PDA

Vis full versjon : Dører + innebelysning = trøbbel!



Kjell V70
31/03/10, 17:29
Sliter en del med at jeg må SMELLE dørene skikkelig igjen for at innelyset skal slukke. Ganske slitsomt i lengden, egentlig. Det er spesielt venstre foran og bak, de andre virker greie... Sitter det en sensor eller noe inni dørene som er litt lei? Jeg begynner hvertfall å bli lei:mad:

Takknemlig for tips som kan hjelpe, skal ikke være nødvendig å smelle igjen dørene så hengslene omtrent ryker... :D

Ivar Hestø
31/03/10, 17:54
Er vel en mikrobryter i låsekassene som bruker å ryke. Har erfart at de dørene som blir minst brukt, får problemet. Førerdøra som brukes oftest, har jeg aldri hatt noe problem med.

THolandsli
31/03/10, 17:58
Hos meg fusker bryteren på førerdøra til tider. Har sett en rep.guide på dette en eller annen plass på nettet.

Kjell V70
31/03/10, 18:12
Var noe sånt jeg tenkte meg det kunne være... Får man kjøpt de mikrobryterne løse eller er det hele låsekassa som må byttes da?

THolandsli
31/03/10, 18:14
Tror hele låsekassa må byttes.

ola normann
31/03/10, 19:56
Mener jeg har lest at man kan bytte mikrobryterne, problemet kan fort være å få tak i mikrobryterne, volvo tror jeg selger kun komplett låsekasse.

Kjell V70
31/03/10, 20:49
Dørene går jo igjen ved å lukke de vanlig, men da lyser fremdeles innelyset.. skal jo ikke være nødvendig å smelle de SÅ hardt igjen... Kanskje jeg finner noe i Vadis? Verdt en sjekk...

locked
04/04/10, 23:55
Dørene går jo igjen ved å lukke de vanlig, men da lyser fremdeles innelyset.. skal jo ikke være nødvendig å smelle de SÅ hardt igjen... Kanskje jeg finner noe i Vadis? Verdt en sjekk...
Ta ut en låsekasse. skal vere et par mikrobrytere, ved å pirke på de med en skrutrekker mens den er tilkoblet elektrisk ser du hvilken som er til lys osv.

lim fast en tynn plastbit (isbokstykkelse) på flaten som den trykker i mot og du er kvitt problemet. ligger en gude i mektipsforumet på svenske 850 klubben..

MrX
05/04/10, 06:17
Har tidvis samme problem på førerdøren min. Snakket med Volvo og de mente hele låsekassen måtte byttes.

Men nå skal jeg prøve ut Locked sin ide, er hvertfall verdt ett forsøk.

locked
05/04/10, 07:40
Guide: http://www.svenska85x70klubben.se/forum/viewtopic.php?t=20499

Kjell V70
05/04/10, 11:31
Takk skal du ha, Locked. Dette skal prøves... Virker som dette er løsningen på problemet, jeg kommer med oppdatering så fort dette er prøvd ut:):):):)

Kjell V70
05/04/10, 14:26
Det fungerte som fjell... :) 15 minutters jobb og noen kroner spart... nå kunne jeg dytte igjen døra med lillefingeren... :) Deilig, bare førerdøra igjen...