PDA

Vis full versjon : Bytte rute i førerdør 940, hvordan få ut og inn?



Daruu
16/12/11, 22:27
Dama tok speilet og ruta si før i kveld på sin 96 944, å den har da jeg fått i oppdrag å bytte, hehe.

Men hvordan får man løsna ruta fra selve vindusheismekanismen? Er den bare dytta nedi det sporet som løfter opp ruta, eller sitter den festet på noe vis? Og når man setter i ny er det bare i motsatt rekkefølge

Jeg går utifra at ruta ifra en 740 er lik (?)

Håper på kjappe svar, tenkte å få gjort dette i morra :)

Popp
16/12/11, 22:29
Jeg bruker ruter fra 740 på min 940 når jeg skal på PKK, disse har andre fester, de passer, men du må huske å få med deg låseskivene go plastskivene fra 740, da disse er forskjellige fra 940..

Du ser ganske fort når du tar av plastikken om hvordan du skal løsne ruta, det er en "låse-U" på hvert feste, bare dra ut disse og trekk mekanismen rett ut av ruta og dra ruta opp med bakenden først

Daruu
16/12/11, 22:33
Takk for svaret.
Denne "U"'n sitter da i ett hull igjennom ruta, samt igjennom den skinna med sporet i da eller? :)

Audun
16/12/11, 22:48
Takk for svaret.
Denne "U"'n sitter da i ett hull igjennom ruta, samt igjennom den skinna med sporet i da eller? :)

Det stemmer! kan være litt trangt og komme til med det første, men sett vindu i den høyden slik at du kommer til best mulig så er det ingen sak!