PDA

Vis full versjon : får ikke låst opp volvon!



chaa94
22/12/11, 20:54
mårn,har en 244 som jeg låste pasasjerdørene i men ikke førerdøra,og når jeg dro i håndtaket på førerdøra så glapp låsen ned...:S?! så nå får jeg ikke opp bilen.. irritert som faen å veldig lyst til å sparke inn ei rute! men har lest litt rundt om å bruke ståltråd å kleshenger,men jeg har prøvd å får ikke dørene opp..nøkklene mine passer ikke i låsene,å jeg har prøvd å lirke nøkklene i låsen att å fram for å kansje få dem opp,men går ikke.. jeg veit ikke hvordan låsesystemet på døra ser ut,så er det noen som kan poste et bilde førerdøra innvendig ? så jeg ser hvor jeg skal gjøre hva,kom gjerne med tips,skal helst ha opp bilen i mårra..

Øyvind G
22/12/11, 21:30
Vil tippe låsen har fryst.

Prøv å varme opp nøkkelen med lighter før du låser opp. Dette har reddet meg mange ganger.

chaa94
22/12/11, 21:42
hjelper lite da jeg har stått å varma opp alle 4 dørene med varmepistol,å nøkklene ikke passer i låsene en gang,

HarryVolvo
22/12/11, 21:52
Ståltråd formet som en lang J funker som snus.. Låser opp døra på under 2 minutter jeg.. :)
Finnes 2 forskjellige måter å gjøre det på, ene er å stikke ståltråden mellom ruta og skrapelista og så få tak i låsemekanismen som ligger ca midt på døra helt i bakkant..
Den andre måten er å stikke tråden mellom B-stolpen og dørstolpen, slik at den kommer på innsiden slik at du får tak i låseknotten. :)

Joakimny91
23/12/11, 00:41
Fikks med streng, det koster ikke peng ;) sisste løsning hvis du ikke gjør som HarryVolvo har forklart er og ringe Naf eller Falken, de har liggende lirkesett for og få opp låste dører ;)

chaa94
23/12/11, 11:01
jau,skal prøve nå ;) i værstefall så tar je en svær skrutrekker å bankern inn i låsen:P den bilen skal opp i dag! hehe men skal prøve mer ståltråd jeg ;)

chaa94
23/12/11, 11:39
lagde løkke på ståltråden,puttan mellom døra å b-stolpen å vips døra var oppe :D enkleste måten må værra å gjørra d assa :D

volvo245gl
23/12/11, 16:52
Ta deg nå en dag i julen og ta av dørtrekkene. Bruk litt lagerfett på alle bevegelige deler i låsemekanismen.
Har gjort det og låsene har ikke frosset fast på flere år!

chaa94
24/12/11, 23:39
hehe nja itte i jula :P hehe bare sladde nå