PDA

Vis full versjon : Hvor får jeg tak i en grom elektrisk sag til å kappe i karossen?



Kristian s
30/03/10, 17:44
Noen som vet hvor jeg kan få tak i en grom elektrisk sag til å kappe i karossen med? Noe tilsvarende luftsag, men elektrisk.
Har ikke tilgang til trykkluft i verkstedet om dagen og han som skal kappe og sveise for meg vil helst ikke bruke vinkelsliper.

Lånte en elektrisk sag av en av de andre i verkstedet, men den tok kvelden.

TeamBørnOut
30/03/10, 17:54
jula har vell noe

microplex
30/03/10, 18:26
gå tak i en bajonett sag evt med metall blad

VolvoR-Sport
30/03/10, 21:11
würth bajonett sag :)

Ola Hagen
04/04/10, 22:44
bajonettsag fra biltema f eks? fatter'n har en derfra og den funker forsatt :)

OHKorpan.
05/04/10, 09:33
Stikksag med metallblad? Har ei luftdrevet karroserisag på verkste å jeg er ikke videre imponert over den....

Ola Hagen
05/04/10, 10:22
ja, men den vi har er elektrisk.

ChrML
05/04/10, 11:19
Stikksag med metallblad? Har ei luftdrevet karroserisag på verkste å jeg er ikke videre imponert over den....
Stikksag er fint det til å skjære ut enkle profiler i metall, men skal man skjære rundt på et karrosseri så er det mange steder man ikke kommer til.

Kristian s
05/04/10, 12:10
Ender opp med at vi bruker luftsag. Han tar med luftsag fra jobben sin og jeg tar med en svær kompressor fra jobben min.

Ola Hagen
05/04/10, 18:29
Stikksag er fint det til å skjære ut enkle profiler i metall, men skal man skjære rundt på et karrosseri så er det mange steder man ikke kommer til.

er vel kanskje litt lettere med tanke på varmgang i forhold til vinkelsliper eller roter jeg nå :S

ChrML
05/04/10, 19:00
er vel kanskje litt lettere med tanke på varmgang i forhold til vinkelsliper eller roter jeg nå :S
Yeah, bedre mtp varmegang. Stikksag er som sagt fint til å skjære ut profiler, sirkler osv da man bare kan følge streken, det er litt værre med vinkelsliper. Men ofte så vil du kanskje kappe inni et hjørne og da kommer du ikke til med stikksaga. Da er det bedre å bruke bajonettsag :).