PDA

Vis full versjon : Vindusviskerene står, sikring er hel... Feilkilder? 1993 850.



mrstfu
13/12/11, 19:10
Som sagt, viskerene kuttet under bruk idag, ble stående halvveis oppe på ruta. Sikringa er hel, spylerveskepumpa går som bare juling... Kjente feilkilder?

Frykter at motoren har tatt kvelden, men om det finnes andre punkter å sjekke, gjør jeg dette før jeg går til noen innkjøp.

Kan evt KUN motoren byttes, eller må hele stellet under den svarte plata foran ruta byttes?

850GLTsilver
14/12/11, 16:47
Du kan bytte motoren ja.
Er en slik PTC-sikring inne i den som nok er gått siden den nå står.
Men det er lurt å ta ut hele ståket uansett, for å gjøre en totalrens av særlig akslene som går ut til viskerne.
Nysmurte så fungerer disse viskerne bare knall.

mrstfu
14/12/11, 20:37
Vel, motoren går som bare juling, etter litt feilsøking. Noe har slipt på vei fra motor til armaksler, så den går rundt uten motstand. Har uansett fått pris på en overhalt komplett anordning, med motor, armer og hele saken, fra en bekjent, så mulig jeg går for den.

Hva slags drift/overføring er det egentlig fra motor til armer? Kjede eller stag?

850GLTsilver
14/12/11, 22:03
Vel, motoren går som bare juling, etter litt feilsøking. Noe har slipt på vei fra motor til armaksler, så den går rundt uten motstand. Har uansett fått pris på en overhalt komplett anordning, med motor, armer og hele saken, fra en bekjent, så mulig jeg går for den.

Hva slags drift/overføring er det egentlig fra motor til armer? Kjede eller stag?

Gir og stag.
Er masse der som kan slippe, så det kan hende det er håp for den mekanismen du har der.

mrstfu
14/12/11, 22:44
Ja, skal plukke det opp så snart været tillater det. Regner forsåvidt ikke noe av betydning, men det er fare for at viskersystemet blir med vinden når jeg først får det ut av bilen:D

degocostly
15/12/11, 11:26
Smør opp akslingene som går ut til viskerne ja, mine var fulle av dritt og viskerne gikk tregt og tok sikringen, etterpå vart det bare tut å kjør :)

mrstfu
15/12/11, 14:12
smøring er ikke temaet her, et eller annet har slipt taket... forhåpentligvis er det bare å sette noe tilbake og stramme et par bolter:D