PDA

Vis full versjon : Chevy 350 TPI med datasprut



Gneizten
11/12/11, 21:51
Kor mykje effekt trur folket eg kan klara å få tynt ut av ein originale Chevy 350 TPI motor med Megasquirt MS2 V3.0 og fordeleløstenning?
Er orginalt 245HK i desse.

Truckdriver
12/12/11, 01:32
Tror ikke du kan forvente all verden til mer effekt kunn med konvertering til datasprut. Du har jo selvsagt mulighet til å justere motor mer optimalt til norsk bensin, og slipper å ta de miljøhensyn som GM måtte. Og dette kan du hente litt effekt på, men ikke all verden. Forbedringspotensiale på forbruk og respons kan nok være større da.
TPI er ikke akkurat det mest optimale for å hente ut mye effekt. Om du samtidig konverterer til ett godt MPI innsug så vil nok dette alene hjelpe godt på :) Om du i tillegg kombinerer dette med gode headers og godt eksosanlegg så kan du nok hente ut betydelig mer effekt enn 245hk.
Du har mer enn nok motorvolum til 350-400 hk og enda beholde godt moment helt i fra bunn av.
Men ettersom jeg ikke kan noe særlig mye spesifikt om den motoren så vet jeg ikke hvor mye ekstra du kan hente uten å måtte ha større mods.

Gneizten
13/12/11, 21:14
takker :)

noen andre som har noe godt å komme med?

14269
04/02/12, 14:08
Monter twin-turbo på den. Det hjelper!

Batland
04/02/12, 15:55
Det som begrenser effekten på disse motorene i første omgang er eksosmanifoldene, eksosanlegget, innsugsmanifolden og kammen. Så lenge disse delene beholdes er det fint lite å hente på ett datasprut. Man må først og fremst sørge for at motoren klarer å flytte en større mengde LUFT fra luftfilteret og ut eksosanlegget.

Gneizten
04/02/12, 17:15
Takker for svar. Blir nok å kjøre med orginalt oppsett i første omgang. Blir vel muligens kompressor eller turbo engang i fremtiden, men da blir det nok nye topper, headers og custom made innsug ;)