PDA

Vis full versjon : Bensinproblemer... volvo 240 med b230ft



trykktestet
31/03/10, 20:31
Har en 92 modell 240GL som er bygget om til turbo.
Men den drukner i bensin, er bare downpipe på og der fosser det bensin ut.
Har fått den til å "gå" med å ta av kablene til dysene.
Da har den sikkert gått på bensinen som har lagt igjen i systemet?

Hadde planer om oppstart i dag, men neida :(

Kan det være temp. sensoren til kjølevesken som er paj?
Eller kan det være noe annet?

jonass
31/03/10, 21:06
Er alt rett ang dyse oppkobling?
Formotstander ok?
Er det et problem som plutselig har kommet eller har du aldri starta den etter ombygging?

trykktestet
31/03/10, 21:13
Alt skal være rett, vet ikke om delene er OK. Jeg har aldri hatt start med disse delene før.

Har splittet den som forgrener seg til 4 ledninger opp til dysene og slengt motstanden i mellom der.

Mulig å måle på dysestikkene eller diverse sensorer for å sjekke om det virker?

trykktestet
01/04/10, 18:20
Har vært og rotet litt mer med motoren i dag..
Virker som dysene går i full åpning når tenningen vris om.
Nå er det problemer med lys og vindusviskere og. Diagnoseboksen virker heller ikke.

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs511.snc3/26857_10150148976035182_876150181_11806162_5046669 _n.jpg
Bensin skal ikke være mangelvare her nei...

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs511.snc3/26857_10150148976040182_876150181_11806163_1332501 _n.jpg
Den tjokke kommer fra hjernen og skal inn på midten på dysemotstanden og fra de 4 motstandene og ut til dysene sant?

LMM kablene er også skjøtet, de skal være rett i følge han som gjorde det. Kan det være noe der?

Bilen var helt fin før ombygging, så ett eller annet må jo ha gått gale underveis...

jonass
01/04/10, 18:38
Så dysene står åpne hele tiden, det tyder på at de får konstant strøm. Sjekk igjenom oppkoblinga igjen.
Husker ikke om de skulle ha 12v hele tiden og jordes når de skal aktiveres, men tror det var slik

trykktestet
01/04/10, 20:05
Kom til å tenke på en ting...

Kan det være fordi jeg har skrudd formotstanden i innerskjermen så den får jord hele tiden?

ArneR
01/04/10, 20:16
Nei, det kan jeg ikke tenke meg, er ikke annet enn termisk kontakt i mellom huset og motstandene..

trykktestet
02/04/10, 16:05
Ingen som har noen forslag?

Blinklys stod på i dag og vindusviskerene gikk ikke. Plutselig virket de igjen.
Diagnoseboksen lyser svakt når jeg stikker pinnen nedi og lyser når jeg trykker på den men ingenting skjer.

Bunnpannen var det flere liter bensin i...
Har motoren overlevd det eller er stempelringene gåen nå?


Tok av fuelrailen for å se hva som skjedde når jeg vrei om tenningen, men da bare pep det i hjernen...

Målte også mellom dysestikk og karross og der var det forbindelse, men plutselig kom det bare ett lite pip fra multimeteret...

Begynner å bli lei den bilen nå :(

TeamBørnOut
02/04/10, 16:24
du har nok brent hjernen din... da står dysene å åpner fult...

Hvis boksen er chipet så overlever den. men boksen er brent. kjent problem når man ikke har brukt rikig dyser / motstand. Det holder med å bare vri om tenninga så er boksen herp.. mange som "bare skal prøve" som har tapt en 500lapp i en ny boks på sånt :D

trykktestet
04/04/10, 03:03
Ser ut som stikkene på formotstanden har vært borti hverandre.. Kanskje det som har tatt livet av hjernen.

Den fyrte når jeg puttet turbohjernen i. Bra jeg brukte originalhjernen til bilen under oppstart da :o

Men den går rufsete på tomgang, kveles innimellom.
Og når jeg gir gass så kommer den av og til, ellers kveles den...
Syns turbo og grenrør ble veldig varmt av å stå på tomgang ett par minutter.
Er det normalt?

Står spesialchip til noe hjemmesnekret 16v turbogreier i den hjernen fra viking.

TeamBørnOut
04/04/10, 04:39
får håpe du har bytta olja?

Har du montert 16v topp etc da? eller bruker du bare 8v toppen?
bruker du 8v toppen så kan nok tenning og bensin bli veldig feil med den chipen

ChrML
04/04/10, 11:19
Ser ut som stikkene på formotstanden har vært borti hverandre.. Kanskje det som har tatt livet av hjernen.
Ja, da kvelder hjernen med en gang hvis det skjer. Prøv å få alt ordentlig med en gang :).

trykktestet
04/04/10, 13:49
Ja, oljen er byttet 2 ganger. Var ett par liter bensin i pannen første gangen :rolleyes:
Bilelektronikk er ikke min sterke side :o

Kjører 8v topp, så det kan vel være noe der ja.
Får se om jeg får tak i rett chip til dette greiene.