volvo2før
21/12/11, 01:06
Når jeg kjører på nærlys og slår på langlys, går bilen ned kanskje 400-500 rpm. Dette merkes
gjerne best når motoren er kald, og jeg merker det faktisk på bilen når jeg kjører, dersom jeg holder jevn gass, gjør den
ett bittelite "rykk"
Er det dynamoen eller børstene/spenningsregulatoren som kan være feilen her?
Når bilen står på tomgang, og jeg gir litt gass, går lysstyrken på bilen opp.
Ellers hender det att den ikke vil skifte til langlys, nærlysene blir også borte og alt går til park.
Men dersom jeg drar i spaken en gang til går den tilbake til nærlys. Kan være skummelt dersom
man kjører og ikke har det i ettertanke.. Men dette ligger vel helst i ett rellee, eller spaken til lyssignalene?
Dette gjelder en Volvo 760 89'
gjerne best når motoren er kald, og jeg merker det faktisk på bilen når jeg kjører, dersom jeg holder jevn gass, gjør den
ett bittelite "rykk"
Er det dynamoen eller børstene/spenningsregulatoren som kan være feilen her?
Når bilen står på tomgang, og jeg gir litt gass, går lysstyrken på bilen opp.
Ellers hender det att den ikke vil skifte til langlys, nærlysene blir også borte og alt går til park.
Men dersom jeg drar i spaken en gang til går den tilbake til nærlys. Kan være skummelt dersom
man kjører og ikke har det i ettertanke.. Men dette ligger vel helst i ett rellee, eller spaken til lyssignalene?
Dette gjelder en Volvo 760 89'