PDA

Vis full versjon : Ventil varmeapparat



JørnM_940
30/03/10, 16:06
Holder på å skal bestille meg en "heater valve" til 91' 940 uten air-condition. Ser at FCPgroton har denne: http://www.fcpgroton.com/product-exec/product_id/1876/nm/Volvo+940+8+Valve+Heater+Valve+1992-1995+(MTC)
Jeg tror denne er til bil med air-condition, er endel mindre den jeg har.. Har sendt mail med delenr. som står på min til de, men har ikke hørt noe mer.. Den jeg linket til vil vel ikke passe på min bil? Noen som har forslag til andre steder å høre? (Volvo skal ha tusenlappen for den...)

ChrML
30/03/10, 16:11
Hmm, ligna ikke på den jeg har liggende til manuell klima eller. Ligna igrunn litt på den vakumstyrte til biler med automatisk klima, men står jo MTC på den (Manual Temperature Control). Rart.

JørnM_940
30/03/10, 19:36
Hmm, ligna ikke på den jeg har liggende til manuell klima eller. Ligna igrunn litt på den vakumstyrte til biler med automatisk klima, men står jo MTC på den (Manual Temperature Control). Rart.
Hva er forskjell på manuell og automatisk klima da? At du kan stille på en bestemt temp? Kanskje dette er et illustrasjonsfoto.. hvordan ser din ut da?

ChrML
30/03/10, 20:37
Hva er forskjell på manuell og automatisk klima da? At du kan stille på en bestemt temp? Kanskje dette er et illustrasjonsfoto.. hvordan ser din ut da?
Den til automatisk klima er en vakumstyrt av/på ventil. Styres automatisk av klima anlegget.

Den til manuell er wirestyrt.

Magnus Hagtvedt
30/03/10, 21:25
Ikke helt korrekt, både mcc (manuelle climacontroll) og ecc (electronic climacontroll) har vacuum styring, med vacuum ventil i motor-rommet. Begge er med AC. Jeg har manuell klimastyring. Og alle vacuumstyringer. Mangler bare automatikken.

Den såkalte "Standard Heater" er vaierstyrt, og uten AC. Og det er vel denne du skal

ChrML
30/03/10, 21:58
Ikke helt korrekt, både mcc (manuelle climacontroll) og ecc (electronic climacontroll) har vacuum styring, med vacuum ventil i motor-rommet. Begge er med AC. Jeg har manuell klimastyring. Og alle vacuumstyringer. Mangler bare automatikken.

Den såkalte "Standard Heater" er vaierstyrt, og uten AC. Og det er vel denne du skal
Ah, det stemmer nok. Blandet Manuell med Standard jeg.

JørnM_940
30/03/10, 22:23
Ok, takk for info:) Men ser ikke ut til at de har denne på FCP.. annet sted de kan ha slike deler til fornuftige priser? Har sendt mail til partsforvolvoonline.com, men ikke fått svar enda..