Vis full versjon : Aussie locker
Noen som har erfaring med Aussie locker diff sperre? Kan den brukes med fordel også på familiebilen -95 945 FK? :confused:
Vil ikke anbefale det i en familiebil... Blir litt rykkete og hakkete uansett.
Kjørt med locker i 740'n daglig siden i sommer, å det ikke til å komme unna at det er ganske komfortdrepende.
Men med det sagt, nå som snøen har kommet er den helt genial da :)
Lamellsperre er ypperlig til bruksbil etter min mening, locker er bedre egnet til drifting/drag/"lekebil"
lager lyder ved normal køyring ..når den slår inn er de 100% sperre fungerer egentli best til herjing/drifting men helt grei på vei en truetrac er mye bedre men dyrere og litt verre og montere
lamellsperren til volvo funker jo og upperlig om du ikke misbruker den eller har for mye effekt,slyngdiffen synest eg kompisene mine ødeleger hele tiden:P
edit : du var først:P
hvorfor er den ukomfortabel? jeg har forstått det slik at den bare klikker litt i krappe svinger, og ikke noe mer.
Klikker med en gang du svinger. Rører du gassen (dvs av og på) i sving så virker det som den ikke greier å bestemme seg for om den skal låse eller ikke, å da får du en fæl rykking.
I praksis så vil det si at du enten kan svinge med gass så den låser, eller svinge helt uten gass i det hele tatt.
Ikkenoe problem å bruke bilen sånn altså, men som sagt ganske komfortdrepende :)
Takk for svar! Men ved jevn kjøring i feks 60kmt - 80kmt -100kmt soner bråker den da? Er det bare i krappe svinger den bråker?
Vurderer denne pga at enkelte truetrac tikker ved jevn kjøring og gjerne ikke tåler så mye som aussie locker.
Den tikker så du hører det nesten uansett hvor fort du kjører har jeg inntrykk av. Men kun når du ikke har pådrag da :)
Nå skal det sies at jeg har powertrax locker da, men disse er like, de som lager aussie locker jobba visst på samme fabrikk før, har jeg blitt fortalt.
En ting jeg glemte å nevne, er at jeg også har litt klunkelyder fra bakstillinga. Dvs at det klunker litt når man toucher gassen/bremsen/clutchen. Dette er mulig at har noe med mellomakslingkryssene å gjøre da, men i følge han som satte inn den (og forøverig overhalte hele bakakslingen min) så var det vanlig at det var litt slakk der, hadde det ikke vært det så ville ikke lockern funka.
Denne videoen forklarer greit hva jeg mener:
coQp-Yn20hQ
Her er den jeg har: http://www.ebay.com/itm/Volvo-240-242-244-245-260-Dana-30-Powertrax-Locker-/280200860337?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item413d45d2b1
Den er bittelitt billigere, og de kunne skrive ned verdien på forsendelsen sa de, hvis du evt vil ta sjangsen på det.
Det er jo ikke allverden for en, samt at den er MYEMYE lettere å sette inn enn en truetrack sperre feks, så om du kjøper en å i verste fall syntes det blir for ille kan du alltids sette inn åpen igjen å selge den videre :)
Mange takk for fyldig svar. :) Jeg tror du har rett, kjøpe en og bare teste ut. Blir det for ille så kan den fjernes og eventuelt selges.
Jeg regner med at den tåler harde tak på både snø og asfalt. bakaxel.se selger disse og har skrevet litt info der om aussie locker.
Hvilken olje skal bakakselen ha når locker'en monteres? :confused:
De kan bruke vanlig bakakslingolje. Skal ikke være nødvendig med LSD olje, iogmed at det er mekanisk alt inni der(selv kjører jeg med det på min da, tenkte at det ihvertfall ikke skader, hehe)
Ble anbefalt så tykk olje som mulig, da lager den minst lyd.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.