PDA

Vis full versjon : Dårlig brekk på V40



muummi
21/12/11, 11:34
Hadde bilen på verksted i høst, og der ble det blandt annet byttet en wire til håndbrekket. Men hvor stramt skal brekket egentlig være? For at brekket skal virke så må jeg dra det nesten så langt opp som det går, og selv da så er det ikke bra. Jeg har også prøvd å stramme det på strammeskruen under midtkonsollen, men det som skjer da er at brekket blir stående på hele tiden. Er ikke dette noe verkstedet skulle ha ordnet da de byttet wireen?

ole
22/12/11, 00:08
håndbrekk skal vel låse begge bakhjul på ca hakk 6-8 på eu kontroll mener jeg...
treighet i calipere? er fjærene som skal sitte på caliper for slakke så de ikke løser helt ut igjen? bytta de ikke på begge sider kan det være forskjell på lengden pga slitasje og da blir det forskjell på hvert hjul..

muummi
03/01/12, 14:17
Har ikke fått tatt en titt på caliperne enda, men kan jo hende det er noe feil der.
Syns det var veldig rart at de ikke bytta wire på begge sidene. Er kun ene hjulet som låser seg. Var på et Volvo verksted de gjorde det, og de sa at de måtte bytte ene wirene fordi den var ødelagt, og derfor ville den ikke komme igjennom EU kontrollen. Noe den heller ikke vil gjøre nå......

muummi
03/01/12, 18:17
Var ute nå og tok av dekselet over håndbrekket inni bilen. Der ser jeg at når jeg drar i brekket så strammer den skjevt. Den ene wieren strammes ikke like mye som den andre.

ole
03/01/12, 20:38
det gjør det på v40'n min også men den har lik kraft på begge hjula på håndbrek.. tror dette kommer av forskjellig lengde på wiere..
se på caliper se om begge er like at det sitter fjær der det skal og at denne ikke er slakk