PDA

Vis full versjon : Bremser som ikke virker, 1.8 V40 97'



qrius
21/12/11, 18:56
har ikke prøvd eller sett på bilen selv, men skal for en kompis å hente han en delebil. Bilen skal virke greit, foruten om at bremsene virker bare 20% (i følge selger). Bremsene skal være skiftet, men han har ikke fått til å lufte disse.
Bremsen skal virke hard så lenge motoren ikke går, men når motoren går virker ikke bremsene. Noen som har ideer eller kompasskurs på hva det kan være?

ole
22/12/11, 00:10
pump bremsa før oppstart skjekk om bremsepedal "synker" litt inn ved oppstart gjør den ikke det så vill jeg sagt bremsekraft forsterker

qrius
22/12/11, 15:04
er den da vanskelig å bytte? den sitter vell som på andre biler bare med et par bolter til torpedoveggen, og til hovedsylinderen?

ole
22/12/11, 17:07
om denne er vanskelig og bytte veit jeg ikke da jeg aldri har bytta denne men det begrense seg vel hvor vanskelig dette er...
plukke fra hverandre og prøve og huske hvordan dette satt sammen :P

qrius
22/12/11, 20:10
for da trur jeg vi tar det av en bil som vi vet det fungerer på, og om det ikke skulle fungere på delebilen bytter vi det. Slik at vi kan kjøre den hjem, er 50 mil det skal kjøres. Da bør det vell være fungerende bremser :P

ole
23/12/11, 14:51
kan jo dra den på tralle da ;)

qrius
25/12/11, 03:29
nja...syns 850'en blir for lett til å dra bilen med nå på vinterføre. Må over Saltfjellet også.

Sagen
02/01/12, 10:42
Ganske kurant å bytte bremsepumpe på disse. Utfordringa er jo om det er lekkasje et eller annet lurt sted.. Men om bremser akkurat er byttet, så må de jo også kjøres til litt..