artig treff med mange gromme biler, men er ofte vanskelig å knytte mange av bilene mot personene på forumet.


Kjenner man ikke igjen bilen har man ikke gjort seg spesielnok!

Uansett. TeamBørnOut er mitt skilt nr

Joakim-G_R
08/01/10, 11:11
Kanskje man kunne fått til en avtale med en "skiltprodusent", så de som vil kunne bestilt skilter med nicket på?

TeamBørnOut
08/01/10, 12:03
er bare å stikke å bestille på biltilsynet :) skiltfabriken i oslo lager det også (ligger bak biltilsynet). koster 200kr mins jeg.

Joakim-G_R
08/01/10, 12:12
Ja, det kan stemme, betalte vel 400 for begge nye skiltene mine. Men lager de med alt man ønsker da?

TeamBørnOut
08/01/10, 12:39
de har ikke glitter skilt etc hvis det er det du sikter til hehe. men de har svarte og sånt.
De lager det man vil ja

Joakim-G_R
08/01/10, 13:23
Å jeg som ville ha rosa flake :(

Tenkte mer på alle mulige tegn, så jeg f.eks får hele "nicket" med bindestreker, understreker og andre finurlige tegn.. :)

TeamBørnOut
08/01/10, 13:38
ikke noe problem tror jeg. de hadde tilogmed Ø i sverige :D

Joakim-G_R
08/01/10, 13:39
Får stikke innom Risløkka en dag jeg har tid da :)

Texascom
16/01/10, 20:52
Jeg kommer! Med eller uten blåbilen ;)

bruningen
18/01/10, 21:58
jeg kommer med bil

Morgis
18/01/10, 22:20
Jeg kommer! Med eller uten blåbilen ;)

stemmer for den blå jeg :)
Vil høre skikkelig NA-femmerlyd !!

Per Turbo
18/01/10, 22:21
www.showplate.se er vel noe å overveie, men dette tar vi ikke videre i denne tråden.

rustan
26/01/10, 13:52
Jeg kommer!

Daruu
26/01/10, 15:19
Blir vel en tur nedover i en kompis sin bil regner jeg med.

Litt sånn halveis OT, er det planlagt å ha noe VCCN treff på våler i år?

Per Turbo
26/01/10, 16:39
Ja det er satt dato til det.. info kommer.

Volvo-Lars
22/02/10, 12:09
Er det lov med prøveskilt? Hvis jeg har lest reglene riktig, så er prøveskilt en form for registrering..

Daruu
22/02/10, 12:22
Det har vært kjørt med prøveskilter før på div treff.
Kravet da har vært at man måtte ha med eget skriv fra forsikringsselskapet om at man har forsikring som dekker banekjøring den aktuelle dagen.

Edit: men vet ikke om det gjelder lenger dog.

ChrML
22/02/10, 16:49
Det har vært kjørt med prøveskilter før på div treff.
Kravet da har vært at man måtte ha med eget skriv fra forsikringsselskapet om at man har forsikring som dekker banekjøring den aktuelle dagen.

Edit: men vet ikke om det gjelder lenger dog.
Mener jeg hørte sist treff at vanlig veiforsikring IKKE gjelder på banen? Ellers så har det vært lov med prøveskilt før, ja.

Blir det påmelding snart eller? :D

Daruu
22/02/10, 17:12
Vanlig veiforsikring skal gjelde, bane regnes som vanlig vei(hvor man egentlig skal følge trafikkreglene forsåvidt :p)
Men prøveskiltforsikringen gjelder ikke på bane, tror det er derfor man må ha egen forsikring.

A.Finstad
22/02/10, 23:51
grunnen til at det sies at forsikring ikke dekker bane kjøring er at det er LANGT over fartsgrensa ting som regel skjer å da er det ikke vits med forsikring uansett :P

emilhetty
23/02/10, 18:07
Hvor lenge før treffet må man melde seg på?
Og er det sånn at det blir fult, eller får alle som vil kjøre uansett hvor mange det er?

bakkelutten
23/02/10, 22:10
da er det best å få ladda litt skikkelig med trykk ;):)

Joakim-G_R
24/02/10, 16:47
Forsikring dekker ikke banekjøring, nettopp fordi man kjører på bane og ikke på vei. Man pusher grenser, og kjører "maks". Om man gjør det på vanlig vei og kræsjer, så er det også stor sjangse for at du ikke får dekket skaden, evt får et regress om du har kjørt uansvarlig nok iallefall.

