PDA

Vis full versjon : Volvo 740 230A hjelp?



v0lv07
11/12/11, 19:51
Har en 740 som vannslangen mellom varmeapparat og vanntank har ryki, er detta vanskelig og byte? evt hva må gjøres? :)
også Fjusker den hva kan dette være, har en 940, blokk! men har A-topp og innsug? burde jeg evntuelt sette over K-innsug og gasser?(sitter en enkel weber på K-innsug?

boman
11/12/11, 20:05
Slangen mellom varmeapparat og vanntank? Trodde ikke det gikk noen slange rett mellom varmeapparatet og vanntanken men :p
Uansett er den bare å skru av (løsne slangeklemmene) og dra den av (evt skjære med tapetkniv, de kan sitte veldig noen ganger). Sette på ny slange og fylle på ny kjølevæske ;)

v0lv07
11/12/11, 20:12
Haha, jo gjør vist det? får i hverfall en vannslange på innsiden av torpedoveggen :p

Dieselsmoke
11/12/11, 23:20
Tur og retur på varmeapperatet har gått fra blokka på alt jeg har sett ihvertfall. hehe

NikolaiB
12/12/11, 06:43
Det er veldig skjeldent du berger de,da de setter seg som faen etter 20+ år:/ men har du nye så skjærer du den bare sund med kniv,dette er en mye letter jobb på 740 enn på 240,Enklest er faktisk å ta av innsuget men da burde du ha pakning liggende:)

Espen Hveding Nordgård
12/12/11, 13:25
Bytt tenningsdeler er første bud! Min A fuska og var lei å starte, bytta alt av tenningsdeler og da var det ikkeno problem lengre ;)
IKKE bygg om til K-gasser, da har du en god jobb med vakumslanger først iallfall.

A-gassern funker fint det, gi den litt olje, tett membran og ikke falskluft så funker det knall!