PDA

Vis full versjon : V70 xc 02mod awd spm.



T.T
25/12/11, 12:32
1. Er det viskose eller haldex på denna? Har sett under og det er noe som ligner på viskosekobling, men den spinner bare på ett framdekk og motsatt bakdekk.
Hadde en v70 awd 98mod og den dro på alle hjula, men det var manuel, xc er automat og det er vel kanskje rota til alt ondt (i minde øyne) anti spinn, anti skrens, anti morro, alt det i mine øyne er det den "tenkene" automaten som ødelegger. Kan jo slå av DSTC, men får det ikke noe mere morra av den grunn. Så hvis det er haldex på denna så kan det jo ikke bli noe bedre, men er det viskose så er det jo noe galt ett sted såm MÅ fikses. hehe

hgnubel
25/12/11, 13:00
Er viskose frem til 2003. Høres merkelig ut at den bare spinner på ett bakhjul. Trodde det var tre hjul som var vanlig (begge bak, ett foran).

Vet ikke om det har noen rot i virkeligheten, men etter å ha lest på diverse forum om viskosekoblingene har jeg litt inntrykk av at det var bedre på gamle karosseriet... Kan være fordi de med gammel V70 sammenligner seg med fwd og de med V70N <2003 sammenligner seg med haldex?

T.T
25/12/11, 14:02
kan jo være at den må gå seg til, den har jo bare gått 150.000.
Men jeg liker viskose bedre enn haldex, så det er nå hvertfall en ting som er possetivt at de er det da :)
Bare husker på den andre jeg hadde så hørte/kjennte jeg at viskose og spærre i bakakselen låste seg, sikkert noe forbedreinger med tanke på komfort som er blitt gjort.

locked
25/12/11, 14:10
V70 1.gen med AWD har viskose med slyngdiff bak. Drift på min. 3 hjul. Fungerar SVÆRT bra såfremt det ikkje er noko gale.

V70N med Haldex AWD har åpen diff bak desverre, så ved ujevnt underlag er det lett å spinne på to hjul. Er mulig å montere diff bak på dei her og.

V70N med viskose AWD har nok heller ikkje diff bak og kombinert med at viskosen må få litt temperatur er det eit dårligare AWD enn 1.gen.

Sendt fra en Samsung Mobil :)