PDA

Vis full versjon : 230et innsug på 230fk



^ingar^
30/03/10, 06:41
Hallo.
Har hatt innbrudd i motorrommet og det er stjelt alt av turbo-utstyr der.

Har fått tak i et 230et innsug. Kan jeg bruke dette på 230fk ?? (Begge har sittet på original-motorer med LH2.4)

Ser det er bare små-forskjeller på de. Bl.a. Har ET innsuget ei kaldstartdyse i bunnen. Denne er vel bare å la stå der om jeg ikke skal bruke den?

Er det bare å sette på innsuget på vanlig måte å koble på stasj? Samme spjeldhus-føler etc??

Og så lurte jeg på dysene. De er lyse-lyse grønne :) (min måte å forklare dyser på hehe) Er dette de samme på som FK. Kjøres med samme formotstander og så videre?

Hadde vært enkelt for min del. Hehe...

ArneR
30/03/10, 06:55
Innsuget fra ET kan du bruke ja, det er samme klikkbryteren på spjeldet på den som på FT/FK. Eneste forskjellene er kaldstartsdyse og tomgangsskrue.

Dysene til ET heter 0280150357, og leverer så å si det samme som -804 dysene til FT/FK. De har samme motstand, 2.4ohm.

Så da vet du det.. :p

^ingar^
30/03/10, 08:13
Takker for dagens kjappeste og greieste svar ;)

Skal jeg gjøre noe spesielt med tomgangsskruen eller?
Bare sette den i "0" eller noe? Eller er denne i bruk på FK/FT i det hele tatt?

ingar.

ArneR
30/03/10, 22:20
Er ikke tomgangsskrue på FT/FK nei, de har en annen styring av tomgangsluft. Bare skru den helt inn, så burde det funke fint.

^ingar^
31/03/10, 15:42
Da går vi for den :)
Noen som vet om selve innsuget er annerledes? Tenker på flow-kanalene og godset generelt?

Er det det samme, eller tykkere/smalere kanaler? Vet det er hull til kaldstartdyse hvertfall. Men tipper det også kan borres opp lett på et FK innsug for eksempel...

Har to stk øyne montert på hodet mitt så kan stikke ned i verkstedet å se etter på begge to, og Vadis på PC'en hjemme.. men er ruset på kaffe på jobben, så kan tenkes det er likeså kjapt å stille enkle spørsmål her :p Og være litt ivrig som det kalles :P

ArneR
31/03/10, 18:07
Det er samme støpen ja. Regner med at kanalene er like, og det er som du sier kun bearbeiding som mangler for kaldsstartsdyse og egr osv. på de foskjellige modellene.