Vis full versjon : Noen som har peiling på tenningsanlegg på t5?
Hellu. Har en tverret t5 motor i 960en min der det stod ett hjemmelaget fordelerlokk. Er det mulig å få kjøpt lokk som er til tverret motor eller er det ett annet tenningsanlegg jeg kan bruke med en coil på hver plugg isteden??!?!?!
Takker for alle vetige svar:)
850GLTsilver
24/12/11, 08:19
Tverret T5 i 960?
Sært.
Sal du ha nyere tenning, så drar det litt med seg.
Sjekk ellers fordelerlokk til B6XXX-motor fra V90 eller lignende. Så finner du nok et riktigere et enn dette som peker i lengderetning av motoren.
Men tverret femmer i 960.... Besyndelig.
tverret som i ikke feil vei som i 850. rettstilt om du vil. trenger fordelerlokk som er lik bmw fordelerlokkene. er liten plass inne med torpedoveggen så må ha ett så tennkablene blir satt på oppsiden.
850GLTsilver
24/12/11, 10:36
tverret som i ikke feil vei som i 850. rettstilt om du vil. trenger fordelerlokk som er lik bmw fordelerlokkene. er liten plass inne med torpedoveggen så må ha ett så tennkablene blir satt på oppsiden.
Rettstillt femmer i 960 ja.. Puha...
Nei jeg vet jeg har sett fordelerlokk som er slik de du vil ha, men pokker om jeg kommer på.
Alle sekserne har jo coilonplug, også for 960 siden 1991.
Men jeg skal se om jeg ikke kan finne igjen.
Forøvrig så vil Bosch være behjelpelige dersom du skal ha tak i noe "sært".
De har oversikt over hvordan lokkene skal passe på de enkelte motorer/fordelere, og kan sikkert hjelpe til å finne et lokk fra en annen bil som faktisk passer.
MEN: Kontakt i såfall Bosch et helt annet sted enn her hjemme. Har så langt ikke fått et eneste ordentlig svar fra gutta på Trollåsen....
okei okei. takker for svar. får se hva jeg kan finne ut av
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.