Sebbe
01/03/10, 17:57
hvor mye kjøring blir det på hver bil på slike treff? har aldri kjørte på bane, men vurderer veldig sterkt og komme meg oppover på dette treffet :)

ChrML
01/03/10, 18:13
hvor mye kjøring blir det på hver bil på slike treff? har aldri kjørte på bane, men vurderer veldig sterkt og komme meg oppover på dette treffet :)
Kan kjøre så mange ganger du vil, så blir nok kjøring om du vil :). Tror det var snakk om at kjøringen kunne bli en time lenger denne gangen og.

lars_b
02/03/10, 15:28
Hvor melder man seg på? evnentuelt når kan man gjøre det.

volvo740tic
02/03/10, 18:14
får vel ta en tur dit da:D

THolandsli
02/03/10, 18:31
Påmelding starter iløpet av mars. Styret i VCCN skal møtes til helgen og da får vi nok spikret de planene vi har slik at vi kan starte påmeldingen.

ChrML
02/03/10, 18:36
Påmelding starter iløpet av mars. Styret i VCCN skal møtes til helgen og da får vi nok spikret de planene vi har slik at vi kan starte påmeldingen.
Høres bra ut! Gleder meg :).

Sebbe
02/03/10, 18:59
er det noe serlig å reise opp alene uten å kjenne noen andre? :P tror ikke noen andre her jeg bor gidder å bli med, kjenner i grunnen ikke så mange som kjører volvo heller

TeamBørnOut
02/03/10, 19:00
Jeg drar alltid alene på slike treff hvertfall :D Hadde med noen kammerater på "rånern" treff (merklig nok :D)

Per Turbo
02/03/10, 19:02
Er nok mange som drar alene også, men så klart hyggeligere om man drar flere :)
Men sjelden noe uhyggelige folk i gjengen her, så bare å snakke bil med folk så går nok praten fort tenker jeg..

TeamBørnOut
02/03/10, 19:12
Snakk bil og ikke poletikk så blir det vell bra :D

volvo740tic
02/03/10, 22:19
er det noe påmelding for utstilling å eller?

THolandsli
02/03/10, 22:49
Blir ikke forhåndspåmelding for utstilling.

A.Finstad
03/03/10, 03:45
jeg drar i hvertfall med meg kjærringa siden hu har blitt smitta av meg å har blit volvo jente :D akkuratt som jeg gjorde i fjor :p

henrik940
03/03/10, 08:33
er det noe serlig å reise opp alene uten å kjenne noen andre? :P tror ikke noen andre her jeg bor gidder å bli med, kjenner i grunnen ikke så mange som kjører volvo heller

Finner alltids noen å snakke med :p

Kogi240gl
03/03/10, 15:42
må pasasjeren som skal sitte på også ha bil lappen?

henrik940
03/03/10, 15:44
Nei? :confused:

Per Turbo
03/03/10, 15:45
må pasasjeren som skal sitte på også ha bil lappen?

Nei det er kun fører som behøver førerkort.

rustan
07/03/10, 22:21
Skal prøve å få med noen kamerater med bil nedover også :)
Blir det noe kolonne kjøring eller samling på veien eller?

badass240
11/03/10, 09:44
for å spørre dumt. liker det, hehe.:)
jeg har en 940 med fk, vanlig oppsett, chip, 3" jt, filter og en 1.kg trykk til disp under mitt panser. noen som har erfaring på om det går ann å ha det litt morro på banen med det?
fått skryt å mange sure blikk etter meg rundt i vestfold pga satsinga mi:rolleyes: men har aldri kjørt på bane:eek:

TeamBørnOut
11/03/10, 11:58
Spørs når du begynner å bremse ;)

