PDA

Vis full versjon : Bremse kit hjelp



TekN
15/12/11, 07:08
Lurer på om det er noen som har handlet fra denne nettsiden før http://www.fcpgroton.com/? Jeg kom over dette bremsekite og tenkte jeg skulle investere i et sånt et.
http://www.fcpgroton.com/product-exec/product_id/27319/nm/Volvo_850_Big_Brake_Kit_High_Performance_Brake_Kit _302MM_Upgrade_/category_id/327

Hva tror dere om dette bremsesette ? er det verd gryna å ventetiden? :)

850GLTsilver
15/12/11, 08:55
Nå har jeg aldri kjøpt dette settet selv, men har handlet svært mye annet også bremsedeler fra FCP.
De har aldri skuffet meg med tanke på kvalitet på dette de sender ut, så jeg vil anta at dette også er godsaker.
Og til en pris på $604,- + frakten så er jo dette i grunnen en helt grei pris.

Se deg om og se hva du får her hjemme til den prisen, så skal du se at det er en bra pris.
Husk at du må betale moms på hele beløpet de fakturerer deg.

TekN
15/12/11, 10:32
GLTsilver;490199]Nå har jeg aldri kjøpt dette settet selv, men har handlet svært mye annet også bremsedeler fra FCP.
De har aldri skuffet meg med tanke på kvalitet på dette de sender ut, så jeg vil anta at dette også er godsaker.
Og til en pris på $604,- + frakten så er jo dette i grunnen en helt grei pris.

Se deg om og se hva du får her hjemme til den prisen, så skal du se at det er en bra pris.
Husk at du må betale moms på hele beløpet de fakturerer deg.


Prisen på sette blir $544.49 inkludert frakt på 300dollar = $844.49 ialt. Man får 10% i rabatt og gratis frakt(men frakten gjelder vel bare innen usa/canada) hvis du kjøper noen over 149. Momsen tenkte jeg ikke på! Hva tror du momsen blir på ?

Ville du brukt nesten 5000kr på dette sette + momsen da ?

mrstfu
15/12/11, 14:21
momsen blir på 25% av totale beløp, inkludert frakt. om du får 10% på de 844dollar, blir totalbeløpet 760 dollar. pluss på 25%, så blir det ca 950 dollar, med andre ord 5670 NOK, etter dagens kurs.

synes det er en god pris for skiver, belegg, braketter, glideskinner, klips og slanger, men vær forberedt på at dette kanskje må vises på BT, avhengig av hvilken kontrollør du får på PKK.

TekN
16/12/11, 01:04
momsen blir på 25% av totale beløp, inkludert frakt. om du får 10% på de 844dollar, blir totalbeløpet 760 dollar. pluss på 25%, så blir det ca 950 dollar, med andre ord 5670 NOK, etter dagens kurs.

synes det er en god pris for skiver, belegg, braketter, glideskinner, klips og slanger, men vær forberedt på at dette kanskje må vises på BT, avhengig av hvilken kontrollør du får på PKK.

Må jeg avlegge en rapport elns til BT? :p

mrstfu
16/12/11, 01:21
om du drar på BT for å vise dette, er dte ikke liten sannsynlighet at de ber deg ta det av igjen. står ikke noe om at skivene er TÜVgodkjente på 850, med mindre du får med godkjenningspapirer (TVILSOMT), er dette i utgangspunktet ikke lov på din bil.

However, det kommer selvfølgelig an på kontrolløren. om han er en kar med huet på rett plass, skjønner han kanskje at dette ikke akkurat er trafikkfarlig, forutsatt at det blir montert riktig.

TekN
16/12/11, 03:37
om du drar på BT for å vise dette, er dte ikke liten sannsynlighet at de ber deg ta det av igjen. står ikke noe om at skivene er TÜVgodkjente på 850, med mindre du får med godkjenningspapirer (TVILSOMT), er dette i utgangspunktet ikke lov på din bil.

However, det kommer selvfølgelig an på kontrolløren. om han er en kar med huet på rett plass, skjønner han kanskje at dette ikke akkurat er trafikkfarlig, forutsatt at det blir montert riktig.

Ser ikke helt vitsen i å betalte nesten 6000kr hvis dette sette ikke er godkjent på noe vis. Har sendt en mail til dem angående det, så får se hva dem svarer.

mrstfu
16/12/11, 03:53
Tviler sterkt på at de kan levere TÜVgodkjenning, men jeg har tatt feil før.

Saken med det er ikke det at det er utrygt, men det at det ikke finnes papirer og garantier for at materialene i delene holder mål, at størrelse og formgivning ikke lager problemer for annen mekanikk osv. De aller fleste kan uten å tvile si at dette er en nødvendig oppgradering for disse bilene, og absolutt en god ting. Regelrytterene sier antageligvis akkurat det sammen, men avslutter med at du ikke får det godkjent.

