PDA

Vis full versjon : Er dette riktige pærer?



TekN
21/12/11, 11:09
Jeg bestilte dioder til instrumentpanelet fra Bildioder.se. Fikk pakken igår, men jeg lurer på om dem har sendt meg riktige pærer og antall pærer som skal i instrumenthuset?? Noen som vet ?

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/12/1116.jpg
Her er link: http://shop.textalk.se/se/article.php?id=4847&art=817008

Erlend Dystland
21/12/11, 11:58
Skal være riktig det :)
Du skal ha 5 pærer til å lyse opp turtelleren, farten og bensin/temp.
Tenker da på de 5 øverste. Når du tar de gamle pærene som lyser opp turteller, fart og bensin/temp, skal du dra dem ut ifra sokkelen deres. Sokkelen er svart. Pærene kan sitte litt hardt, og kan lønne seg å rugge litt på pæra for å få den ut.
Pære helt til høyre, tenker jeg du skal plassere der kjørecomputer/klokke sitter.
De tre andre er jeg dog litt usikker på..

TekN
21/12/11, 12:57
Skal være riktig det :)
Du skal ha 5 pærer til å lyse opp turtelleren, farten og bensin/temp.
Tenker da på de 5 øverste. Når du tar de gamle pærene som lyser opp turteller, fart og bensin/temp, skal du dra dem ut ifra sokkelen deres. Sokkelen er svart. Pærene kan sitte litt hardt, og kan lønne seg å rugge litt på pæra for å få den ut.
Pære helt til høyre, tenker jeg du skal plassere der kjørecomputer/klokke sitter.
De tre andre er jeg dog litt usikker på..

Takker for svar! Var litt usikker, men skal det ikke være to til kjørecomputer/klokke? De tre tynne der var litt mystiske for meg, kanskje det er andre som vet :)

Erlend Dystland
21/12/11, 14:04
I kjørecomputer vet jeg ikke om det skal inn to, da den er litt lengre, mulig, men der det kun er temperaturmåler og klokke, er det kun en pære ;)
Angående de tre lengre pærene, så er jeg helt blank.. :rolleyes:

mrstfu
21/12/11, 16:10
I kjørecomputeren skal det to pærer, jo, i motsetning til en i temp/klokke. De tre mindre pærene ser ut til å være riktig sokkel til det lille lyset i hovedlysbryteren. Demonteres ved å flikke den ut fra dashbordet, deretter burde den kunne dras rett ut av bakkant lysbryteren, uten behov for rå makt eller vaselin.

TekN
21/12/11, 16:29
I kjørecomputeren skal det to pærer, jo, i motsetning til en i temp/klokke. De tre mindre pærene ser ut til å være riktig sokkel til det lille lyset i hovedlysbryteren. Demonteres ved å flikke den ut fra dashbordet, deretter burde den kunne dras rett ut av bakkant lysbryteren, uten behov for rå makt eller vaselin.

Skal det tre pærer i hovedlysbryteren???

850GLTsilver
21/12/11, 22:03
De tre nede til venstre der var litt merkelige ja.
Kunne lignet på den som er til girspaken, men... Likevel ikke.

De fire øverste er til selve instrumentet.
(Hvorfor du har fått fem er litt merkelig)
Dernest så er det den til høyre som nok passer i kjørecomputer, men her kun nok til klokka. Er ei slik i ren klokke/tempmåler, to i kjørecomputer.
I lysbryter er det to lamper, men enda mindre enn disse her. Er forøvrig med på linken din, disse som er benevnt NEO3.

NEI, ser her: De tre tynne til venstre er til varmeapparatet. (ECC i allefall)
Det burde jeg husket som selv har holdt på med akkurat det.

Sånn, gåten løst.

Folkvord
22/12/11, 02:22
visst du leser litt i annonsen som di skriver i på bildioder.se så står det at det er pærer til ecc og, altså det som du stiller varmen og slikt:P men så kan du og velge om du har kjørecomputer eller klokke/temp, så du har nok bestillt feil da visst du bare har fått en pære:P

TekN
22/12/11, 09:33
visst du leser litt i annonsen som di skriver i på bildioder.se så står det at det er pærer til ecc og, altså det som du stiller varmen og slikt:P men så kan du og velge om du har kjørecomputer eller klokke/temp, så du har nok bestillt feil da visst du bare har fått en pære:P

Eller så er det jeg som har bestilt riktig å dem som har sendt feil.

Folkvord
22/12/11, 14:56
hehe eller det:P er en av to:P