Paul H
11/03/10, 14:34
for å spørre dumt. liker det, hehe.:)
jeg har en 940 med fk, vanlig oppsett, chip, 3" jt, filter og en 1.kg trykk til disp under mitt panser. noen som har erfaring på om det går ann å ha det litt morro på banen med det?
fått skryt å mange sure blikk etter meg rundt i vestfold pga satsinga mi:rolleyes: men har aldri kjørt på bane:eek:

du har bare en ting og gjøre!!!!!
og det er og komme deg på bane:)


ps:fornøyd nå TBO,endelig et innlegg he he

TeamBørnOut
11/03/10, 14:45
hehe jah :) men vi vil nå se en bildetråd fra prosjektene dine :)

Per Turbo
11/03/10, 14:51
Den bilen kan du bare glemme å ikke teste på banen.. Utpå med deg! :D

Paul H
11/03/10, 14:57
hehe jah :) men vi vil nå se en bildetråd fra prosjektene dine :)
prosjekttråder på nett har jeg ikke tid eller lyst til lenger!
går i turboer,bleier,snekring om dagen så fullt opp med det...
men herjing på rudskogen blir det:)

TeamBørnOut
11/03/10, 15:05
Bildetråd da :P
Ja en kammerat sa forgjedagen han hadde bestilt turbo av deg faktisk.

Paul H
11/03/10, 15:29
Bildetråd da :P
Ja en kammerat sa forgjedagen han hadde bestilt turbo av deg faktisk.
er ikke no og ta bilder av...bare rust og mygel som gjelder nå!! he he not
ja turboer går det unna om dagen,er bra med mere konkurranse:)

J.A.S
14/03/10, 11:56
Jeg kommer :D I år er bilen faktisk klar før sommern=)

Paul H
14/03/10, 12:34
testa svarte 242n igår for første gang på 6mnd etter flytting og oppusing...
skalv i bena noen timer etter kjøringen!
så for en gangs skyld er bilen klar til vår treffa:)
jeg er klar til og melde meg på snart?

rogern
14/03/10, 22:29
haha! huska du bleie da?
begyner og bli gromt når man skjelver etterpå :D

noen svarte striper i ise(?) området da?

boman
21/03/10, 21:06
har man noe å gjøre der ute med en klin original fk? :p
aldri kjørt selv på bane før, men har lyst, men frykter bilen kommer til å knekke sammen etter en god stund med bånn gass :eek:

kermitt
21/03/10, 22:49
selfølgelig, alle som har lyst kan prøve seg. bare ta hensyn til 13C`n. har skrekkelig lyst til å dra nedover å være med. men det er sykt langt å kjøre og om jeg drar av med volvo`n så har jeg ikke bil oppover igjen.

ChrML
22/03/10, 17:08
har man noe å gjøre der ute med en klin original fk? :p
aldri kjørt selv på bane før, men har lyst, men frykter bilen kommer til å knekke sammen etter en god stund med bånn gass :eek:
Var ikke noe problem sist jeg kjørte. 13c-en fikk kjørt seg godt den, full gass og høyt turtall hele tiden nesten på 1 bar. Turboen går fortsatt bra den uten ulyder eller røyk nå nesten 1 år senere :).

Trenger nesten ikke sperre på Rudskogen, hvertfall ikke hvis det er sånn halvvått. Er så glatt der etter all gummien at det slipper uansett :p.

boman
22/03/10, 17:32
Da bør jo min overleve siden jeg kjører originalt trykk! :)

Per Turbo
23/03/10, 10:07
Invitasjonen på side 1 er oppdatert! :)

Sebbe
24/03/10, 21:53
faen, der røyk lappen, da blir det ikke noe volvotreff på meg i sommer :(

Christian
24/03/10, 21:54
faen, der røyk lappen, da blir det ikke noe volvotreff på meg i sommer :(
På vei hjem istad? :O

Sebbe
24/03/10, 22:01
ja, var "heldig" og ble "bare" tatt i 158 i 100 sona, bremsa ned til 100 forbi sivilbilen også dro jeg godt på igjen når jeg trodde den var ute av rekkevidde.
hehe, de trodde ikke på meg når jeg sa det var en orginal 240, men de var ganske greie og skrev ikke noe om at det var turbo i den :p

Næssen
24/03/10, 23:35
Kjip den der ja:P Blir en stund uten lappen da ja:P

Anders-
24/03/10, 23:50
Blir vel fort en liten tur bak murene og da..