Om du ikke vil at dette skal bli lagt merke til, hadde jeg kjøpt Volvo originalsats til 302mm bremser. Forskjellen er at de skivene ikke er slissede og borrede. Bremseeffekt er helt lik, så lenge skivene ikke overopphetes, og det er egentlig ikke noe stort tema før du skal ha bilen på bane. Du skal kjøre bra aggressivt på norsk vei for å oppleve det, evt mye lange bratte nedoverbakker. Klart, de uslissede skivene har ikke samme flashy preget som noen slissa og borra skiver...:D

Tro meg, 302mm originalskiver er en KLAR forbedring i forhold til de originale 280mm skivene.

TekN
16/12/11, 13:57
Tviler sterkt på at de kan levere TÜVgodkjenning, men jeg har tatt feil før.

Saken med det er ikke det at det er utrygt, men det at det ikke finnes papirer og garantier for at materialene i delene holder mål, at størrelse og formgivning ikke lager problemer for annen mekanikk osv. De aller fleste kan uten å tvile si at dette er en nødvendig oppgradering for disse bilene, og absolutt en god ting. Regelrytterene sier antageligvis akkurat det sammen, men avslutter med at du ikke får det godkjent.

Om du ikke vil at dette skal bli lagt merke til, hadde jeg kjøpt Volvo originalsats til 302mm bremser. Forskjellen er at de skivene ikke er slissede og borrede. Bremseeffekt er helt lik, så lenge skivene ikke overopphetes, og det er egentlig ikke noe stort tema før du skal ha bilen på bane. Du skal kjøre bra aggressivt på norsk vei for å oppleve det, evt mye lange bratte nedoverbakker. Klart, de uslissede skivene har ikke samme flashy preget som noen slissa og borra skiver...:D

Tro meg, 302mm originalskiver er en KLAR forbedring i forhold til de originale 280mm skivene.

Tror jeg bare går for originalt, like greit :)

Robert H.
16/12/11, 16:54
Adapterene er jo original Volvo ser jeg.
Kan det være noe problem med skivene og klossene at de ikke er TUV merket??

mrstfu
16/12/11, 17:00
Jeg er forsåvidt enig, problemet er at adapterene er typegodkjent på V70, ikke på 850. Dette blir ikke lov med noen av skivene, men med uslissa skiver trekker det hvertfall ikke til seg oppmerksomhet på samme måte.

volvoRsport
16/12/11, 17:18
Man får 10% i rabatt og gratis frakt(men frakten gjelder vel bare innen usa/canada) hvis du kjøper noen over 149.

Bruk heller Jetcarrier, får en stor besparelse på fraktkostnaden da siden innenlandsfrakta i USA er gratis.

Robert H.
16/12/11, 23:40
Jeg er forsåvidt enig, problemet er at adapterene er typegodkjent på V70, ikke på 850. Dette blir ikke lov med noen av skivene, men med uslissa skiver trekker det hvertfall ikke til seg oppmerksomhet på samme måte.
Fikk man ikke 302mm skiver på noen av 850 modellene?

850GLTsilver
16/12/11, 23:46
Fikk man ikke 302mm skiver på noen av 850 modellene?

Ikke det jeg vet i alle fall.
Trodde T5R hadde det, men er blitt irettesatt på det tidligere.
Kan sjekke på VADIS?

Nei så sannelig. VADIS sier også at ingen 850 ble levert med 302mm. Kun 280mm.

mrstfu
17/12/11, 01:31
Ikke det jeg vet i alle fall.
Trodde T5R hadde det, men er blitt irettesatt på det tidligere.
Kan sjekke på VADIS?

Nei så sannelig. VADIS sier også at ingen 850 ble levert med 302mm. Kun 280mm.

Skuffet, gutter. Skulle tro dere hadde lest kjøpguiden jeg har satt sammen:D

Nei, 302skiver kom først på x70, standard på varebiler og Rmodellene. Kan godt hende det er mulig å skrive det inn i vognkort, om man kan dokumentere at forstilling og understell er likt på x70 og 850. Vet ikke om det faktisk er likt, men om Volvo kan stille med dokumentasjon på at understell fra en FWD x70 er likt som på en FWD 850, burde det da være mulig?

850GLTsilver
17/12/11, 01:36
Skuffet, gutter. Skulle tro dere hadde lest kjøpguiden jeg har satt sammen:D



Er man rammet av selektiv latskap, så blir det slik vet du :D

MEN, jeg tror nok at det skal mye til for BT også å nekte montering av BEDRE bremser på disse.
Ikke at jeg for min del savner mere bremsekraft, men som rent sikkerhetsøkende innsats, så har jeg vurdert å gjøre denne øvelsen på såvel konebilen som på min egen. Først og fremst på konebilen.

