PDA

Vis full versjon : Hvordan demontere frontfanger på v70n 2003?



jensen
17/12/11, 19:59
Hei, må bytte høyre lyktevisker motor. Hvordan demonerer jeg frontfanger? :-)

GMV
17/12/11, 21:19
Ta av de tre plast naglene i toppen av grillen. (trykk ned senter på de bittelitt) Ta av hjørnelist på hver side, under der sitter det en bolt på hver side som må ut.
Inni innerskjerm er det torx skrue på hver side som må løsnes (ikke skru de helt ut).
Få hjelp av en kompis ell., bøy ut fangeren bittelitt på hver side og trekk den av. Pass på ledninger til tåkelys eller andre ting som måtte være der.

HelgeS
17/12/11, 21:35
Mente det var 4 skruer jeg, en på hver side under "pyntelist" under lykter og en på hver side nedunder skilt i ett av rommene der, bak et deksel, ser det godt når du bøyer deg ned. Ledning til tåkelys er antagelig lang nok til att du kan ta fangeren ut til du kan sette den ned før bilen :)

Lykke til! :)

jensen
17/12/11, 23:08
Takk for svar :-) er det bare å trekke av hjørnelistene? Eller er de klipset fast på en spesiell måte?

cortinaterje
18/12/11, 11:03
Takk for svar :-) er det bare å trekke av hjørnelistene? Eller er de klipset fast på en spesiell måte?

Jeg pleier å lirke en ispinne inn under hjørnelista i den enden som er ut mot hjulet.Så fort du er kommet under kan du lirke løs lista helt rundt til skiltet.

På min er ledningene til sprederne korte. Kontaktene må av før jeg kan ta av fronten.