PDA

Vis full versjon : Hjelp med Bensin, bilen bruker for mye!



matgra
24/12/11, 02:12
En kompis har en 740 med turbo, motoren er bygd på f blokk med 531 topp, råder fra FD og FK stempler og dyser. Problemet er att bilen bruker 3 liter bensin på mila (98 oktan). Hvor kan feilen være?? Kjører på 0,8 i ladetrykk

Er ecomax chip i den

850GLTsilver
24/12/11, 10:45
En kompis har en 740 med turbo, motoren er bygd på f blokk med 531 topp, råder fra FD og FK stempler og dyser. Problemet er att bilen bruker 3 liter bensin på mila (98 oktan). Hvor kan feilen være?? Kjører på 0,8 i ladetrykk

Er ecomax chip i den

Den pinnen i midten av bilen er IKKE for å røre i bensina. Den har opptil 6 posisjoner, hvor de med tall helst er de som skal benyttes når bilen går fremover. ;)

Nåvel, 3 liter ja. Her er det noe virkelig galt vil jeg påstå.
Går denne bilen i det hele tatt på dette de fleste av oss kaller tomgang? (Ca 900omdr)
Hva med spenningen på lambdasonden ved 2500omdr, målt den?
Og returslangen fra bensinrailen, går den rett i friluft eller noe slikt?
Vanskelig å si mye ut fra den beskrivelsen du har gitt så langt i allefall.
For feilmulighetene er så utrolig mange til høyt bensinforbruk, noen færre til SÅ høyt forbruk,
i alle fall om vekten på høyrefoten ikke er usannsynlig stor, eller man har glemt å skifte gir. , , , ,

Beskriv litt mere.

HarryVolvo
24/12/11, 11:21
Lest ut feilkoder? Er LMM i orden?

matgra
24/12/11, 13:27
hmm. den går helt fint på tomgang ca 7-800 omdr. har ikke målt noe lambada

R-israelsen
24/12/11, 14:09
Christer det er snakk om? hadde ikke han fått ned forbruket til rundt 1l / mila? Kan jo være noe gæli med returen på bensina, eller ei dyse som alltid står åpen. Bilen går jo godt og Helt perfekt på tomgangen nå. Hender seg at vi må bytte tennplugger da dem drukner, men uvisst hva feilen kan være. Varierer noe veldig kan man si

matgra
24/12/11, 15:50
Christer sin ja, han sa itte noe om forbruket var godt ner, men varierte fra 1,2 - 3,6 liter på variert kjøring

R-israelsen
24/12/11, 16:40
Bruker visst ikke like mye nå, Men har en liten følelse av at hjernen kuker til alt, vært artig å målt forbruket uten viking chipen :)

matgra
25/12/11, 15:15
Du har da orginal chip i bilen din, prøv med den :)

R-israelsen
25/12/11, 15:22
Prøve hjernen min? Har ikke bil lenger jeg.. :P