PDA

Vis full versjon : Er det noe galt med søkefunksjonen i forumet?



Sveinung
13/12/11, 12:14
Er det noe galt med søkefunksjonen i forumet?

Jeg gjorde nettopp et søk i søkefeltet øverst til høyre på siden der jeg søkte på "canisto" og jeg får opp beskjeden "Beklager - ingen treff. Vennligst prøv med andre kriterier." Hvis jeg søker på Google med "vccn canisto" finner jeg blant annet denne siden: http://forum.vccn.no/showthread.php?18916-S-17-canisto-med-m-s-d%C3%A4ck

Burde ikke søkemotoren på forumet fange opp dette?

gaupe
13/12/11, 12:22
Muligens, kunne ha prøvd å bygge opp att søkeindeksane på nytt, er ikkje så stor trafikk på dagane, så kan no prøve å bygge opp på nytt.

vegartro
13/12/11, 14:11
Har opplevd det samme selv flere ganger. Er mer gått over til å søke via google. skriv: "site:forum.vccn.no <søkeord eller setning>"

gaupe
13/12/11, 14:32
Då bygde eg opp att alle indeksane, den andre gangen ved å fjerne alle indeksar for å bygge på nytt, og no får du 5-6 treff på canisto - ser ut til å funke mykje bedre :D

Sveinung
13/12/11, 22:40
Bra jobbet gaupis. :)

Sveinung
20/03/12, 10:31
Det ser ut som det fremdeles er noe tull med dette. Jeg prøvde å søke på "HU-850" nå uten å få noen treff.

Denne burde jo absolutt kommet opp: http://forum.vccn.no/showthread.php?34582-HU-850-oppgradering-slik-at-den-kan-spille-MP3-etc

gaupe
20/03/12, 11:55
Det ser ut som det fremdeles er noe tull med dette. Jeg prøvde å søke på "HU-850" nå uten å få noen treff.

Denne burde jo absolutt kommet opp: http://forum.vccn.no/showthread.php?34582-HU-850-oppgradering-slik-at-den-kan-spille-MP3-etc

Nei, desse korta orda trur eg ikkje blir indeksert.

Sveinung
20/03/12, 20:47
Hadde ikke det vært praktisk? Er det ikke slike ord folk søker etter?

Sveinung
09/01/13, 09:17
Hei igjen!

Hvorfor er det slik at de korte orda ikke blir indeksert? Blir det for mange ord for serveren og indeksere?

Jeg ønsket nå og søke etter emnetitler som V90, S90 og 960, men disse orda er jo for korte. Kjedelig.

volvoRsport
09/01/13, 09:25
Hei igjen!

Hvorfor er det slik at de korte orda ikke blir indeksert? Blir det for mange ord for serveren og indeksere?

Jeg ønsket nå og søke etter emnetitler som V90, S90 og 960, men disse orda er jo for korte. Kjedelig.

Er ikke værre enn å skrive inn f.eks; "søkeord" site:http://forum.vccn.no i Google da.

gaupe
09/01/13, 09:44
Hei igjen!

Hvorfor er det slik at de korte orda ikke blir indeksert? Blir det for mange ord for serveren og indeksere?

Jeg ønsket nå og søke etter emnetitler som V90, S90 og 960, men disse orda er jo for korte. Kjedelig.

Meinar det var ei minimumgrense på tre teikn for å indeksere ja, som gjer at slike ord ikkje blir så nyttige å søke på.

Sveinung
09/01/13, 10:23
Er ikke værre enn å skrive inn f.eks; "søkeord" site:http://forum.vccn.no i Google da.

Det er en mulighet ja.


Meinar det var ei minimumgrense på tre teikn for å indeksere ja, som gjer at slike ord ikkje blir så nyttige å søke på.

Kanskje det går å legge inn "spesielle" ord som den skal indeksere. Som for eksempel V90, V70, HU-800 osv. Altså ord som brukes mye på forumet. Jeg er ikke noen ekspert på dette altså. Kanskje dette skaper like mye jobb for serveren som og indeksere alle ord, da den da må gå gjennom dem uansett. :)

gaupe
09/01/13, 11:07
Kanskje det går å legge inn "spesielle" ord som den skal indeksere. Som for eksempel V90, V70, HU-800 osv. Altså ord som brukes mye på forumet. Jeg er ikke noen ekspert på dette altså. Kanskje dette skaper like mye jobb for serveren som og indeksere alle ord, da den da må gå gjennom dem uansett. :)

Eg skal sjå om det var noko moglegheit til å også indeksere kortare ord, det får serveren berre takle :)

larsverm
09/01/13, 21:38
Oi. Helt generelt kan det nok være gode grunner til at korte småord siles vekk, sikkert fordi at de ofte har lite betydningtyngde og ville gi altfor mange irrelevante treff - men på et forum som f eks dette kan det være svært vesentlig med V70 osv, ja. :p

Øyvind G
29/01/13, 14:30
Denne søkemotoren i dette forumet har vel aldri hvert bra derfor kommer jeg med et forslag.

Er det mulig å endre søkefunksjonen på dette forumet, så søkefeltet bruker google sin funksjon?
Da skriver man i søkefeltet på forumet slik som vanlig, men søkemotoren skriver site:vccn.no i google og får opp resultatene her på forumet.

Svirre
29/01/13, 17:32
Skriver bare det jeg er på jakt etter og legger til "vccn" på slutten. Funker alltid bra :)

Øygard
29/01/13, 17:39
Det fungerar dårleg på delar av forumet som ikkje er opent for alle, sånn som Generell prat for eksempel. Då må me bruka søkefunksjonen i forumet, for eksempel viss eg leitar etter nåke i Generell off topic prat-tråden, det kan ta litt long tid å bla gjennom nesten 700 sider:p

Men eg har brukt den måten som Svirre seier av og til, og det fungera bra ellers.

Øyvind G
28/07/15, 13:30
Denne søkemotoren i dette forumet har vel aldri hvert bra derfor kommer jeg med et forslag.

Er det mulig å endre søkefunksjonen på dette forumet, så søkefeltet bruker google sin funksjon?
Da skriver man i søkefeltet på forumet slik som vanlig, men søkemotoren skriver site:vccn.no i google og får opp resultatene her på forumet.

"Bumper" forslaget mitt. :)

HansOla
28/07/15, 19:09
"Bumper" forslaget mitt. :)
Den støtter jeg!

Sendt fra Xperia'n..