PDA

Vis full versjon : Problemer med passasjerdør forran



Kristian88
11/12/11, 21:47
Jeg fikk plutselig ikke åpnet døra i dag, den virket som bare det et par timer før. Når jeg låser bilen går ikke låsepinnen ned, så det må være et problem der et sted. noen som har peiling?

Også lurer jeg på en ting til, det gjelder tempføler for ute tempraturen, der står det bare -- nå, hva kan ha skjedd? Kan det ha lagt seg noe snø og is på føleren, hvor sitter så eventueelt denne?

iPaal
11/12/11, 23:22
Sjekket sikringer? Mener ute temp føler sitter i speilet på passasjer siden.

Kristian88
12/12/11, 09:10
Nei har ikke sjekket sikringen! Det må eventuelt være den til ute tempføleren som er gåen da? Bilen er forresten en Volvo V70 2000 mod:) det er med det nye karosseriet! Kan det være et stag i døra som har hoppet av kanskje?

cortinaterje
12/12/11, 13:47
Mener også jeg leste her om dagen at tempføleren ligger i utv. speil på H. dør. Om dette stemmer og du samtidig har problemer med sentrallåsen til samme døra ville jeg sett etter ledningbrudd.

aarnes
12/12/11, 15:02
Høres ut som død PDM (Passenger Door module)
Da vil ikke låsekassa fungere, ei heller tempmåler, justering av speil, vindusheis etc.
sjekk alle sikringer i kupeen. om de er hele så kan det være PDM som er defekt og må byttes.

Kristian88
12/12/11, 15:41
Er PDM'n dyr og få bytta? Bestilt time på verksted i morra! Håper og slippe unna litt billig!

cortinaterje
12/12/11, 22:23
Høres ut som død PDM (Passenger Door module)
Da vil ikke låsekassa fungere, ei heller tempmåler, justering av speil, vindusheis etc.
sjekk alle sikringer i kupeen. om de er hele så kan det være PDM som er defekt og må byttes.

Enig.
Høres nok mer sannsynlig ut dette enn ledningsbrudd.

aarnes
13/12/11, 08:03
Det koster ja.
Usikker på om den er like dyr som DDM, men den kostet ca 4000SEK + jobb (800SEK; Sw + programmering)
så belag deg på 2000-5000kr :)