PDA

Vis full versjon : Pris på aktivering av cruisecontrol, '99 V70



E_S
11/12/11, 22:11
Har fått en pris på SEK 1380,- for aktivering av cruisecontrol på '99 V70 2.0LT. Det er jo forsåvidt greit nok, men noen som vet hva slags jobb dette egentlig er? Er det snakk om å bare nærmest forandre en "NO" til "YES" med simpelt diagnoseutstyr sånn det er på f.eks. VW/Audi, eller trengs det software som må lastes ned online fra Volvo? I Norge er det ingen som har klart å gi noe fornuftig svar, noen forhandlere snakket om vakuumbrytere og pumper og styr som ikke finnes på 99-modellen av denne motoren siden den har elektronisk gasspjeld, andre snakket om software til 4-5000 som også er rimelig langt ute på viddene..

Greia er at om dette er en simpel sak som ikke krever noe online-oppkobling eller noe "kjøp" av noen software hadde det vært greit å slippe turen fra Trondheim til Östersund bare for et par tastetrykk.. :P

E_S
12/12/11, 17:31
Ja, kjørecomputer har bilen originalt, så den er grei. :) CC-spaken fikk jeg tak i fra en skrot for 200 kroner, så det var heller ingen stor sak - det var bare den pin-koden for å få aktivert det der som gjelder. Nå er ikke 1300,- all verdens, men å betale enorme summer for en kode, det er bare noe prinsipielt som skurrer der.. ;)

OBD2-leser har jeg, men software som går på Volvo - hva er det som funker?

E_S
12/12/11, 18:23
Har en lokal forhandler hos foreldrene mine som er av det heller kundevennlige slaget, så får prøve å smiske så godt som overhodet mulig der. Om jeg må punge ut for en halvtimes jobb er det greit nok, men skal jeg først på verksted bør jeg få smisket med programmering av en ny fjernkontroll med det samme.. ;)