ChrML
25/03/10, 15:42
Blir vel fort en liten tur bak murene og da..
Ikke sikkert. Grensa for å miste lappen er 138 km/h i 100- sona, så han var ikke så langt over at det skjer tror jeg.

volvoRsport
25/03/10, 15:45
Ikke sikkert. Grensa for å miste lappen er 138 km/h i 100- sona, så han var ikke så langt over at det skjer tror jeg.

141km/t i 100-sonen.

Per Turbo
25/03/10, 15:49
Vi tar å holder oss til topic, ta dette i Generelt prat f.eks.

henrik940
25/03/10, 18:37
Si jeg tar med meg dama på treffet, må hu betalte inngangspenger da? Eller kommer hun gratis inn med meg?

gaupe
25/03/10, 19:54
Si jeg tar med meg dama på treffet, må hu betalte inngangspenger da? Eller kommer hun gratis inn med meg?

Skal ho køyre, må ho betale kr 200, dersom ho er tilskodar, så er det gratis.

Magnum
25/03/10, 22:34
ikke lov med prøveskilt??

Per Turbo
26/03/10, 07:12
Skilter med gyldige oblater, ev. prøveskilt med gyldige papirer, godtas

TeamBørnOut
26/03/10, 10:12
Får da håpe prøveskilter godtas :P

Men hva menes med gyldige papirer? (man kjører vell ikke rundt med gammle prøveskilt?)

Per Turbo
26/03/10, 10:17
At du har papirer på prøveskiltet :)

Kjell V70
27/03/10, 12:58
Da har jeg meldt meg på, kommer med prøveskilt for min del, så håper egntlig bare bilen holder hvertfall frem til treffet... :-)

Kjell V70
27/03/10, 13:01
At du har papirer på prøveskiltet :)

Hvertfall med prøveskilt som man kan låne på verksteder og bilforhandlere, så følger det gjerne med et vognkort på prøveskiltene... Har hvertfall gjort det med de jeg har lånt meg... :)

ChrML
30/03/10, 22:08
Da har jeg meldt meg på :).

Eldste Haugerud
30/03/10, 22:20
Da har jeg meldt meg på også! mail sendt og penger overført!:)
Gleder meg som en unge! Har vært bra de andre to gangene også!

Nicklas
30/03/10, 23:32
Må bilane være norsk registrerte ?

Eller's kan det hende eg tar meg ein tur i T5'en :)

A.Finstad
31/03/10, 00:47
så lenger det er skilt og papirer på bilen så er det bare å komme skal ikke nekte folk selvom de er svenske :p

Per Turbo
31/03/10, 06:50
Bilen kan være registrert på utenlandske skilter, men også her skal papirer være gyldige.

Bruin
31/03/10, 11:46
Må en melde seg på på forhånd på dette eller kan man komme på "sparket" å betale kjøring O.l når en kommer dit? :)

gaupe
31/03/10, 11:51
Må en melde seg på på forhånd på dette eller kan man komme på "sparket" å betale kjøring O.l når en kommer dit? :)

Om vi har ledige plassar, så er det ei moglegheit. Men med den responsen som vi har hatt til no, så ville eg ikkje ha basert meg på det.

Texascom
31/03/10, 20:29
Ser litt svart ut med tanke på å ferdigstille 240'n min i grunn, men er det da mulighet å kjøre med V70'n om 240'n ikke blir ferdig?

J.A.S
31/03/10, 20:33
da var jeg også påmeldt, dette blir bra! gleder meg:)

gaupe
31/03/10, 20:36
Ser litt svart ut med tanke på å ferdigstille 240'n min i grunn, men er det da mulighet å kjøre med V70'n om 240'n ikke blir ferdig?

Ja, ingen problem det.

Kjell V70
31/03/10, 20:38
Blir det oppdatert med hvem som har meldt seg på, med hva slags bil? Var vel noe lignende på VF...

gaupe
31/03/10, 20:41
Blir det oppdatert med hvem som har meldt seg på, med hva slags bil? Var vel noe lignende på VF...

