PDA

Vis full versjon : v6 starter ikkje..



Veivågracing
12/12/11, 17:29
Ein v6 som står i ein volvo 760 soter pluggene, så går ikkje so lenger.. Nåken so veit ka so gjer detta?

kermitt
12/12/11, 18:28
Den går for fett. Sjekk lambda og luftmengdemåler Bare sånn til opplysning så er ikke den V6 motoren noe å koste på. Skal den brukes til noe fornuftig så må det være anker eller som fyllmasse i garasjegulvet.

gsmik
12/12/11, 19:04
haha er den så rævva?
:)

Thobbus
12/12/11, 19:09
nei, så lenge den går. så går de veldig godt. problemet er dårlig kjøling og trange olje-kanaler.

kermitt
12/12/11, 19:13
Ja, den er så helt utrolig rævva. Tørste, late og generelt dårlige motorer som kun er problemer. Problemet ligger i at det er en PRV motor.

Lars'ern
12/12/11, 21:58
På en motor som i utgangspunktet er bra, så vil den holde lenge, dersom det blir byttet olje og filter hver 5000km...

Men siden du nå har en motor som ikke er noe særlig mere, så er det da en ypperlig anledning til å sette nedi en V8...

s4nd3r
12/12/11, 22:34
tror heller eg ville montert en 4,3l vortec motor, (v6 motoren til chevrolet) liten snerten motor.. 200hk orginalt..
ligger på ca 5k brukt på finn... og 4l60e girkasse.. tror det hadde blitt ett morro prosjekt, bruker ikkje mer bensin en en b230....

Thobbus
12/12/11, 23:54
Eller en V6 motor fra en Jaguar, åsså montere på turbo på hver side ;)

men kan vi heller ikke hjelpe karen med det han sliter med her å få bilen til å gå rent?

Ola Moen
13/12/11, 00:51
Er det K-jetronic, Forgasser, LH Jetronic? B27,B28, eller en B280 motor? Disse motorene fungerer godt så lenge de får vedlikeholdet sitt:)

larsverm
13/12/11, 03:09
Går ut fra at det dreier seg om en 760GLE? Til og med årsmodell 1986 skal motortypen være B28, men visst nok fra 1987 (høsten 86) skal det være B280, og de skal ikke være så aller verst.

R.G
13/12/11, 05:49
gamle med mekaniske spruten som er søppelmotora. er det nyetypen motor (b280) som er med luftmassemåler o.l så er det gode motorer. samme innsprut som eldre 4ere (lh 2,2) stabil innsprut.

Veivågracing
13/12/11, 07:04
Går ut fra at det dreier seg om en 760GLE? Til og med årsmodell 1986 skal motortypen være B28, men visst nok fra 1987 (høsten 86) skal det være B280, og de skal ikke være så aller verst.

Stemme da, e ein 760 GLE.

R.G
13/12/11, 15:35
hvilken årsmodell? Alle typer 760 med v6 heter gle. lettere å finne ut ting evt ved å vite hvilken type v6, da insprutsystem

Veivågracing
13/12/11, 21:55
Da e ein b280 1990 mod

R.G
13/12/11, 21:58
Da e ein b280 1990 mod

da ble vi litt klokere:)

ville sjekket lambda og luftmassemåler

larsverm
14/12/11, 16:40
Da er det likevel altså ikke nødvendigvis slik at motoren gjør mest nytte som fyllmasse o l - som ser ut til å være manges første reaksjon når noen har problemer med en V6-Volvo... :p

Martin.S
14/12/11, 19:31
Hadde PRV v6 i min 88mod 760. Og det var en meget god motor helt til den begynte å bruke olje. Så jeg tror heller folk har intrykk av at det bare er noe dritt uten å ha prøvd den først. Men som alt annet, når den går i stykker er den ikke noe å ha.

R.G
14/12/11, 19:32
bra det er flere som har positive sider med motoren da. hadde det i 760n min jeg også. b280 1988 modell. motor var gått 440000, og værste var att den brukte ikke en dråpe olje, og var knakende god. moment og alt var på plass som det skulle. synd jeg kasta dritten:p tok den ut pga turbo:)

larsverm
15/12/11, 00:09
Likevel er og blir det nærmest en skandale at Volvo holdt seg til den problematiske førsteutgaven av V6eren fra 1974 helt opp til 1986.

Ola Moen
15/12/11, 02:16
Noe måtte jo Volvo ha å gjøre på ettermarkedsdelen også;) Ellers ville de ikke hatt bruk for vekstedene omtrent :p