Hva man må dokumentere ovenfor BT får man kanskje kontakte dem for å få vite?
Eller hva med Volvo personbilar? Hva sier de?

mrstfu
17/12/11, 01:44
Er man rammet av selektiv latskap, så blir det slik vet du :D

MEN, jeg tror nok at det skal mye til for BT også å nekte montering av BEDRE bremser på disse.
Ikke at jeg for min del savner mere bremsekraft, men som rent sikkerhetsøkende innsats, så har jeg vurdert å gjøre denne øvelsen på såvel konebilen som på min egen. Først og fremst på konebilen.

Hva man må dokumentere ovenfor BT får man kanskje kontakte dem for å få vite?
Eller hva med Volvo personbilar? Hva sier de?

Kan ikke tenke meg at dette har blitt forsøkt, da du nesten må måle, eller visuelt sammenligne med 280skiver for å se forskjell. Resultatet er vel at de fleste bygger om til 302 uten å si noe, og det blir nok ikke oppdaget med det første. Hva Volvo sier om det, aner jeg ikke, men kan jo hende de er villig til å stille med dokumentasjon?

Uansett, hvis du vil ha 302 på bilen din, GLTSilver, må du nok bygge om mer enn bare skivene. Kommer kun i 5x108, vettu:D

850GLTsilver
17/12/11, 02:36
Kan ikke tenke meg at dette har blitt forsøkt, da du nesten må måle, eller visuelt sammenligne med 280skiver for å se forskjell. Resultatet er vel at de fleste bygger om til 302 uten å si noe, og det blir nok ikke oppdaget med det første. Hva Volvo sier om det, aner jeg ikke, men kan jo hende de er villig til å stille med dokumentasjon?

Uansett, hvis du vil ha 302 på bilen din, GLTSilver, må du nok bygge om mer enn bare skivene. Kommer kun i 5x108, vettu:D

På min er det null problem det:D

Er Madammen som ruller rundt med kun fire bolter per hjul.
Og ja, det drar med seg litt. Må opp til 16" felger også.
Men tanken har vært der. For det er så ufattelig mange flere felger å velge blant når man kjører 5X108.
Må jo pynte litt å karjolen vet du.:cool:

GMV
17/12/11, 21:32
Den dagen BT ser at det er oppgradert fra 280 til 302mm skiver skal jeg ta av meg hatten, gå å legge meg og slutte med bil.
Er jo fortsatt orginale kalippere som blir benyttet, så ser ikke problemet. Har selv byttet fra 280 til 302mm vært på BT, og verksted uten at de så mye som har tittet på bremsene. Vi snakker jo ikke om noe værsting greier, men orginale Volvo bremser.

mrstfu
17/12/11, 23:04
Den dagen BT ser at det er oppgradert fra 280 til 302mm skiver skal jeg ta av meg hatten, gå å legge meg og slutte med bil.
Er jo fortsatt orginale kalippere som blir benyttet, så ser ikke problemet. Har selv byttet fra 280 til 302mm vært på BT, og verksted uten at de så mye som har tittet på bremsene. Vi snakker jo ikke om noe værsting greier, men orginale Volvo bremser.

Det er det jeg har sagt hele tiden. Høyst sannsynlig vil ikke dette bli oppdaget, men OM en regelrytter får tak i dette, blir det nok noe helt annet.

Jeg ser ikke problemet med oppgraderingen jeg heller. En som klarer å montere dette på en lite trafikksikker måte, klarer fint å gjøre det samme med originale 280mm skiver, så det argumentet faller gjennom, for meg idet minste. For en paragrafnisse hos BT er jo hverdagen en helt annen.

850GLTsilver
17/12/11, 23:22
Det er det jeg har sagt hele tiden. Høyst sannsynlig vil ikke dette bli oppdaget, men OM en regelrytter får tak i dette, blir det nok noe helt annet.

Jeg ser ikke problemet med oppgraderingen jeg heller. En som klarer å montere dette på en lite trafikksikker måte, klarer fint å gjøre det samme med originale 280mm skiver, så det argumentet faller gjennom, for meg idet minste. For en paragrafnisse hos BT er jo hverdagen en helt annen.

Får vel gi det som et greit tips til TS om at EU-kontroll utføres hos et bilverksted han er kjent med?
GateBT ser ikke den oppgraderingen uansett.

mrstfu
17/12/11, 23:52
Nei, du skal ha god kjennskap til 850, et skarpt øye og målebånd for å ta den på gata.