Det er planen ja :)

Kjell V70
31/03/10, 20:45
Så bra.. Da ser vi jo litt åssen oppslutninga rundt treffet er, om det blir 4 eller 40 deltagne biler... Virker foreløpig som det blir et kanonbra treff, med mye biler... :)

badass240
04/04/10, 00:05
gleder meg veldig! utpå for første gang:eek:
håper bare bilen holder:p

Næssen
04/04/10, 00:28
Hadde hvert fett å fått prøvd bilen på bane ja.. med fattern som sjafør seff:P men usikker på om motoren holder:P (som jeg kjøpte av badass240 btw:P hehe)

badass240
04/04/10, 09:14
Hadde hvert fett å fått prøvd bilen på bane ja.. med fattern som sjafør seff:P men usikker på om motoren holder:P (som jeg kjøpte av badass240 btw:P hehe)

å faen! da hadde jeg blitt hjemme! hehe..nei da. har den tålt min kjøring så tåler den din også:D

Næssen
04/04/10, 21:34
å faen! da hadde jeg blitt hjemme! hehe..nei da. har den tålt min kjøring så tåler den din også:D

hehehe:)

Rockeren
05/04/10, 17:20
Får se hva som skjer,om det blir bilbytte på meg..Beholder jeg bilen kommer jeg nok :)

Bear
12/04/10, 10:05
Kommer nok jeg å, men skulle hatt 240n. så blir ikke noe banekjøring på meg.

Rockeren
12/04/10, 20:59
Da utgår nok dette for min del..Med mindre det er mulig å prøve en gammel amcar på banen :D
Tvilsomt at det vil bli særlig gøy,da det ikke er særlig stor motor i den og den er stooor og tung (5,5meter lang og ca 2 tonn) :D

760'n er neppe klar til da.. :(

A.Finstad
12/04/10, 22:18
bare å komme å se på det da Rockeren:p trenger ikke å kjøre selvom du kommer:p jeg skal ikke kjøre da jeg har så å si orginal ET motor i min 740, men neste år skal jeg kjøre:D

Volvo-Lars
15/04/10, 15:38
Er det maksgrense for antall påmeldte?

ChrML
15/04/10, 15:42
Blir det lagt ut liste over hvem som har meldt seg på og hvem betaling er registrert fra etterhvert?

Morten Authen
17/04/10, 00:16
Den brune fare kommer i år også, da får vi se om vi får plaget den litt i år også :D

THolandsli
17/04/10, 09:42
Blir det lagt ut liste over hvem som har meldt seg på og hvem betaling er registrert fra etterhvert?

Det vil komme når datoen nærmer seg.

Øyvind G
17/04/10, 09:49
Den brune fare kommer i år også, da får vi se om vi får plaget den litt i år også :D

morro. har skikkelig sansen for bilen din morten.

Per Turbo
17/04/10, 10:57
Vi vil nok ikke sette noe tak på antall påmeldte med det første, men når det nærmer seg 60stk vil vi si fra at det begynner å bli fullt.

Rockeren
17/04/10, 14:40
bare å komme å se på det da Rockeren:p trenger ikke å kjøre selvom du kommer:p jeg skal ikke kjøre da jeg har så å si orginal ET motor i min 740, men neste år skal jeg kjøre:D

Er ikke umulig jeg kommer og ser på nei. :)

locked
19/04/10, 20:11
hmmm.. skulle sjekka hvor hardt man kunne trekke strikken med v70'en.. men en dieselbil med orginalt hjuloppheng har vel kanskje litt lite på rudskogen å gjøre :p

Kjell V70
19/04/10, 20:21
Vi vil nok ikke sette noe tak på antall påmeldte med det første, men når det nærmer seg 60stk vil vi si fra at det begynner å bli fullt.

Hvor mange påmeldte er det foreløpig?

THolandsli
19/04/10, 21:20
Tror det var 12-15 påmeldte i lista.

Magnum
20/04/10, 20:02
regner med at jeg kommer entur med stasjonsvogna iår og. satser på mer kjøring da enn i fjor..hehe

Paul H
20/04/10, 20:38
Tror det var 12-15 påmeldte i lista.

var ikke alt for mange det,men er jo en stund fram til treffet da...

Texascom
20/04/10, 20:47
Blir ikke kjøring på meg!
Men kommer og stiller ut V70'n :D

Haugen
22/04/10, 15:55
ikke WG i friluft? :o m,å jeg bygge om alt der igjen da :(

Gaus
23/04/10, 21:48
Er det noen som skal møte opp dagen før, eller må reise dagen før?

