PDA

Vis full versjon : melding om lav kjøleveskenivå selv om det er full tank



TommyG
17/12/11, 03:43
Jeg har hatt bilen min inne på tektylbehandling, og når jeg skulle starte den var den tom for strøm, det kom bare en masse relèklikkelyder når jeg slo på tenningen. Vi gav den strøm med en av disse bærbare startboosterene, så startet den fint. Lot den gå ca 20 min på tomgang for å lade batteriet litt. Når jeg skulle flytte den får jeg opp i displayet "Lav kylveske nivå, stanna motoren", og vi så en damm på gulvet som minnet veldig om kjøleveske.

Når vi sjekket kjøleveske tanken, var den fremdeles på max merket, har letet over og under og i alle krinker og kroker uten å kunne se hvor vesken skal ha kommet fra.

Temperaturmåleren oppfører seg normalt, og går ikke over midtsteken, det virker som det er sirkulasjon på kjølevannet i og med at hele radiatoren blir godt varm etter en stund, viften starter og går, og vi finner ingen tegn til at noe er unmoralt bortsett fra det som står i display.

Jeg antar at føleren for kjøleveskenivå ligger i tanken, og har prøvd å koble den fra og tilbake uten at det blir noen som helst endring.

Er det noen som har noen anelse om hva som er galt? Det virker jo for meg som det bare er denne nivåmåleren som har fått seg en hikke, eller er deffekt.

Bilen er en 2001 modell V70 2,4 bensin km ca 210 000. Hadde den inne hos Volvo i sverige i sommer for å bytte automatkassen, og tok samtidig hovedservice der.

TommyG
18/12/11, 22:35
Ser ut til å bare være sensoren i tanken som tuller seg. Ett par kakk i tanken slukker varselet en stund av gangen. Får se en dag om den har løsnet, eller om den må byttes. Dammen under bilen antar jeg må være overskuddsveske siden jeg ikke kunne finne noe sted det lakk, og siden tanken fremdeles er like full

Sent from my HTC Desire using Tapatalk