PDA

Vis full versjon : Fusker når det er fuktig/regner



christoffera
14/12/11, 19:55
Har opplevd dette før også... Men har bare skjedd få ganger, så jeg har ikke brydd meg så mye.
Men i det sisste har det skjedd litt oftere. Problemet er at den begynner å fuske. Føles som om en pluggledning har hoppet av,
Men er ikke det! har sjekket det mange ganger. Og dette er uavhengig om motoren er varm eller karld!
setter jeg den i fri mens jeg kjører vil den daue.

Min teori er at vann kommer på coilen eller andre ledninger/stikk. Det vil jo altid komme vann ned i glippen mellom panser og sideskjerm.
Det er en K motor, så det er jo en del stikk og vakumgreier ved batteriet.

Ingen problem om det er 20 minusgrader ute, men når det regner og er fuktig i lufta kan det kuke seg av og til.

Noen ideer? Legge en slags beskyttelse over ledningene. plastikkpose eller noe?

Martin.S
14/12/11, 19:57
Har du montert såkalt "powerfilter"?

birimafia
14/12/11, 20:12
fordelerlokk som ikke er helt tett? har vært borti det på et par biler. har bare lagt rundt en plastpose og da har det fungert fint igjen

BlåFare
14/12/11, 20:16
Har du montert såkalt "powerfilter"?

Veldig godt spørsmål :)

Martin.S
14/12/11, 20:24
Veldig godt spørsmål :)

Om det er tilfelle at dette er montert er muligheten stor for at han har feilen der. Hadde det på en vinter bil med K-motor for noen år siden og den oppførte seg akkurat slik trådstarter nevner ved fuktig vær. Fjernet dritt filteret og monterte en orginal filterboks og problemet var borte!

christoffera
14/12/11, 23:08
Har ikke powerfilter!

Har et ekstra fordelerlokk liggende, mulig det hjelper å bytte?

birimafia
15/12/11, 16:35
Har ikke powerfilter!

Har et ekstra fordelerlokk liggende, mulig det hjelper å bytte?

prøv det. fungerer det ikke så prøv å pakk det inn i en plastpose. blir det bra da, så er det bare å kjøpe et nytt.

gatebilboy
15/12/11, 18:12
jeg sliter med min også, får fukt i fordeler lokket på min b230f...

volvo245gl
15/12/11, 19:04
Har ikke problem med fukt på mine, men er det noen som vet om det hadde gått å legge en stripe flytende pakning rundt.
Hadde muligens holdt tett da.???

komaake
19/12/11, 10:36
hadde problemer med dette tidligere jeg også, var så gale at bilen sluttet å gå i regnvær. Det viste seg at det var LMM'en som var defekt!

volvo245gl
19/12/11, 12:49
hadde problemer med dette tidligere jeg også, var så gale at bilen sluttet å gå i regnvær. Det viste seg at det var LMM'en som var defekt!

K motor har ikke LMM

kimove
19/12/11, 13:03
Hadde samme problemet på min K motor. Da var det bare minnene igjen av innsugsmanifoldpakningen, byttet den og da ble alt i orden