PDA

Vis full versjon : 300 - 330hk oppsett chip



Riviera
20/12/11, 08:49
Har fulgt med litt på vccn for å finne ut hvilken chip som er best for det såkalte "300hk oppsettet" med større dyser, 3"lmm, stor bensinpumpe, kraftigere turbo feks turbin 63'ar kompressor 70'ar, alu intercooler og portet 531 topp/eksos manifoil men original bunndel.

Hvem mener Dere er best: Viking special? Turbotrimming? Thelostartofchip? Er det flere alternativer i dette segmentet? :confused:

Jonola89
20/12/11, 13:10
utifra det jeg har lest gjentatte ganger her på Vccn er det vel mange som har god erfaring med TLOA chipene til lignende oppsett.. bortsett fra Kodja, han virker å ha vært litt uheldig..
som sagt, har ikke testet selv, dette er utifra det jeg har lest i utallige prosjekttråder..

jba002
20/12/11, 15:23
du har vell mer enn 300 hk her ? regner med at du har 2,5 / 3" eksos :rolleyes:

PVT
20/12/11, 15:58
det som er fint med TLAO chipper er at du kan sette på nesten hvilkesomhelst dyser jeg ville gått for
TLAO chipper, bosch gen III dyser og den nyseste bosch lambdaen er snart i mål selv mangler bare lambda'en
har merka at universal lambdaer rett og slett ikke holder mål. får feilkoder på at det er for mye/lite bensin på halvgass

kan også legge til at jeg investerte i nye tennplugger og BPR7eIX det var et ganske uventa resultat til det bedre
vell verdt investeringa hadde problem før ved oppstart at bensinen blåste ut gnisten i ny og ne, men det er helt borte nå.

har bytta ut det meste gikk for 910 bensinpumpe kontra 044 pga pris og at det er overkill med så mye fuel skal fint kunne klare 300hk oppsett slik det er nå hvis en ser bortifra den orginale coolern og turboen.

vil si jeg er veldig fornøyd med tlao chippene og jeg prøver å få ned forbruket ved å gjøre motoren mest mulig effektiv blir gratis hk av det også

Minge89
20/12/11, 22:53
Jeg bruker chippene å hjernere fra trubotrimming og er veldig fornøyd. Har 3" eksos, større dyser, 3" lmm, større ic og større turbo. Har ladet litt over 2 bar uten bensinkutt og tenningsbank:)

Riviera
21/12/11, 08:58
Takk for gode svar :D
Jeg skal bruke chip'en med 558 dyser 3 bar grunntrykk på 962 hjerne. 3" hjemmelaget eksos uten v band.
PVT intressant innspill rundt lambda, hvor kan den kjøpes, og hvilket merke er de pluggene?

PVT
21/12/11, 12:42
lambda'en kan kjøpes på ebay evnt. (Bosch LSU 4.9 5 wire heated O2 sensor)
pluggene er NGK. pluggene som vanligvis brukes er bpr7e og kan direkte overføres til bpr7eix (ix) er den nye typen

http://www.youtube.com/watch?v=tS4MV2pELyU&feature=related

Riviera
26/12/11, 10:22
det som er fint med TLAO chipper er at du kan sette på nesten hvilkesomhelst dyser jeg ville gått for
TLAO chipper, bosch gen III dyser og den nyseste bosch lambdaen er snart i mål selv mangler bare lambda'en
har merka at universal lambdaer rett og slett ikke holder mål.

Hvordan finner jeg TLAO chip tilsalgs på turbobricks? Kan du gi tips, jeg har bestemt meg for å kjøpe chipen! :D

ArneR
26/12/11, 15:01
PM sendt..