PDA

Vis full versjon : blokk montert fordeler på B230et



visløff
31/03/10, 19:12
holder på og bytter motor i en 240 nå, og på denne er det jo kjent at det ikke er plass til bakmontert fordeler. saken er det at jeg har en blokkfordeler og denne skal vel all innmat ut, untatt rotor såklart. men i bunnen av den er det tenningsjusteringa som skal fungere når motoren kommer opp i turtal, som gjør at rotoren kan flytte seg litt. Denne skal vel ikke være på B230ET motoren og må vel gjøres noe med, men hva. Jeg tenkte og kanskje punkte de to vektene som går utover sammens, da får den jo ikke vridd seg. Noen andre som har noen innspill om dette?

Christian
31/03/10, 19:31
Beste hadde jo vært å fått tak i en helt tom fordeler. Hvor i verden holder du til? Jeg har en liggende.

Du kan jo evnt. bare prøve å kjøre uten vakum, den skal jo ikke flytte så mye på seg.

visløff
31/03/10, 19:49
denne er ikke vakumstyrt men ser ut til at det var vekter/fjærer som styrer justeringa på tenningstidspunktet. holder til i seljord i telemark men har mest lyst til og bruke den jeg har da....

Christian
01/04/10, 00:43
Hmm, klarer ikke se for meg hvilken fordeler det er du har der. Trur aldri jeg har sett sånn før. :P

Det er ikke noe problemt å bruke den fordelern, bare du får sikra/satt alt skikkelig. Sånn at den ikke får flytta på seg avhengig av turtall.

visløff
01/04/10, 11:53
da tar jeg og punkter den sammens da, da har det ikke sjangs til og flytte seg.

Tinnsoldaten
04/04/10, 15:29
Sveis det sammen du, har gjort det på et par motorer. Funker fjell.

visløff
04/04/10, 17:20
da gjør vi det:)....takker for svar.;)