PDA

Vis full versjon : Viftereima sporer av



turb00le
31/03/10, 08:36
Hej!
Bytta reimer på 940n når jeg fikk den. Satt på biltema reimer.
Det første jeg la merke til er at reimhjulet på servopumpa ikke ser ut til å linjere med veivhjulet.
Når reima var ny måtte jeg nesten bunne strammeren.
Noen som har vært borti?
Kan det være noen hull som har blitt ovale pga en løs bolt før i tiden eller noe som har blitt skjevt av en annen grunn?
Løsna boltene mot braketten i går og pumpa kjentes ut til å være tight i skruehulla.

ChrML
31/03/10, 09:51
Hør med Yngste Haugerud. Han hadde dette problemet, sleit ut reimene fort som bare det pga dette. Husker ikke hvordan det ble fikset.

gaupe
31/03/10, 09:53
Korleis ser foringane på servopumpe og dynamo ut? Slitedelar det. Kan byttast i polyforingar også.

turb00le
31/03/10, 10:22
Er ikke foringer på servopumpa, vet at det er på gamle dynamofestet. Det nyeste b230 dynamofestet som er på innsugsside har vel stålforinger mener jeg.

Eldste Haugerud
31/03/10, 12:02
Er ikke foringer på servopumpa, vet at det er på gamle dynamofestet. Det nyeste b230 dynamofestet som er på innsugsside har vel stålforinger mener jeg.

stemmer det, har stålforing på min også..

GeTReibeAktienGesellschaf
31/03/10, 18:23
Jeg har gummi foringer på 97mod dynamo fester.
Blei bra på min når jeg skifta dem, før jeg bytta dem gikk dynamo reima (conti-tech) i filler på kort tid.

Gummin i vibrasjons dempern i reim hjulet på veiva kan også være en grunn til div. reim problemer.
Når den er gammel og slitt..

Agrostar
01/04/10, 21:17
Hjulet på servoen på min B230F står og heilt bananas, men tykjer heile servopumpa gjer det og. Kan ta bilde eindag så de får sett, er som sagt heilt bananas. Men har ikkje hatt noko anna problem enn at eg mista servoen når låseskruen datt ut etter å ikkje hatt mutter sidan eg handla bilen.