Hadde det vært mulig å samla ein gjeng på lørdagen??
Det er litt langt å kjøre fram og tilbake fra vestlandet på ein dag :p

Kjell V70
24/04/10, 23:01
var ikke alt for mange det,men er jo en stund fram til treffet da...

Da blir det hvertfall nok kjøretid på oss 15 som er meldt på... 6 timer burde holde det:D Da tror jeg bilen min må hjem på henger hvertfall.... :D:D:D

Lundberg Performance
02/05/10, 04:42
Noen fra trøndelag som skal nedover?? er liksom ingen kompiser som skal nedover, men trenger noen trøndere og dra ilag med..

A.Finstad
04/05/10, 10:42
finnes jo trøndere her nede også da :p jeg er det blandt annet :p

Tingeling
04/05/10, 17:51
Jeg hiver meg på jeg:D
både på bane å utstilling;) har ikke vært på bane før så dette blir spennende:p
skall prøve å ikke lage så mye kø:rolleyes:

jeg tar gjerne fulle opp med noen som reiser dagen før:)

Noddiii
10/05/10, 15:44
regner med at jeg blir med jeg.. menne hvordan er det om du ikke skal kjøre, bare vil ta med bilen som kan stå og skinne?:D

Anders-
10/05/10, 22:56
regner med at jeg blir med jeg.. menne hvordan er det om du ikke skal kjøre, bare vil ta med bilen som kan stå og skinne?:D

Helt i orden det :)

Kjell V70
12/05/10, 12:16
Kan vel snart legge fram hvem, og hvilke biler som skal utpå banen... :)

Michelle
22/05/10, 15:10
Jeg gleder meg! :D Blir det sånn som i fjor?

Anders-
22/05/10, 17:14
Jeg gleder meg! :D Blir det sånn som i fjor?

Hva tenker du på? :)

ShortX
23/05/10, 11:28
Hva tenker du på? :)

Regner med han tenker på om det blir like frie tøyler ang drifting(ikke svart flagget når det røker litt)

som en del andre treff som fokuserer på grip

Joakim-G_R
23/05/10, 11:57
Michelle er vel en "hun".

Står vel i første post, noe om at ukontrollert kjøring er ikke tillatt.

ChrML
23/05/10, 13:24
Det sto også at "Drifting ikke er tillatt" i fjord, men nesten all kjøring gikk ut på drifting. Hvis det blir null drifting så blir det veldig kjedelig, så regner med at sladding vil være "lov" sånn som sist.

Evt må man kjøre to typer heat, en hvor sladding er tillatt og en som går på rundetider så de som kjører FWD slipper å vente bak de som sladder.

Anders-
23/05/10, 22:35
Alt med måte :)

Joakim-G_R
24/05/10, 00:32
Drifting tror jeg de mener unødvendig mye linking på langsletter osv, sladding i langsvingen er ikke definert som drifting... Om man skal pirke. :p

ralf2
24/05/10, 11:44
Drifting tror jeg de mener unødvendig mye linking på langsletter osv, sladding i langsvingen er ikke definert som drifting... Om man skal pirke. :p

Det er vel ikke så dumt sagt.

På Midnight club sin kjøring 2mai så kjørte vi 20min spor, 20min frikjøring hvor sladding er tillatt. Det var litt i lengste laget siden de siste 5 min i spor var det bare et par porsche'r som var utpå. Og de kjørte da noen rolige runder midt i heatet. I frikjøring var det heller ikke mange de siste 5min, men i starten av dagen ble en del tid brukt til berging.

Snakket litt med utslipp og vi var enige om at 15min hadde vært mer passe for hvert heat.

