PDA

Vis full versjon : hvordan bli kvitt tenningsbank ?



StianB23
15/12/11, 23:49
hei har en 2,3a som jeg har bygget turbo på. kjører på 0,5bar trykk , var antydning til tenningsbank da men jeg ga den litt fortenning ved å vri på fordeleren så det ga seg. men tenkte å kjøre på 0,7-0,8 el . men får det ikke til å gå uten tenningsbank, noen som har noe forslag for å få dette til å gå greit ?

får heller ikke justert gasseren greit. er det noe tegning / grei måte å få dette til ?

kermitt
16/12/11, 00:11
Om du ikke får justert tenninga så det funker eller feita oppblandinga må du vel bare kjøre bytte tennings system til ett som funker eller bygge om til sprut først som sist.

StianB23
16/12/11, 00:20
hmm.. kan jo ikke bygge sprut på gasser motor ? :P

Anders
16/12/11, 00:23
Du fyller vel 98 oktan, om ikke; gjør det.

Batland
16/12/11, 12:24
hei har en 2,3a som jeg har bygget turbo på. kjører på 0,5bar trykk , var antydning til tenningsbank da men jeg ga den litt fortenning ved å vri på fordeleren så det ga seg. men tenkte å kjøre på 0,7-0,8 el . men får det ikke til å gå uten tenningsbank, noen som har noe forslag for å få dette til å gå greit ?

får heller ikke justert gasseren greit. er det noe tegning / grei måte å få dette til ?
Det tror jeg på.
Jeg mener at problemet med 2,3L motorene er at de har alt for høyt kompresjonsforhold til å tåle turbolading generelt og slik turbokonvertering som dette spesielt.
Videre er det slik at enhver sugemotorforgasser MÅ modifiseres for å gi ett godt resultat når man turbolader den.
I tillegg er det slik at den tenningskurven som en sugemotor går med, ikke er egnet til en turbomotor. Også her må det modifiseres.
Hvis du da i tillegg ikke kjører Volvo sin AT sats + EFI pumpe og Malpassi BTR, men en tilfeldig turbo og mekanisk bensinpumpe, da må man vanligvis påregne endel ekstra arbeid før man objektivt kan beskrive resultatet som en suksess.

For alternativ og motstridende info, hør med SWR og Flyfaen. :)

bruningen
16/12/11, 23:59
måk på et tillegssprut så er du kvitt problemet.ikke noe problem å lade 1kg på en23 uten at det banker med tilstrekkelig med bensin

kermitt
17/12/11, 02:01
hmm.. kan jo ikke bygge sprut på gasser motor ? :P

Selfølgelig kan du det. bare å finne deg ett Lh2.4 nett, innsug, Lmm og noen dyser så har du det på G.