PDA

Vis full versjon : Bytte høyttalere i dører (944) uten modifisering?



Johnnybravo
25/12/11, 02:10
Jeg har svært lite lyst til å kutte dører eller dørtrekk, så har lett etter høyttalere jeg kan erstatte originalhøyttalerene med. Forstår det slik at jeg må finne høyttalere med meget små magneter?
Evt. om det er noen som vet nøyaktig hva man får plass til i originalhullene i selve døra, samtidig uten å måtte modifisere dørtrekk? Har dere gode ideer på lager til hvilke merker og typer så setter jeg stor pris på det også.

boman
25/12/11, 02:36
Da er det greist å kjøpe noen rammer som gjør at de fleste høyttalere passer i festene. Fåes hos feks bilradeospesialisten : http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=5447&katid=435&mid=m436&id=&vn=736.

Jeg har bytta ut mine dørhøyttalere uten at jeg har klipt i blekk i døra eller dørtrekk. Har noen pioneer høyttalere, men husker ikke hva de heter.

Daruu
25/12/11, 08:46
Som Boman sier, slike adaptere er knall :)

På 740 trenger man ikke slike bak, mens man trenger framma, usikker om det er likt på 940?

Vet det er mere støydemping i døra på 940, men tror fortsatt at det ikke er noe problem med de fleste høytalere og magnetstørrelser, sålenge du ikke kjøper noen svære monster :p

boman
25/12/11, 12:23
Jeg har kun sånne adaptere foran, men bak sitter høyttalerne da kun i to skruer, men det holder i massevis for meg. Men mener å huske fra da jeg bytta høyttalerne at det ikke er så veeldig mye margin, så det er ikke så voldsomme høyttalere man må ha før det ikke går.. :p