PDA

Vis full versjon : Bremseproblemer-klunkelyder-problemer med alarm V70-2005!!!



Bil123
23/12/11, 21:27
Har lest litt om div problemer med V70 01-07 når det gjelder bremser-klunkelyder-alarm/sentralåsen...

Har følgende problemer nå:
- Lukter svidd venstre hjul bak, enda klosser og skivene ble skiftet mars 2011 (kjørt 23.000km siden det). vakumpumpa ble skiftet i sommer.
- bremsen pedalen har nå begynt å bli ganske hard og tar dårligere / lengre inne , når jeg bremser. (hører skrapelyder når jeg bremser, av og til)
- når jeg kjører over fartsdumper, hører jeg en slags klunkelyd, forsåvidt ganske høy lyd. forran på venstre side.
-"Larm/service erfordras" kommer opp i displayet ved hver oppstart.

er dette typiske feil for denne bilen etter 130.000km?

V70, 2.0T , automat, 130.000km....

khovde
23/12/11, 22:29
Hei

Klonkelyder over fartshumper hadde jeg på bilen min også. Skiftet fjærbeinslager og den store gummikoppen som ligger oppå fjæra, og problemet var borte.
Alarmproblemer er vel ofte relatert til ødelagt backupbatteri i sirenen. Løses vel ofte ved å bytte hele sirenen, evt skjære den opp og lodde inn nytt batteri.

kristian

Runet
23/12/11, 22:42
svilukt bak skyldes at klossene ligger og presser mot skiva som om man mbremser. Kommer som regel av at håndbrekkwire går tregt slik at presset mot skivene er der selv om du har brekket av eller at bremsestempler i kalipter går tregt og ikke trekker seg tilbake etter brems. Begge deler kan godt skyldes salting av veier.
Ikke bare svakeht på din, men på de fleste biler.

Bil123
23/12/11, 22:55
Takk for svar...
Hva kostet det?

Vatnehol
24/12/11, 11:42
svilukt bak skyldes at klossene ligger og presser mot skiva som om man mbremser. Kommer som regel av at håndbrekkwire går tregt slik at presset mot skivene er der selv om du har brekket av eller at bremsestempler i kalipter går tregt og ikke trekker seg tilbake etter brems. Begge deler kan godt skyldes salting av veier.
Ikke bare svakeht på din, men på de fleste biler.

du får kjøpe rep kit på f.eks www.mekonomen.no der du bytter ut alle pakninger, og du får ett rep kit med styringer. som regel godt nok å bytte pakninger og smøre opp igjen.

svima
28/12/11, 15:24
Kan også være at belegget på håndbremsskoa har løsnet. vanlig på disse.