Espen-K
03/06/10, 14:53
Det er jo typisk at slike ting legges til mine jobbe helger :mad:

Kjell V70
03/06/10, 15:20
Det er jo typisk at slike ting legges til mine jobbe helger :mad:

En jobbehelg går det an å flytte/bytte med noen på vettu... :)

-Shark-
03/06/10, 15:51
Må bli med på dette. Bare få se påmeldt meg. Satse på at bilen holder og kan kjøres hjem og da=)

Per Turbo
03/06/10, 15:53
Sånn holdning liker vi :) :)

Per Turbo
03/06/10, 15:56
Vi kjører heat på ca 10-15 min av gangen, da har de fleste biler og fører fått kjørt seg litt, og vil man kjøre mer er det bare å stille rett i pit-lane eller køen for å få kjørt mer.. :)

Å dele opp i spor og drift kan lett bli kok da det kan være veldig varierende hvor magne som skal kjøre hva, derfor sier vi som Rudskogen at Drifting er ikke tillatt, men å sladde i sving og sånn går bra så lenge det er og ser kontrollert ut. Svartflagget vil bli brukt nådeløst om folk tar helt av.. :)

Espen-K
03/06/10, 15:59
En jobbehelg går det an å flytte/bytte med noen på vettu... :)

Det er ikke bare bare skal jeg si deg, de dagene jeg har fri så har jeg ungene.
Og da er det ikke så mange dagene å bytte med desverre, også er det siste jobbe helga før ferien :D

Men skal høre litt om han kollegaen min kunne bytte den søndagen i det minste, så får det heller bli litt lite søvn siden jeg er ferdig på jobb kl 02.30 på søndagen.

henrik940
03/06/10, 15:59
Legge ut hvem som er meldt på?

-Shark-
03/06/10, 16:01
Gleder meg=)

Men er det noe mer en det som står første side som blir sjekket i teknisk?

Og Feste batteriet med en Lastestropp rundt ''batteriplata'' under bør holde? Orignalt sitter den iallefall ikke godt.

Støynivået blir målt på tomgang eller?

Espen-K
03/06/10, 16:01
Men kommer ikke til å kjøre på banen om jeg kommer, holder meg til fotografering og filming :D

henrik940
03/06/10, 16:02
Gleder meg=)

Men er det noe mer en det som står første side som blir sjekket i teknisk?

Og Feste batteriet med en Lastestropp rundt ''batteriplata'' under bør holde? Orignalt sitter den iallefall ikke godt.

Støynivået blir målt på tomgang eller?

Blir vel målt på 3-4000 rpm

Per Turbo
03/06/10, 16:04
Batteriet skal festes skikkelig, det er kravet. Om det er med fester og skruer eller stropp som kan strammes er vel ett fett så lenge det sitter skikkelig fast.

Støynivå blir målt på ca 3000RPM om jeg ikke husker feil eller 4500RPM. Men også ute på banen.

-Shark-
03/06/10, 16:32
Batteriet skal festes skikkelig, det er kravet. Om det er med fester og skruer eller stropp som kan strammes er vel ett fett så lenge det sitter skikkelig fast.

Støynivå blir målt på ca 3000RPM om jeg ikke husker feil eller 4500RPM. Men også ute på banen.

Ja, da er alt på stell da. Bytta bremsevæske for 2 mnd siden.. Men jeg er på den sikre siden og bytter rett før treffet også!

gaupe
03/06/10, 16:35
Batteriet skal festes skikkelig, det er kravet. Om det er med fester og skruer eller stropp som kan strammes er vel ett fett så lenge det sitter skikkelig fast.

Støynivå blir målt på ca 3000RPM om jeg ikke husker feil eller 4500RPM. Men også ute på banen.

4500 o/min meinar eg det var

Per Turbo
03/06/10, 18:19
4500 o/min meinar eg det var

Ja da tror jeg vi er enige :)

The Sven
03/06/10, 18:20
Mener det var ca 3800 jeg ;)

Christian
03/06/10, 21:48
Hva er krav til lys?

Kjell V70
03/06/10, 22:25
det var 4500omd når jeg kjørte i 08...

Espen-K
03/06/10, 22:28
Hva er krav til lys?

Siden veitrafikkloven er gjeldende så følger nok lys reglen også denne, dvs kjørelys forann og bak samt bremselys antar jeg.

Og ryggelys når du må rygge ut av sandfella :D

anders_jacobsen
03/06/10, 23:02
Var inne og såg på film frå i fjord. Eg trur seriøst eg må i år også!

kor mangen påmeldte er det i år?

Anders-
03/06/10, 23:05
Det er bare å melde seg på :) Uansett om vi når taket med biler er det erfaringsmessig _mye_ kjøretid for den som er ivrig, spesielt sent på dagen!