PDA

Vis full versjon : Motorbytte 98 mod V70



hansi83
20/12/11, 09:33
Hei
Må bytte motor i min 98 mod v70. Har fått tak i en 97 mod. Passer den rett i ? styringer og kabler er helt likt ? Har sittet i en automat, jeg har manuell. Til slutt.. går det å løfte motoren opp ? eller må jeg slippe den ned ?

R-israelsen
20/12/11, 10:18
Motoren må slippes ned, Blir nok lettest å skifte motor da. Far min driver med motorbytte på 98mod v70 selv :)

Sollien
20/12/11, 15:40
motor kan fint tas opp om du har verkstedkran ;) motornett passer overens.. er det samme størrelse på den nye motoren også?hvis ikke må du ha motorstyring og sånt ;)

julen
20/12/11, 16:44
passer overends eneste du må helst bruke motornett fra den biln du skal ha den i siden manuell å automatnette ikke er helt likt, men det går å modde...
med min erfaring av alle skifta jeg har tatt er det best å ta den opp med girboks på! smetter ut hvis den henger på skrå så kassn peker ned å kammreimssia er høyest.
sparer masse skruing med det...
men hadde det vært totalombygging der du å skulle brukt forstilling fra turbo ville jeg tatt det ned.

hansi83
03/01/12, 10:23
Hva med startsperre ??

julen
03/01/12, 16:07
Hva med startsperre ??

den får du ikke noe trøbbel med sålenge du bruker motorstyre enheten som står i biln din:) å den bruker du hvis det er samme motorstørrelse du skal setteinn:)